Flashback bygger pepparkakshus!
2019-05-13, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Jag tror som dig men något livstidsstraff kommer det inte bli frågan om, det blir det sällan och ännu mer sällan om gärningsmannen är en kvinna. Se statistiken.

Blir hon fälld och överklagar är jag lite mer osäker. Svea hovrätt är kända för att ha väldigt höga beviskrav.

Detta är så utstuderat. Tvekade till att både badkarsturken och styvpappan med både mord och brutet ben på samvetet skulle frias. Fel av mig där. Även munchhausenmamman, men där fick jag rätt. Tycker detta fall är så tydligt. Bettar på livstid och ev ändring till 12 år i Hovrätten. Får se,
Citera
2019-05-13, 15:37
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Tror det kan bevisas att hon har stulit från dödsboet. Inte allt hon har i sin ägo naturligtvis. Lika svårt för alla att få i honom cyanid. Om jag inte akummade för fort så har hon t. o m köpt cyanid?

Om det stämmer att hon köpt cyanid (hur & var gör man det....?) så är det just i det här fallet inget graverande i sig. Tvärtom, eftersom hennes sambo faktiskt behöver det i sin yrkesroll. I alla andra fall hade hon varit schack-matt.
Citera
2019-05-13, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Om det stämmer att hon köpt cyanid (hur & var gör man det....?) så är det just i det här fallet inget graverande i sig. Tvärtom, eftersom hennes sambo faktiskt behöver det i sin yrkesroll. I alla andra fall hade hon varit schack-matt.

Har du läst Fupen? Såvitt jag kommer ihåg hade han en massa gamla kemikalier stående som han inte använde. Hon beställde däremot en ny burk cyanid i sitt namn.
Citera
2019-05-16, 00:26
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Bettar på livstid och ev ändring till 12 år i Hovrätten. Får se,

Dina gissningar är otroligt dåliga, skulle jag säga. Varför skulle det bli 12 år som är under normalstraff? Vad tycker du är förmildrande?
Citera
2019-05-16, 09:33
Medlem
Skummat igenom FUP och har läst mycket i mina dar, men här är bevisningen i form av odlingar etc häpnadsväckande god och det förvånar mig att galningen går lös?! Att man får gå fri under en mordutredning brukar väl inte vara vanligt förekommande, man tycker nån borde bry sig om att försöka skydda omgivningen ifrån psykopaten!?
Citera
2019-05-16, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Dina gissningar är otroligt dåliga, skulle jag säga. Varför skulle det bli 12 år som är under normalstraff? Vad tycker du är förmildrande?

Jag är så dålig buhu... ostraffad tidigare, kvinna, utlänning 😉😉😆😆
vi får se du!
Citera
2019-05-16, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imcereal
Tack!

Fick FUP igår och har hunnit scanna in allt nu så varsågoda:

https://minfil.com/f6Yc38p5n5/FUP_Barbara_Jarl_1_pdf
https://minfil.com/2eYe38pcn6/FUP_Barbara_Jarl_2_pdf

Mvh
Nils, Rättegångspodden

Hej Det verkar som om man inte kommer åt FUPen nu

//Mange
Citera
2019-05-17, 14:16
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Det krävs nog bevis för att HON föreslagit och serverat starka drinkar med mycket mandellikör i (Amaretto ligger väl nära tillhands) för att maskera cyaniddoften/smaken.

Det vore även graverande om det finns brev/sms/mejl där han kräver återgång av gåvor eller återbetalning av lån.

Men det är ju minst sagt graverande att hon gjort anteckning klockan 4.15 på sin telefon med namnet MUERTE DE OVE ”Ove död 19.00-20.00”. Och även skickar ett mejl kl 4.27 till sin halvsyster där hon skriver: ”Här är klockan 4.25 på morgonen och för exakt 8 timmar sedan gick Ove bort.”
Citera
2019-05-17, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men det är ju minst sagt graverande att hon gjort anteckning klockan 4.15 på sin telefon med namnet MUERTE DE OVE ”Ove död 19.00-20.00”. Och även skickar ett mejl kl 4.27 till sin halvsyster där hon skriver: ”Här är klockan 4.25 på morgonen och för exakt 8 timmar sedan gick Ove bort.”

Ja, det är konstigt. Oj min partner dog ikväll, bäst att jag skriver in det i min agenda så att jag inte glömmer bort det. Och varför ljuga om den exakta tidpunkten för sin halvsyster? Vet inte om det är så graverande men det är ju riktigt konstigt..
Citera
2019-05-17, 22:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybusiness
Ja, det är konstigt. Oj min partner dog ikväll, bäst att jag skriver in det i min agenda så att jag inte glömmer bort det. Och varför ljuga om den exakta tidpunkten för sin halvsyster? Vet inte om det är så graverande men det är ju riktigt konstigt..

Varför anteckna att han dog mellan kl 19- 20 och, sen inte ringa efter hjälp förrän efter kl 23? Hur vet hon att han dog 19-20?
Citera
2019-05-18, 01:36
Medlem
Herregud vilken satans svart änka.
Thorsten, Per, Björn m m ska nog vara jävligt glada att dom inte blivit av med livhanken utan bara en ansenlig summa pengar. Den här kubanskan är en riktigt slipad kall förförerska.
Inte en chans att hon satt på Salt av en slump när de träffades för första gången., när guldhandlaren hade det som stamställe, rakt övergatan från guldbutiken samt att han var glad i kröken.
Allt var planerat.
Citera
2019-05-18, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Varför anteckna att han dog mellan kl 19- 20 och, sen inte ringa efter hjälp förrän efter kl 23? Hur vet hon att han dog 19-20?

Jo just det, du har rätt. Han kan ju mycket väl ha dött just mellan 19-20, strax efter att grannen gick hem igen efter att ha hjälpt han i säng. Så då blir den där mobilanteckningen och framför allt mailet till syrran svåra att bortförklara, eftersom hon ringde efter hjälp flera timmar senare, det är sant.

Ja det är väldigt mycket som är graverande för denna kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in