2019-05-16, 18:19
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
De som kommit på eld, hjulet o.s.v. var alla män. Kvinnor är inte tillräckligt intelligenta för att komma på något nytt.

Sedan har det inte bara med de män som "kommit på" nya saker att göra. Det handlar om fysisk kraft. Män som grupp är mycket starkare fysiskt än kvinnor och därför är det upp till män som grupp att bestämma vilka rättigheter kvinnor ska få. Så kvinnor som grupp bör vara väldigt tacksamma till att män som grupp har beslutat att ge er så pass många friheter.

Alla ser igenom ditt jävla värdelösa shitpostande. Hall dig till topic
Citera
2019-05-16, 18:19
Medlem
Citat:
Ju fler sexpartners en kvinna har haft desto mer förstört är hennes möjlighet att känna känslor som kärlek. Så ifall du någonsin letar efter en fru och en blivande mamma, välj en oskuld eller någon med väldigt få ligg under bältet. Allt över 5 olika män och hon är permanent förstörd. Finns statistik på detta.

Snälla ge mig statistiken.
Personligen föredrar jag kvinnor som legat runt lite, de är roligare att ligga med och är inte så ängsliga.
Citera
2019-05-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epiphania
Bra fråga! Antar att endast kondomer får vara ok? Men då hindrar de ju flera spermier som kunnat hjälpa till att bilda ett barn. Eller ska kvinnor vara tvugna att ta ut och frysa ner alla äggen eftersom de försvinner ut vid mens om det inte är befruktat och då är det också fler barn som kunnat bli till?

Hela den här lagen är helt knäpp. Skäms över mina släktingar i Alabama.

Så länge inte spermierna har nått ägget så verkar allt vara okej. Så p-piller borde inte vara lagligt i Alabama.

För om det är det, så är det stort hyckleri. Fast det skulle ju inte förvåna en heller.
Citera
2019-05-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Spännande att du var på plats når eld och hjulet uppfanns och kan gå i god för att det var män som kläckte idéerna. Du måste vara väldigt gammal. Eller bara inte särskilt smart.

Jag tillsammans med resterande 4,5 miljoner män i Sverige är de som tillsammans beslutar ifall du som kvinna ska leva eller dö, eller vilka friheter och rättigheter du ska ha i samhället. Så se till så att du inte går över gränsen för då kommer du få det jobbigt.
Citera
2019-05-16, 18:21
Medlem
Citat:
Du kan ju köpa abort-piller olagligt men det är fortfarande olagligt, precis som att jag kan köpa droger illegalt även om det är olagligt. Dumt argument.

Om lagar inte följer folkviljan tenderar de att bli ganska tandlösa. Det har alltid varit olagligt att ladda ner musik på internet. Men nu har vi Spotify. Just sayin...

Om det är tillgängligt och används flitigt så kommer det snart att bli lagligt igen i någon form. Frågan är väl bara hur många oskyldiga kvinnor som fått helt vanliga missfall man slänger i fängelse på vägen dit.
Citera
2019-05-16, 18:22
Medlem
Citat:
Jag tillsammans med resterande 4,5 miljoner män i Sverige är de som tillsammans beslutar ifall du som kvinna ska leva eller dö, eller vilka friheter och rättigheter du ska ha i samhället. Så se till så att du inte går över gränsen för då kommer du få det jobbigt.

Lol. Du bestämmer ingenting din lilla psykopat. Bara för att du går runt och fantiserar om att döda kvinnorna du möter i trappuppgången så innebär inte det att alla individer med snopp är lika sjuka. Sök vård.
Citera
2019-05-16, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Snälla ge mig statistiken.
Personligen föredrar jag kvinnor som legat runt lite, de är roligare att ligga med och är inte så ängsliga.

https://ifstudies.org/blog/sex-and-divorce-whats-the-connection/

Vem som är "rolig" att ligga med hör inte till saken. Jag pratar om att bilda familj och ha barn tillsammans med en kvinna. Ligga runt kan du göra med slampor eller prostituerade om du nu måste.
Citera
2019-05-16, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
USA är det land som har högst spädbarnsdödlighet av utvecklade länder.

Vilket är helt sjukt, då man borde börja i den änden. Att se till att oönskade barn föds och sen låta dem dö är barbariskt på många sätt.

Snittet för hela USA ligger på 6 av 1000 så det är nästan 3 ggr fler barn som dör i Alabama att då förbjuda abort lär ju bara leda till att fler födds barn avlider
Citera
2019-05-16, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Så du menar alltså att det är de individer som föds av ofrivilliga mammor som blir mest intelligenta, framgångsrika och bidrar mest till samhället...?

All forskning på ämnet tyder på det motsatta...

Hahahah, finns ingen sån forskning. Hur vet du att Einsteins mamma tog beslutet att bli gravid just där och då? Sluta larva dig. Tror du att enbart barn till framgångsrika föräldrar som planerar graviditeten kan bli framgångsrika? Herregud vilken idiotisk tankebana du visar upp, dessutom direkt felaktig och unken. Detta var det mest tokiga jag läst i denna tråd.

Som om alla framgångsrika personer fötts av välplanerade graviditeter i hela mänsklighetens historia. Herregud.
Citera
2019-05-16, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dOMjzX/guvernoren-godkanner-alabamas-abortforbud

Ja vafan ska man säga? Helt vansinnigt. Med tanke på att amnesty var på Sverige nyligen pga för få uppklarade våldtäktsfall (för många våldtäker kanske) så borde väl amnesty snart ryta ifrån här med? Hur funkar det med att riva upp lagar? Är det kört för Alabama kvinnorna eller vad ska dem göra?
Ber on ursäkt om tråden redan finns men hittade inte något.

Amnesty är en vänsterextrem organisation som man inte ska lyssna på.
Citera
2019-05-16, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Instämmer till 100%.

Vilket ansvarstagande har samlagspartnern?
Citera
2019-05-16, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Snittet för hela USA ligger på 6 av 1000 så det är nästan 3 ggr fler barn som dör i Alabama att då förbjuda abort lär ju bara leda till att fler födds barn avlider

Det låter väldigt rimligt att fler barn kommer att avlida i tidiga gryningen av sitt liv.

Alabama hade kunnat göra något för de som är urfattiga, har diverseproblem och litet nätverk av familj och vänner i stället. Så att födda barn får en chans till ett bra liv.

Vad tror du om p-piller ska vara lagligt? De har ju även den effekten att de dödar befruktade ägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in