2019-05-14, 21:26
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjukballe
Ibland går det undan.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Johan_Angergård
Men på riktigt?
Citat:
Kent Johan Angergård, född 22 mars 1974 i Åhus, Skåne är en svensk musiker och producent. Han driver även skivbolaget Labrador.
Angergård är medlem i banden Acid House Kings, Club 8, The Legends och Pallers. Utöver de egna banden har Angergård medverkat som musiker på Airliners studioalbum The Last Days of August (2003) och Pelle Carlbergs EP Riverbank (2005).

Som producent har Angergård medverkat på skivor av Airliner samt de egna banden The Legends, Club 8 och Pallers.
Musikprofil?
Jag har levt i Stockholm och gått på konserter och klubbar sen tidigt 80-tal men lyckats missa denna mupp fullständigt, inte hört en ton, läst en artikel, sett en skiva eller download, eller någon som helst referens från andra obskyra nobodies som nämner honom.
Är han ens känd? Har han gjort något som kommenterats, spelats på radio eller ens getts ut?

Eller är jag hopplöst ouppdaterad?

Plats 70 på Nöjesguiden lista över 100 mäktigaste i musikbranschen.
2013 ...
Senast redigerad av mikaels 2019-05-14 kl. 21:29.
Citera
2019-05-14, 21:33
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Porsche Boxter från -98, vad går en sån loss på idag? 20-35tkr?

Mopeden av märken Baotian säljs väl på Ica Maxi?
Snarare från 100” då med en hel del att lägga pengar på.
Citera
2019-05-14, 21:35
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Boxster och cayman är ju båda tjej/barbieporsche som inga män kör utan uttalade tjejmodeller.
Där avslöjade du dig själv som en som aldrig ägt eller ens åkt porsche
Citera
2019-05-14, 21:48
Avslutad
kanske inte relevant, men Porsche Boxter är så jävla fula, Fö. så gör porsche sjukt feta bilar.

Hur lyckas man köra in bilfan i en fontän eller vad det är?
Citera
2019-05-14, 22:03
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Snarare från 100” då med en hel del att lägga pengar på.

Och? Fortfarande en struntsumma som inte ens täcker till en ny småbil.

Stark loservarning på att glida runt i en Porsche Boxster 98 idag. Det signalerar att vilja men inte kunna. Vilja imponera men inte ha råd.
Citera
2019-05-14, 22:07
Medlem
Ah, det var den här liraren som höll på att klippa Daniel Riley (Kapten Riley, fotograf och YouTuber)
Han la upp om det på instastory, att han och en tjej till var väldigt nära att bli påkörda.
Citera
2019-05-14, 22:13
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Där avslöjade du dig själv som en som aldrig ägt eller ens åkt porsche

Reese Witherspoon körde en rosa Boxster i Legally Blonde. Enough said.

En Hollywood-mångmiljonproduktion kom alltså fram till att Boxster var den perfekta bilmodellen för en blond bimbo. Helt korrekt.
Citera
2019-05-14, 23:21
Medlem
dryopteriss avatar
Finns ingen fontän på Lindhagensplan.
Citera
2019-05-14, 23:22
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Och? Fortfarande en struntsumma som inte ens täcker till en ny småbil.

Stark loservarning på att glida runt i en Porsche Boxster 98 idag. Det signalerar att vilja men inte kunna. Vilja imponera men inte ha råd.

Tydligen var bilen välvårdad och hade bara gått ca 14000 mil. Vilket inte kan ses som annat än lite på en såpass gammal bil. Men som sagt. Det hade blivit billigare om Karln kört sin Baotian moped. Även om han också hade en Jaguar XJ sport av äldre datum.

Ville karln ha en bensinsnål småbil, ja då hade han förmodligen valt en sådan. Människors bilval inget att lägga kraft på.
Ser för övrigt att en hel del Porsche Boxster ägs av 40-talist män. Mig gör det inget
Senast redigerad av locknloll 2019-05-14 kl. 23:27.
Citera
2019-05-15, 00:32
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Men på riktigt?

Musikprofil?
Jag har levt i Stockholm och gått på konserter och klubbar sen tidigt 80-tal men lyckats missa denna mupp fullständigt, inte hört en ton, läst en artikel, sett en skiva eller download, eller någon som helst referens från andra obskyra nobodies som nämner honom.
Är han ens känd? Har han gjort något som kommenterats, spelats på radio eller ens getts ut?

2013 ...

Han/de gör mest spelningar utomlands, typ Kina.

https://musik.aftonbladet.se/2015/11/exklusivt-20-arsjubilerande-club-8-oppnar-fotoalbumet/

Hans far Kent är f.ö en känd näringslivsprofil i norra Skåne. Hans bror Niklas var tidigare en höjdare i Klarna.

Vegan o PK. Stor humor att han äger både en Porsche och Jaguar...
Citera
2019-05-15, 01:29
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Finns ingen fontän på Lindhagensplan.

Jo. Utanför MC butiken.
Skitful i betong. Troligtvis 50-60-tal som huset.
Citera
2019-05-15, 06:44
Medlem
terakuremas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Men på riktigt?

Musikprofil?

2013 ...

"Känd" är han väl inte, men jag t.ex. vet precis vem han är. Både Labrador och Acid House Kings är legendariska, i en liten, liten del av världen. Har man inte ett specialintresse för indiepop finns det dock inga skäl att känna till dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in