2019-05-14, 23:18
Medlem
Emolls avatar
Afrika är en överbefolkad världsdel redan idag. Om 100 år kommer den troligen inte kunna vara beboelig pga befolkningsökningen. Västvärlden skickar bistånd på bistånd på bistånd till denna kontinent men ingenting, knappt ens på ytan sker i förändring.

Vad som behövs i Afrika är utbildning, kunskap och infrastruktur. Detta klarar de helt enkelt inte av att verkställa på egen hand pga just brister i detsamma samt IQ skillnader. Ja kalla mig rasist nu, men detta har forskare bekräftat att det är så det är.

Just nu består nästan varje afrikanskt land av en korrupt ledare, en militärdiktatur, som endast bryr sig om egna intressen.

Jag menar att Afrika måste koloniseras igen. Nu vet jag detta aldrig kommer ske eftersom det strider mot både det ena och det andra.. Men vad annars kan vi göra? Afrika är dödsdömt, radikala förändringar är ett måste.
Citera
2019-05-14, 23:19
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Afrika är en överbefolkad världsdel redan idag. Om 100 år kommer den troligen inte kunna vara beboelig pga befolkningsökningen. Västvärlden skickar bistånd på bistånd på bistånd till denna kontinent men ingenting, knappt ens på ytan sker i förändring.

Vad som behövs i Afrika är utbildning, kunskap och infrastruktur. Detta klarar de helt enkelt inte av att verkställa på egen hand pga just brister i detsamma samt IQ skillnader. Ja kalla mig rasist nu, men detta har forskare bekräftat att det är så det är.

Just nu består nästan varje afrikanskt land av en korrupt ledare, en militärdiktatur, som endast bryr sig om egna intressen.

Jag menar att Afrika måste koloniseras igen. Nu vet jag detta aldrig kommer ske efter som det strider mot både det ena och det andra.. Men vad annars kan vi göra? Afrika är dödsdömt, radikala förändringar är ett måste.

Snarare behöver utbildningsnivån upp. Det var med bildningen som demokratin växte fram i västvärlden.
Citera
2019-05-14, 23:21
Medlem
Citat:

Jag menar att Afrika måste koloniseras igen. Nu vet jag detta aldrig kommer ske eftersom det strider mot både det ena och det andra.. Men vad annars kan vi göra? Afrika är dödsdömt, radikala förändringar är ett måste.

varför fan skulle dom vilja ändra sig eller utvecklas när dom får allt gratis???? bara skicka ner lite kemisk krigföring och sedan befolka landet med solceller då är våra energi besvär över
Citera
2019-05-14, 23:23
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Snarare behöver utbildningsnivån upp. Det var med bildningen som demokratin växte fram i västvärlden.

Det säger ju sig självt. Sverige skickar bla 230 miljoner kronor ÅRLIGEN till Rawanda.
Tror du Sverige ens ser över vilken nytta dessa pengar ha gjort? Tror du Sverige har något krav på Rawanda i det här fallet vad pengarna ska gå till? Exempelvis då utbildning m.m.. Uppenbarligen inte.
I många fall går dessa bistånd från väst direkt ner i fickorna på en ledare.
Citera
2019-05-14, 23:24
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kojnakor
varför fan skulle dom vilja ändra sig eller utvecklas när dom får allt gratis???? bara skicka ner lite kemisk krigföring och sedan befolka landet med solceller då är våra energi besvär över

Absolut hade det varit den bästa, enklaste lösningen. Men nu måste vi ändå någonstans förankra oss till verkligheten.
Citera
2019-05-14, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

tror inte utbildningsnivån behöver öka hjälper ju ändå inte
Citera
2019-05-14, 23:29
Medlem
okok1s avatar
Kina har hållit på i Afrika länge nu.
Citera
2019-05-14, 23:33
Medlem
Citat:
Absolut hade det varit den bästa, enklaste lösningen. Men nu måste vi ändå någonstans förankra oss till verkligheten.

Verkligheten är som nämns, ingen utveckling. Har bott i Afrika många år, de skiter i arbete och utvekling! Kolla bara vad som hänt i Zimbave, tvingade ut de vita som odlade och fick landet på fötter. Nu är det rena katastrofen! Jobbade med monteringsfabrik för att hjälpa, nu är den nedlagd... MM mm
Citera
2019-05-14, 23:40
Medlem
RudolfHutlers avatar
Våra grabbar hade det trevligt i Afrika på den gamla goda tiden. Kolla på grabbarna i Rhodesia t.ex.:

https://www.youtube.com/watch?v=ZbM_0hRTSiA

Så ja, vi skulle kunna kolonisera Afrika igen men först måste vi få ordning på vår egen kontinent - för arabiseringen och negrefieringen av Europa är i full gång och snart ser det ut som i Afrika här också.
Citera
2019-05-14, 23:40
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:

Det var överbefolkat för +200.000 år sedan också, då "koloniserade" de troligen större delen av världen. De som stannade kvar dock behövde inte vidga vyerna och fungerade/överlevde, evolutionen stod lite still för den den behövdes inte (kort uttryckt).

Kommer Europeer (återigen) bli "neandertalare" om 200-1000 år möjligen. Men det är ändå lite av "naturens" gång på någotvis. Som art försvinner vi inte, av naturen blir vi bara annorlunda för att det är en anpassning av miljön.
Citera
2019-05-14, 23:46
Medlem
RudolfHutlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Det var överbefolkat för +200.000 år sedan också, då "koloniserade" de troligen större delen av världen. De som stannade kvar dock behövde inte vidga vyerna och fungerade/överlevde, evolutionen stod lite still för den den behövdes inte (kort uttryckt).

Kommer Europeer (återigen) bli "neandertalare" om 200-1000 år möjligen. Men det är ändå lite av "naturens" gång på någotvis. Som art försvinner vi inte, av naturen blir vi bara annorlunda för att det är en anpassning av miljön.

Och hur fan kom "de" till Australien?!

Varför skulle vi "bli" neandertalare då vi är deras ättlingar? Om vi negrifieras så blir vi snarare någonting annat än neandertalare, eftersom negrer inte har neandertalargener.
Citera
2019-05-14, 23:52
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Det säger ju sig självt. Sverige skickar bla 230 miljoner kronor ÅRLIGEN till Rawanda.
Tror du Sverige ens ser över vilken nytta dessa pengar ha gjort? Tror du Sverige har något krav på Rawanda i det här fallet vad pengarna ska gå till? Exempelvis då utbildning m.m.. Uppenbarligen inte.
I många fall går dessa bistånd från väst direkt ner i fickorna på en ledare.

Ja, det är ett enormt problem med våra biståndspengar. Obefintlig uppföljning. Vi borde inte pumpa in pengar, vi borde erbjuda oss att starta skolor och göra annat gott, men driva projekten själva. Och inte slösa så mycket. B

Citat:
Ursprungligen postat av kojnakor
tror inte utbildningsnivån behöver öka hjälper ju ändå inte

Jo, det skulle hjälpa enormt. Afrikanska länder med låg utbildningsnivå och hög analfabetism funkar mycket sämre än dom som har bättre folkbildning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in