2019-05-16, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Inte sämre som i kunna ta hand om barn, eller göra ett bra jobb när de väl gör det. utan sämre som i att de som grupp inte gör detta till 50%.

För att få data på detta läs average statistik i frågan på SCB.

jag är en övertygad pappa- troende.
jag är uppvuxen med en föräldraledig och mycket närvarande pappa, och sjujävla bra på att ta hand om barn..
Jag har personligen nästan synen att män är bättre på detta än kvinnor iom detta...allright?

Singelpappor är faktiskt bättre föräldrar än singelmammor. Barn i singelpappor-"familjer" gör bättre ifrån sig i skolan, begår färre brott och tar mindre droger. Kvinnor är generellt sätt dåliga föräldrar (förutom till väldigt små barn).
Citera
2019-05-16, 15:38
Medlem
All life is sacred!
Förutom Mexikanare. Dem är jätte dumma.
Citera
2019-05-16, 15:39
Medlem
Citat:
De kommer garanterat ha mindre sex, med män. Och visst är detta nu vad män vill att det ska bli ännu svårare få sex som man, så ja, då har ni ju fixat det fint i Alabama.

Japp, vi män som vill ha familj är inte intresserade av slampor och vi föredrar att det blir "svårare" att ha sex.
Citera
2019-05-16, 15:40
Medlem
Citat:
Inte sämre som i kunna ta hand om barn, eller göra ett bra jobb när de väl gör det. utan sämre som i att de som grupp inte gör detta till 50%.

För att få data på detta läs average statistik i frågan på SCB.

jag är en övertygad pappa- troende.
jag är uppvuxen med en föräldraledig och mycket närvarande pappa, och sjujävla bra på att ta hand om barn..
Jag har personligen nästan synen att män är bättre på detta än kvinnor iom detta...allright?

Jaja okej då förstår jag, var rätt lätt att tolka det som att du menade att de sämre på kunna ta hand om barn.

Det bästa för barnet är givetvis att ha både mamma och pappa som tar hand om det. Nu blev det off topic dock. Och som jag sagt innan, för att vara på topic, så tycker jag det är en konstig lag iom att man inte får göra abort vid våldtäkt. Och att det är lika lätt för vilket av könen att använda preventivmedel. Ha en trevlig helg (nästan).
Citera
2019-05-16, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Jag förutsätter att om man inte vill ha ett barn så säger man som man isåfall nej. Eller är scenariot att man ska tvinga män att bli gravida? Dessutom är det en väldigt konstig och verklighetsfrånvänd fråga...

I övrigt, anser jag att kvinnor & män har lika stort ansvar, det är lika enkelt för kvinnan att svälja ett p-piller som det är för mannen att använda kondom.
Precis, så som kivnnor idag säger nej till en upptäckt oönskad graviditet och gör en abort.

Inte svårare än så.

men! ska vi nu leva i en värld där vi betraktar ett nyss befruktat ägg som en egen juridisk person värd mänskliga rättigheter av sorten, få mig att överleva framför alla andras rättigheter ex. mina föräldrars rättigheter bestämma över sina kroppar. så går det ju lika bra stoppa in detta ovärderliga nyss befruktade ägg med samma tvång i en manskropp som "inkubator" istället för i en kvinnas ,eller hur?

Nej P-piller har en uppsjö rätt svåra biverkningar, vissa tål dem inte alls. Detta har inte kondomer alls.
Citera
2019-05-16, 15:41
Medlem
Vad blir det nästa gång? Ska kvinnor som fått missfall åtalas om det misstänks att de har försökt framkalla en abort?
Citera
2019-05-16, 15:42
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vill du ha rätten att stoppa in snoppen eller inte?

Så vi män har rätten att stoppa in snoppen mot kvinnans vilja? Jag är rätt säker på att det är vad man menar med våldtäkt, en handling förbjuden i lag... Själv är jag säker på att det inte är en rättighet, utan högst en ynnest beslutad av kvinnan.
Senast redigerad av Europe 2019-05-16 kl. 15:45.
Citera
2019-05-16, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad är en mänsklig rättighet? Abort är ett medicinskt ingrepp som läkare och ”läkare” utfört sen urminnes tider. Det är lika urbota korkat att förbjuda abort som att förbjuda läkare att gipsa ben.

Förbud mot abort innebär inte förre aborter utan endast fler osäkra. Det enda som bevisligen får ner aborttalen i en region är bra sexualundervisning och gratis preventinmedel!

Jag antar du tror att ifall man legaliserat mord eller rån så hade dessa inte ökat heller?

Och nej, att döda ett foster för att man inte kan komma ihåg att ta sina p piller är inte samma sak som att gipsa ett brutet ben.
Citera
2019-05-16, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Vad blir det nästa gång? Ska kvinnor som fått missfall åtalas om det misstänks att de har försökt framkalla en abort?

Missfall har ingenting med abort/mord att göra. Det förstår du nog själv.
Citera
2019-05-16, 15:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Jag antar du tror att ifall man legaliserat mord eller rån så hade dessa inte ökat heller?

Och nej, att döda ett foster för att man inte kan komma ihåg att ta sina p piller är inte samma sak som att gipsa ett brutet ben.

Frågan om förbud handlar inte om för eller emot abort. Om du är MOT abort borde du stå utanför skolor och dela ut kondomer - det ger effekt. Förbud gör det inte.
Citera
2019-05-16, 15:46
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Nej, har du sex, även om du skyddar dig så löper du en viss % risk att bli oönskat gravid.

För att just kunna välja att itne skaffa barn 100% säkert så krävas antingen total celibat eller aborträtt.
för en kvinna.

Och nej, jag anser det inte vara värdigt ett modernt civiliserat samhälle som lever efter kunskap/ vetenskap och teknik att kräva sexuell celibat eller att människor ska tvingas ta hand om oönskade barn eller att barn ska behöva leva som just oönskade.
Fast nu hårddrar du rätt mycket. Visst kan det inträffa, men är man så rädd att bli med barn, så finns det ju andra metoder att ha sex på där du inte riskerar att bli gravid... Det är bara att välja.

För mig är det väldigt syniskt och själviskt att begära aborträtt bara för ditt eget höga nöjes skull i sänghalmen.

Din hållning är vare sig civiliserad eller modern.
Citera
2019-05-16, 15:46
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Ja, det är där det tills slut landar, i flera länder är det ju redan en verklighet.

När 17-åriga Evelyn fick missfall dömdes hon enligt ett av världens mest extrema abortlagar.

Här ses aborter som mord och ger upp till 40 års fängelse.

Nu sitter hon fängslad tillsammans med grovt kriminella gängmedlemmar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A2m1qz/domdes-till-30-ars-fangelse--efter-missfall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in