2019-05-16, 16:22
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
ja , men då får väl män "gifta sig tidigare" då i USA eller hur?

Sätt igång bara "gift dig tidigare".

Frågan är väl var gränsen skall gå för det också.

Barn så unga som 10 år har ingått äktenskap i USA under en femtonårsperiod, visar en ny sammanställning.
https://www.metro.se/artikel/ny-studie-%C3%B6ver-200-000-barn%C3%A4ktenskap-i-usa
Citera
2019-05-16, 16:22
Medlem
Citat:
Det är inte embryon eller foster.
Vi har just en gräns när vi anser att ett foster är att betrakta som en människa med sin form av rättigheter som vi inte får abortera och nej, denna gräns går alltså inte vid att vi haft sex, eller konceptionsögonblicket, utan den går vid vecka 22.

jag är helt fine med denna gräns.
jag anser att det just är forskare, medicinare m.fl som ska baserat på data kring när foster börjar få vissa vitala egenskaper som ex smärtkänsel, medvetande etc etc som sak avgöra denna gräns och inte div. sentimentala konservativa kvinnohatare.
Är du då också lika fine med att man gör smink och vacciner av alla dina döda bebisar?
Citera
2019-05-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Reproduktionen ska kontrolleras av staten - det ska inte vara en frihet att bli förälder när man vill.

I viss mån håller jag med. Alla kvinnor som gjort en abort någon gång borde tvångssteriliseras, då det inte är bra för samhället att föra sådana sjuka gener vidare.
Citera
2019-05-16, 16:25
Medlem
Citat:
Det är inte embryon eller foster.
Vi har just en gräns när vi anser att ett foster är att betrakta som en människa med sin form av rättigheter som vi inte får abortera och nej, denna gräns går alltså inte vid att vi haft sex, eller konceptionsögonblicket, utan den går vid vecka 22.

jag är helt fine med denna gräns.
jag anser att det just är forskare, medicinare m.fl som ska baserat på data kring när foster börjar få vissa vitala egenskaper som ex smärtkänsel, medvetande etc etc som sak avgöra denna gräns och inte div. sentimentala konservativa kvinnohatare.

Återigen blundar du för verkligheten, helt otroligt. Det är inte konservativa kvinnohatare som står för detta beslutet, du är uppenbarligen emotionellt styrd i frågan. Eller anser du att en majoritet av kvinnorna i Alabama hatar just kvinnor? Ett påstående som kräver uppbackning isf.

Varför är det ok att forskare, en majoritet män förövrigt, bestämmer vad som ska anses vara ett foster av mänskligt värde, men inte ok när en majoritet kvinnor i Alabama beslutar om sina egna kroppar och va de anser inneha ett mänskligt värde?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Det bästa hade varit ifall sexrobotar kunde bli gravida (det kommer att ske i framtiden). Då slipper vi kvinnor i samhället överlag.

Och varifrån ska dessa robotar få det kvinnliga X.kromosomet ifrån tror du?
eller blodförsörjning, syresättning, imunförsvar etc etc..

En graviditet är en oerhört komplex historia som är 100% biologisk, som vi idagsläget inte har 100% koll på i alla sina finslipade detaljer, så nej, att robotar skulle förvandlas till 100% kött och blod som kan skapa och föda barn, det tror jag inte på.

I sånt fall mer på att män i denna din utopi av kvinnolöshet, skulle kunna börja skapa enbart nya män via nån form av kloning av XY kromosomen....men där och då uppkommer massa problem som har i bristen på varians i Y kromosomen ( https://www.aftonbladet.se/relationer/a/p6Qdgw/nytt-forskarron-mannen-ar-ett-utdoende-slakte) som inte kvinnor har samma problem med.

Så mer troligt så att kvinnor kan börja reproducera sig utan Y-kromosom. dvs en värld utan män...

men don't worry, jag sitter inte som du och önskar att ett kön ska utplånas.
Senast redigerad av Merapi 2019-05-16 kl. 16:38.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Den som tycker abort är något bra underkänner allt vad mänskliga rättigheter vill säga.
Om mänskliga rättigheter inte innefattar alla människor, inklusive ofödda barn, så är det vatten värt.

Problemet att hänvisa till mänskliga rättigheter är att det föreligger en uppenbar intressekonflikt här.

Ta denna liknelsen. Säg att för att du skall överleva, så måste du koppla in en tub i just min mage som parasiterar på mina näringsämnen, om du inte är kopplad till just mig så dör du. Är det din mänskliga rättighet att kräva att parasitera på mig då detta är nödvändigt för din överlevnad, eller är det min rätt att neka dig detta, då jag har rätt att leva mitt liv självständigt från dig?

Så länge ett barn är i någons mage, så handlar det inte om EN människas rättigheter, utan i bästa fall (om vi väljer att kalla fostret "människa") en avvägning mellan TVÅ olika människors rättigheter. Har en människa rätt att kräva att leva INOM en annan, eller har den varelsen något att säga till om kring om och NÄR den anser att det är lämpligt att en annan varelse lever inom ens kropp, ett projekt som för övrigt kommer att fortgå i årtionden framåt och kosta miljontals kronor?
En överväldigande majoritet av aborter är just detta, att man förhindrar graviditeten - inte att man på ett direkt sätt 'dödar barnet'. Precis som jag hade haft rätt att ta bort tuben du vill kräva att parasitera näring från mig av, så bör man ha full rätt att göra detsamma vid ett tidigt skede i en oönskad graviditet.

Vad ni också missar är att abort inte nödvändigtvis leder till färre barn... Blir någon gravid när dem är liksom 16 år gammal med en kille som sticker, och tvingas fortsätta graviditeten till fullo, så kommer denna moder att ha det jävligt fattigt och tufft vilket även blir fallet för barnet, och sedan får hon kanske inte fler barn för hon skulle inte klara av det ekonomiskt, och vilken jämnårig kille pallar dejta en småbarnsmamma?
Skulle hon istället ha en abort, fullfölja studier och skaffa sig ett jobb och en riktig partner istället som hjälper till så kanske dem skaffar 5 ungar tillsammans, som istället har det gott ställt i en fungerande hemmiljö.

En psyksjuk kvinna som blir gravid, och vill göra abort - skall staten tvinga henne föda en unge och låta denna växa upp med den psykstörda mamman också?

Staten bör sätta en reglerande gräns för hur länge man kan vänta med aborten - men skall aldrig sätta ett förhindrande förbud på detta.
Staten skall inte bestämma sådant här... Den gravida vet bäst själv om den överhuvudtaget är kapabel att ta hand om ett barn i årtionden framåt... Staten har som vanligt ingen jävla aning om människors INDIVIDUELLA omständigheter, och kommer att sabotera liv som konsekvens av denna religiöst grundade idioti att foster är "människor" med "rättigheter".

Det är verkligen en policy för att skapa ett jävla white-trash samhälle av lantisar som trycker ut massa ungar i tonåren de varken är mentalt kapabla att ta hand om eller finansiera. Ett recept för att befästa fattigdom och ignorans i generation efter generation, eller påtvingad sexuell avhållsamhet - varav båda är galenskap som endast maniska kontrollfreaks och teokratiska oskulder i roliga hattar ens skulle föreställa sig att implementera.

Fy fan vad ni religiösa är äckliga skräp alltså... Stick och lev i djungeln som er kräkinducerande skogstomte ville att ni skulle göra, och överlåt civilisationen till dem civiliserade.

Låt folk fatta sina egna jävla beslut gällande sina egna kroppar, de kommer att fatta bra mycket bättre beslut än du eller staten kommer att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Frågan är väl var gränsen skall gå för det också.

Barn så unga som 10 år har ingått äktenskap i USA under en femtonårsperiod, visar en ny sammanställning.
https://www.metro.se/artikel/ny-studie-%C3%B6ver-200-000-barn%C3%A4ktenskap-i-usa

Gränsen borde gå vid 15 års ålder, alltså då man är byxmyndig. Men har inget med abort att göra, så det är en icke fråga.
Citera
2019-05-16, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
I viss mån håller jag med. Alla kvinnor som gjort en abort någon gång borde tvångssteriliseras, då det inte är bra för samhället att föra sådana sjuka gener vidare.

Och alla män som gjort en kvinna gravid utan att ta ansvar för barnet, isåfall.
Citera
2019-05-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Alabama är ju uppenbarligen en bananrepublik när det gäller rättssäkerhet och rättigheter.
Alabama är dessutom den stat som har högst fattigdom där få har sjukförsäkring, var 5:e innevånare är beroende av matkuponger, har en barnadödlighet som är på 8 av 1000 bland de som saknar sjukförsäkring är siffran 17 av 1000 (barnadödligheten i Sverige är 3 av 1000)
Verkar vara en utmärkt idé att se till att fattiga människor utan sjukförsäkring tvingas att föda fler barn kanske kommer barnadödligheten att stiga till nivåer som ses utanför välfärdsstater
Citera
Medlem
Citat:
Och varifrån ska dessa robotar få det kvinnliga X.kromosomet ifrån tror du?
eller blodförsörjning, syresättning, imunförsvar etc etc..

En graviditet är en oerhört komplex historia som är 100% biologisk, så nej, att robotar skulle förvandlas till 100% kött och blod som kan skapa och föda barn, det tror jag inte på.

I sånt fall mer på att män i denna din utopi av kvinnolöshet, skulle kunna börja skapa enbart nya män via nån form av kloning av XY kromosomen....men där och då uppkommer massa problem som har i bristen på varians i Y kromosomen ( https://www.aftonbladet.se/relationer/a/p6Qdgw/nytt-forskarron-mannen-ar-ett-utdoende-slakte) som inte kvinnor har samma problem med.

Så mer troligt så att kvinnor kan börja reproducera sig utan Y-kromosom. dvs en värld utan män...

men don't worry, jag sitter inte som du och önskar att ett kön ska utplånas.

Man kommer att kunna producera ägg, livmoder o.s.v. via stem-celler och sedan sätta i dessa i roboten. På så vis finns det inte längre någon nytta med kvinnor i samhället, då de är sämre produktivt på alla parametrar.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av benganbanan
Det är ju fortfarande ditt val vad du stoppar i dig för något. Då får du ju välja bort män som inte vill skydda sig, inte svårare än så. Vi säger inte vad du ska göra, vi säger att du ska ta ditt ansvar för dina handlingar. Att abortera ett levande barn är inte att ta ansvar, det är den direkta motsatsen. Vissa kvinnor verkar ha ett barns förståelse av eget ansvar, ytterst anmärkningsvärt.
Mig veterligen finns betydligt fler ensamstående mammor än pappor, mammor tar i VARJE samhälle på jorden ett större ansvar än pappor för sina barn. Vilket visar på att kvinnor TAR sitt ansvar, männen tar inte lika stort ansvar för sin avkomma nånstans. Att göra abort är att ta sitt ansvar i vissa fall. Männen är kraftigt överrepresenterade i våldtäkt mot barn och kvinnor över hela vår jord, och snart får kvinnan i Alabama inte göra abort när hon 16år gammal blivit våldtagen av sin farbror...jag SPYYYYYYR
Och vad gör männen under tiden? Visar upp våldtäktsoffrets stringtrosor i rätten för att slippa straff, alla förstår ju att en kåt man saknar hjärna. Vi behöver ställa betydligt högre krav på män from nu
Citera
2019-05-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Och alla män som gjort en kvinna gravid utan att ta ansvar för barnet, isåfall.

Jag säger inte emot. Det är väldigt illa om en man gör en kvinna gravid och sedan flyr från sitt ansvar. Det är inte heller OK någonstans. Två fel gör inte ett rätt dock. Både män och kvinnor har ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in