2019-05-16, 15:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inte många har väl "angripit" utseendet. Däremot har jag personligen vid flera tillfällen påpekat att om det inte vore för att hon såg ut som 12 eller yngre, så hade inte kampanjen tagit fart.

Vem hade brytt sig om en 16-18-årig ung kvinna som hade läst från ett manus att världen kommer att gå under? Det är det faktum att hon framstår som ett litet barn som gör att det hela får genomslag i media.

Att utsätta en flicka, som tidigare haft depressioner & självmordstankar, för den här typen av exponering är direkt livsfarligt för henne. Det kommer inte att sluta bra för flickan & det hela är djupt moraliskt bekymmersamt & etiskt förkastligt.

När hon sen inte pallar med uppmärksamheten längre & tar livet av sig så kommer mamman att hävda att det är "klimatskeptikerna" som drivit henne dit & att Greta offrade sitt liv för klimatet. Det är äckligt & cyniskt & jag hoppas verkligen att de sociala myndigheterna snart ingriper mot denna dysfunktionella familj, innan det är för sent.

Hon VILL se ut som 12 och ju äldre hon blir desto mer kommer hon att regrediera eftersom hon är övertygad om att "alla vuxna är dumma" och annat trams. Tydligen får man inte hata personen Greta Thunberg eftersom hon bara är ett barn, men det är ett konstigt resonemang. Hon är numera en publik person och får tåla att ta stryk som en publik person, hon är en äcklig bortskämd snorunge och floskelmaskin. Det går inte att skylla på hennes mamma eller någon annan. Tycker synd om hennes mamma att hon fått en sådan vidrig avkomma.
2019-05-16, 15:46
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Nej jag är inte besläktad med henne på något sätt. Tycker det är häftigt att hon är från Sverige, vegan och krigar för miljön, och gör skillnad med det också.

Tänk om Greta blev ett mediafenomen i Bangladesh eller något liknande skitland. Hur tråkigt hade inte det varit i så fall? Dessutom sprider hon ju veganismen i Sverige och övriga världen också, och det är jättebra. Detta innebär att vi kommer få billigare vegansk mat snart, och det är ju alltid välkommet.

Det är sant att det finns en hel del problem med vindkraftverk som skadar fåglar och fladdermöss. Som tur är finns det ju hampabränsle som är mycket energieffektivt och miljövänligt.

Märks att du har dålig koll. För att få diagnosen asperger så måste man ha medelgod till mycket hög intelligens. Du får alltså inte ha lägre intelligens än normalbegåvning. Därför blir det direkt missvisande när Helge.Palmcrantz kommer här och försöker få det till att Greta skulle vara korkad. Det är liksom mer sannolikt att hon är dubbelt så intelligent som Helge.Palmcrantz (som jag kan säga dig inte är den skarpaste kniven i lådan ).

Nej det är det inte. Alla aspergare har det inte, men det är faktiskt vanligt med fotografiskt minne bland aspergare. Jag läste någonstans tidigare idag att Greta ska ha fotografiskt minne och det kan jag köpa.

Jaja, du är ännu en iGnorant iDiot.

Det är snarare ni ansvarslösa, miljöfientliga korkade dårar som tillhör en sekt: IQ 80 sekten.

Att du är korkade är ju ganska känt vid det här laget.

Hitler som du gillar, var ju känd för att vara intelligent, vegetarian och hade asperger han också:

Hade Adolf Hitler Aspergers syndrom?
http://www.lakartidningen.se/OldWebArticlePdf/1/11854/LKT0917s1201_1204.pdf

^^ Den studien beskriver ganska bra vad asperger faktiskt är. Notera stycket om "medelgod till mycket hög intelligens". Du hade haft en poäng om du sa att Greta kanske inte är den populäraste tjejen på hennes skola, men att hon skulle vara trögare än dig och därför inte förstår miljöfrågan lika bra som du gör, det är ju bara för lustigt.

Alla aspergare jag stött på IRL och via nätet genom åren, har varit skrämmande intelligenta.

Jag är inte autist, du däremot är korkad

Greta må ha en eller flera funktionsnedsättningar, men du är ju bevisligen 'mentally challenged'

Koldioxid producerar vi redan naturligt för varje andetag. Vi hade liksom inte upphört att andas bara för att vi växlar om till miljövänlig och förnybar energi. Problemet här är dessutom 1.5 miljarder kossor som pumpar ut disproportionerlig mängd metangas om dagen, och metangas är bokstavligt talat hundrs gånger mer effektivt än koldioxid på att fånga värme från solen. Fortsätter vi så, ja då blir Jorden Venus 2.0 till slut.

Så Greta med hennes höga IQ har rätt i sak: bli vegan.

Can You Be a Non-Vegan Environmentalist? In Conversation w/ Jack Harries (The Disclosure Podcast):
https://www.youtube.com/watch?v=owTiJhze5b4

Självklart.

Hon förstår helt klart mer än dig hur sådant fungerar. Har du hört henne säga att vi måste totalföbjuda koldioxid? Detta är ju en halmgubbe.

Märks att jag träffade veganautisten mitt i pannbenet. Det ekar lite därinne.

Greta har inte direkt uppvisat några tecken på att besitta någon högre intelligens än normala 16-åringar. Min bror hade redan påbörjat Matematik C i hennes ålder.

Vore tråkigt om Greta blev vegan i sina ästa inlärningsår så pass att det hämmar hennes utveckling. Men hon får väl offra sig för miljöns skull.
2019-05-16, 15:48
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Bevisa det då, troende! Bevisa ditt mirakel istället för att spekulera, förlåt, ljuga om en oskyldig 16-åring.

(Och att du ignorerar mina inlägg med beviset om att CO2 värmer atmosfären är jävligt slående också. Du tar inte till dig fakta som inte gynnar dig.)

Citat:
Att påstå, utan propa bevis/evidens, att flickan är "köpt" eller "skapad" är en attack på personen i sig. Du attackerar i så fall personens trovärdighet som talare genom att antyda att någon annan "tutat i henne det hon säger".

Att du inte accepterar detta som en "attack mot henne" är inget jag bryr mig om. Fakta är fakta.

Vi har redan förklarat det här för dig tidigare, men du verkar inte förstå. Vi har länkat flera källor som i princip bekräftar det hela.
2019-05-16, 15:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Tack vare Greta är klimatkampen vunnen. I sak tillför hon eller om du hellre vill fenomenet inget nytt. Men de stora massorna har vaknat. Några bruna sover fortfarande. Det gör inte så mycket.

Härligt. Om den nu är vunnen och det är över, kan inte alla ni klimatalarmister då bara hålla käften framöver så vi andra slipper höra ert ständiga gnäll?

Tack på förhand. Tack Greta!
2019-05-16, 15:58
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vi har redan förklarat det här för dig tidigare, men du verkar inte förstå. Vi har länkat flera källor som i princip bekräftar det hela.
Verkligen inte. Om så så bevisa det istället för att käbbla om varenda liten sak. Varenda post ni gör utan en länk är bara ett sätt att försöka få mig att sluta skriva, snarare än att faktiskt föra diskussion. Vilket är OT.

Att du dessutom i ditt förra inlägg till mig har mage att klaga på att jag EN GÅNG utav förmodligen hundratals länkar jag postat, inte orkar posta källa direkt till en vetenskaplig artikel, utan istället en som beskriver den, bevisar hur jävla illa ställt det är inne i din hjärna.

Jag har satt dig på plats dussintals gånger, men allt studsar för du förstår inte varför. Du är tydligen för inskränkt att förstå vad kritik är, och hur den fungerar, så du väljer likt babbarna att hoppa på minsta lilla svaghet. Lika patetiskt som resten av patrasket i tråden som försöker piska upp en stämning mot en flicka som bara säger sanningen.
2019-05-16, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Härligt. Om den nu är vunnen och det är över, kan inte alla ni klimatalarmister då bara hålla käften framöver så vi andra slipper höra ert ständiga gnäll?

Tack på förhand. Tack Greta!

Du har egentligen helt rätt. Att ett antal bruna stollar helt utan politiskt inflytande säger bu saknar praktisk betydelse. Jag finner dock ändå lite glädje i att höra era dumheter.
2019-05-16, 16:07
Medlem
Citat:
Verkligen inte. Om så så bevisa det istället för att käbbla om varenda liten sak. Varenda post ni gör utan en länk är bara ett sätt att försöka få mig att sluta skriva, snarare än att faktiskt föra diskussion. Vilket är OT.

Att du dessutom i ditt förra inlägg till mig har mage att klaga på att jag EN GÅNG utav förmodligen hundratals länkar jag postat, inte orkar posta källa direkt till en vetenskaplig artikel, utan istället en som beskriver den, bevisar hur jävla illa ställt det är inne i din hjärna.

Jag har satt dig på plats dussintals gånger, men allt studsar för du förstår inte varför. Du är tydligen för inskränkt att förstå vad kritik är, och hur den fungerar, så du väljer likt babbarna att hoppa på minsta lilla svaghet. Lika patetiskt som resten av patrasket i tråden som försöker piska upp en stämning mot en flicka som bara säger sanningen.
Förhäv dig inte.

Greta framför inte sanningen. Hon framför det hon tror är sanningen. Liksom du själv.
2019-05-16, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Inga problem det gjorde jag inte utan jag håller med dig fullt ut i den här cyniska sagan om Greta.
Jag håller med jag också.
2019-05-16, 17:08
Medlem
shbous avatar
Time magazines omslag. Suck. Man får väl bara applådera mamman.
https://www.svd.se/greta-thunberg-pa-anrik-tidskrifts-omslag

Undrar om hon tog tåget över Atlanten.
Senast redigerad av shbou 2019-05-16 kl. 17:11.
2019-05-16, 18:26
Medlem
Citat:
Där ser man. Ja det förklarar allt. Givetvis är IQ 80 brigaden i den här tråden alltför korkade för att förstå metaforer, allegorier och andra liknelser. Ännu mer passande i sådana fall med tanke på att mamma Marlena gjorde en liknelse till kejsarens nya kläder, att Greta börjar förespråka Livets Växt och dess Biologiska Magi:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Emperor_Wears_No_Clothes
https://en.wikipedia.org/wiki/Jack_Herer
https://en.wikipedia.org/wiki/Hemp
https://en.wikipedia.org/wiki/Hemp#Uses
https://en.wikipedia.org/wiki/Hemp#Biofuels
https://en.wikipedia.org/wiki/Hemp#Water_and_soil_purification

(FB) Hampa är bra shit inom biobränslevärden!
https://i1006.photobucket.com/albums/af183/EliasAlucard/Cannabis/Hemp/Earths_1_Resource.jpg~original

Som juden Jack Herer sa: I don't know if hemp's gonna save the world, but I'll tell you this: it's the only thing that can.

Greta, do the right thing
Jag vet inte i vilken sandöken du är uppväxt i? Men vill man beskriva något som en liknelse så brukar man lägga till ” hon kunde bildligen” eller bildligt talat.
Skriver man däremot att hon är en av de få som haft förmågan att se, då är det inte bildligt menat.
Sen att Gretas pr-armé gör sitt bästa för att låtsas att så är fallet är bara skademinimering.

Men jag ditt hampabrukande lär nog ha gjort din skrala förmåga till kritiskt tänkande än sämre. Så vi skall nog inte hoppas på för mycket.
2019-05-16, 18:34
Medlem
Citat:
Vad spelar det för roll att hon ser yngre ut än vad hon är? Det här är ju bara rn ad hominem. Du och flera andra klarar ju inte av att argumentera emot henne och hakar istället upp er på hennes utseende och diagnoser, som om det vore relevant och innebar att hon har fel i sak.

Både koldioxid och metan produceras naturligt, och det är bra, eftersom utan dessa växthusgaser så hade jorden varit en obeboelig isplanet. Problemet är inte den naturliga produktionen av koldioxid och metan, utan den industriella produktionen som innebär ett förintande av allt liv på den här planeten om ingen förändring sker snart. Detta har ni iGnoranta IQ 80 iDioter svårt att förstå. Det krävs nämligen tresiffrig IQ för att hänga med i naturvetenskapliga diskussioner, vilket Greta har, men inte du och Helge.Palmcrantz.

Posta gärna citatet?

Sedan spelar det faktiskt ingen roll om hennes mamma hittar på lögner osv om Greta, huvudsaken är att Greta gör nytta i miljöfrågan. Det är liksom resultaten som räknas.
Du påstår en massa som det saknas bevis för. Dels finns det inte konsensus om att människans klimatpåverkan har den magnituden att det är något vi behöver oroa oss för.
Vidare har vi haft perioder med varmare klimat trots att det då påstås ha varit en lägre CO2 halt i atmosfären. Hur det hänger ihop med teorin som Greta och andra stollar bygger sin domedagsprofetia på får du gärna förklara. Inte för att jag tror att du har en susning om det.

Har Greta lyckas få slutbetyg än från grundskolan?
2019-05-16, 18:59
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Klimatprofeten Greta på Time Magazines omslag.
Precis som Hitler.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in