2019-05-15, 17:39
Medlem
Thains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Av experterna så begränsas ju Maria Rooth en hel del av det faktum att hon aldrig har utövat sporten hon ska kommentera.

Inkvoterad deluxe. Att hon är gift med en kvinna gör det bara ännu bättre! Heja SVT, viktigt att alla ska få vara med även om man inte är kvalificerad nog. Det viktigaste är trots allt att ingen ska känna sig utlämnad hemma i tv-soffan.
Citera
2019-05-15, 17:45
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Inkvoterad deluxe. Att hon är gift med en kvinna gör det bara ännu bättre! Heja SVT, viktigt att alla ska få vara med även om man inte är kvalificerad nog. Det viktigaste är trots allt att ingen ska känna sig utlämnad hemma i tv-soffan.
Var ju roligt när hon i en repris berömde Nylander för den ”offensiva tacklingen” när det inte var någon kontakt.
Citera
2019-05-15, 17:59
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Håller med. Framför allt Kronwall har imponerat på mig, ny i rollen som han är. Helt klart en talang som förtjänar fler och större uppdrag.

Av experterna så begränsas ju Maria Rooth en hel del av det faktum att hon aldrig har utövat sporten hon ska kommentera.

Har Maria Rooth aldrig spelat hockey säger du?
Skärp dig.

Mvh
Citera
2019-05-15, 18:47
Medlem
Trollfeeders avatar
Schweiz ser makalöst bra ut måste jag säga. Nu har dom bara mött dom sämsta lagen i gruppen, men man ser att dom har kvalitet. Det ska bli intressant att se vad dom kan göra nu när motståndet skruvas upp. Dom är ett hot om medaljerna i mina ögon. Jag är glad att vi hamnade i den här gruppen, för Ryssland, Tjeckien och Schweiz är nog dom sista jag vill möta i en kvart. Men visst, vaknar transatlanterna till slipper man nog gärna dom också. Slovakien brukar ju vara vår akilleshäl, men dom har inga målvakter, så det borde vi kunna lösa. Och Finland brukar vi ju slå.

Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Var ju roligt när hon i en repris berömde Nylander för den ”offensiva tacklingen” när det inte var någon kontakt.

Det är så man "tacklas" i damhockey kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Har Maria Rooth aldrig spelat hockey säger du?
Skärp dig.

Mvh

Damhockey är inte samma sport. Dom får inte tacklas.
Citera
2019-05-15, 19:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Schweiz ser makalöst bra ut måste jag säga. Nu har dom bara mött dom sämsta lagen i gruppen, men man ser att dom har kvalitet. Det ska bli intressant att se vad dom kan göra nu när motståndet skruvas upp. Dom är ett hot om medaljerna i mina ögon. Jag är glad att vi hamnade i den här gruppen, för Ryssland, Tjeckien och Schweiz är nog dom sista jag vill möta i en kvart. Men visst, vaknar transatlanterna till slipper man nog gärna dom också. Slovakien brukar ju vara vår akilleshäl, men dom har inga målvakter, så det borde vi kunna lösa. Och Finland brukar vi ju slå.

Lite svårt att beteckna dem som »makalöst« bra med tanke på det du nämner, att de inte mött de svåraste konkurrenterna. Schweiz är ju bra, men jag tycker inte att de är bättre än jag förväntade mig. De hade ju lika gärna kunnat bli världsmästare senast. Tror inte de går till final i år.
Citera
2019-05-15, 19:57
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Lite svårt att beteckna dem som »makalöst« bra med tanke på det du nämner, att de inte mött de svåraste konkurrenterna. Schweiz är ju bra, men jag tycker inte att de är bättre än jag förväntade mig. De hade ju lika gärna kunnat bli världsmästare senast. Tror inte de går till final i år.

Om man har sett matcherna och inte bara läst resultat så ser man att det finns saker där som lovar väldigt mycket för fortsättningen av turneringen. Dom ser inte ut som när Schweiz möter blåbär, dom ser ut som när Sverige gör det och är fokuserade. Så jo, dom har varit makalöst bra hittills, det tycker jag. Men dom är inte satta på prov på allvar än.
Citera
2019-05-15, 20:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Om man har sett matcherna och inte bara läst resultat så ser man att det finns saker där som lovar väldigt mycket för fortsättningen av turneringen. Dom ser inte ut som när Schweiz möter blåbär, dom ser ut som när Sverige gör det och är fokuserade. Så jo, dom har varit makalöst bra hittills, det tycker jag. Men dom är inte satta på prov på allvar än.

Jag har sett matcherna och som sagt, Schweiz är ingen överraskning och ska bedömas på samma sätt som de bästa. Du verkar bedöma dem som ett andraklassens lag. Det var länge sedan de lämnade den nivån. Schweiz har varit bra rätt länge nu.

Schweiz hade ju halvjobbigt med Österrike och Norge hade med lite mer distinkt spel kunnat göra det svårare för Schweiz. Jag tycker att du överdriver, makalöst är ett mycket tungt omdöme.
Citera
2019-05-15, 20:13
Medlem
Citat:

Det är så man "tacklas" i damhockey kanske.

Damhockey är inte samma sport. Dom får inte tacklas.

Varför hänger upp dig på tacklingar, vad skall deras motsvarighet kallas i din värld?
Citera
2019-05-15, 20:20
Medlem
Börjat irritera mig på den där jävla hallåan som skriker heyoo hela tiden. I början var det kul och lite trevligt att få igång publiken men nu är det tröttsamt när varannan avblåsning är heyoo i örat. Inte nog med så har horan börjat trolla publiken och får först igång dom och sedan börjar skrika saker som absolut inte går att härma. Spela musik istället ditt förbannade fanskap.
Citera
2019-05-15, 20:25
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Varför hänger upp dig på tacklingar, vad skall deras motsvarighet kallas i din värld?

Damhockey.
Citera
2019-05-15, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Damhockey.

Ok, så hockey i sig är ingen sport definition?
Citera
2019-05-15, 20:30
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Ok, så hockey i sig är ingen sport definition?

Jo, hockey är hockey och damhockey är damhockey.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in