2019-05-16, 17:59
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Score123
Skulle upplägget vara densamma som nu så skulle vi nog behöva köra dubbelmöten, 1 match mer i gruppspelet än nu, det klarar nog alla, annars blir turneringen lika kort som juniormästerskapen (JVM & U18).

16 lag är ändå bra, det blir en perfekt längd på VM, med 10 lag exempelvis så kommer vi (nästan) aldrig få se nya nationer blomma upp och visa sig en stund, hockeyn behöver det. Jag säger...14 lag! Man får både det ena och det andra, en bra mix.

Jag skulle rösta för 14 lag. som du skriver så behöver andra lag få en chans att bygga upp sig. För många år sedan var ju Schweiz ett bottenlag men är nu ett stabilt kvartsfinallag. Att dra ned det till enbart tio lag blir för hårt o då riskerar faktiskt ganska bra lag att åka ut. Skulle dock gärna slippa italien och storbrittanien.

Hade gärna sett att de antingen tog bort två lag eller lät de sex lägst rankade lagen köra en miniturnering innan där de två sämsta åkte ut och resten fick köra vidare. Då blir ju de som går vidare lite stärkta mentalt o känner sig lite duktiga med

Tror nästa vm blir lite jämnare om lite bättre lag går upp. Kan inte vara roligt o spela i ett landslag som förlorar med ca 10-0. Självförtroendet hade juv arit som helt bortblåst. Hade känt mig handikappad, knappt vågat gå o handla på hemköp.
2019-05-16, 17:59
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Fast om man skippar blåbärsnationerna så innebär det enbart stenhårda matchups genom hela turneringen och kanske är lite bättre att hålla turneringen kortare då också

Kanske kanske!
De absolut 8 bästa nationerna, alla möter alla, 7 matcher, topp 4 till slutspel, det låter attraktivt när jag tänker på det. Nästan samma som nu, bara att kvartsfinalen tas bort. Där har vi det, World Cup (fast längre gruppspel)

Annars är det bra för hockeyn som det är nu, 16 länder är delaktig, mycket folk som engagerar sig, hockeyn växer, nya nationer blommar upp, nånstans mellan 12-16 lag är det ultimata.
2019-05-16, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
tycker sverigee uppträder gay
över hela banan
2019-05-16, 18:07
Medlem
-Mystics avatar
Synd för Lundqvist....
2019-05-16, 18:07
Medlem
bombaccis avatar
Aj, Aj, AJ det där var inte bra för Sverige. Några snabba skott till nu från Österrike så är det match igen. Håll ihop det här nu tre kronor, Kämpa!

Vill varna ett varningens finger för Österrikes anfallsstjärnor.
2019-05-16, 18:10
Medlem
bombaccis avatar
Undra vad den där materialförvaltaren tjänar på att jobba för tre kronor? Får resorna betalda och ena autograf ibland?

Håller med Roger, hade kunnat vara en intressant bok om putte skrev en bok om sina år med landslaget.
2019-05-16, 18:11
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Synd för Lundqvist....

Han släpper in enkla mål, detta ser inte bra ut hehe...
2019-05-16, 18:14
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Han släpper in enkla mål, detta ser inte bra ut hehe...

Vet inte om du är seriös eller inte men tycker inte Lundqvist varit någon omöjlig målvakt att göra mål på. Mer imponerad av den ryska målvakten t ex.
2019-05-16, 18:17
Medlem
Giggsys avatar
Är det Rivers of Babylon publiken sjunger?
2019-05-16, 18:19
Medlem
Roger är ett bra tillskott i studion!

Att Marie Lehman fortfarande finns kvar efter alla dessa år förstår jag inte dock.
2019-05-16, 18:19
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Vet inte om du är seriös eller inte men tycker inte Lundqvist varit någon omöjlig målvakt att göra mål på. Mer imponerad av den ryska målvakten t ex.

Henke lever väl fortfarande på gamla meriter, jag tycker också att han är ringrostig och börjar bli sämre och sämre.Han dök väl upp nu när han såg att han kanske kan vinna något igen, när han sen såg vilka spelare som skulle vara med och försvara han på backsidan...
2019-05-16, 18:22
Medlem
sverige försöker passa pucken in i mål på barcelonesquet manér

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in