Citat:
Ursprungligen postat av
Starback
Ann Heberlein är allmänt känd för sitt hat mot Gud och alla människor. Jag tror det kan bero på hennes mediciner. Jag skulle inte fästa allt för stort avseende vid hennes eviga pladder, om jag var som du.
Ann Heberlein är en allmänt välkänd forskare i teologi och religionshistoria. Hon är kristen och hon är välkänd både för sina vetenskapliga texter och sina böcker, som vi kan säga ligger inom det vi kallade det "allmänna uppdraget" för akademiker. Hon är disputerad forskare. Hon är just nu under författande av en bok om begreppet "ondskan".
Jag vet inte vad du känner till om det du kallar "hennes mediciner". Hon har, känt, bipolär sjukdom som förr kallades "manodepressiv sjukdom". Tack vare det (DET) läkemedel vi har sen 1950-talet så har de drabbade färre och mindre farliga skov av denna sjukdom. Nu under 2000-talet har vården helt andra och bättre möjligheter att följa upp behandlingen. Nu, som förr, är det största problemet med behandlingen under inställningsfasen när patienten är akut sjuk. Tack vare läkemedlen (Litiumsalt) så är de drabbade välfungerande i sina yrken och sitt psykosociala liv.
F.ö. så är det hennes make Erik van der Heeg, som skrivit och publicerat och undertecknat nämnda artikel på AHs blogg om etik och etiska problem.
Så var vänlig och gör inte så här fula personliga angrepp! Det tillför inget i frågan om Mikael Skråmo, vem han är och vilka problem samhället (andra människor som t.ex. hans barn) har pga av hans agerande. Det är vad tråden handlar om och vad du bör fokusera på. (Även om du skriver korta meningar så siktar du fel och din avsikt är bara elak.