2019-04-27, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T5chrille
Det finns faktiskt cancer sjukdomar som kan komma smygande med mina symtom som tex cancer i buksportkörteln eller i levern och då vill man väldigt gärna veta i tid vad som är på gång annars är det godnatt ganska fort. Och det är just buksportkörteln som jag tror att jag har lite problem med tyvärr men det finns lite snällare sjukdomar i buksportkörteln också men sjukdomar i buksportkörteln är ganska svårt att diagnostisera.

Jag skulle rekommendera att du gör en "informationsmedicin" avläsning av kroppen. Då får du en komplett genomskanning av kroppen och alla dess funktioner och du kan få en tydlig lista av vilka delar av din kropp som funkar eller inte. Jag har gjort det och tyckte att en hel del stämde in på mig och gav mig lite mer vägledning än den vanliga vården. Kostar mellan 2000-2500 kr för ca 2 h och tycker det var värt investeringen.

Här är lite info om det:

Citat:
Med Informationsmedicinsk teknik kan man göra undersökningar och exakta mätningar utan riskabla innovasiva metoder. Förutom alla konventionella biokemiska mätvärden kan man mäta aktiviteten i alla organ och organsystem, svårmätta värden av sigalsubstanser som dopamin och serotonin. Man kan även identifiera blockeringar av informationsvägar, informationsbrist och förvrängd information. Holistisk information om chakran och akupunkturmeridianer, energibrist, trauman och blockerande cellminnen.

Behandlingen är helt biverkningsfri och den behandlar roten till problem, inte symtomen. Behandlingen är långsiktig, mycket mjuk och skonsam för kroppen och den kräver klientmedverkan för gott resultat. https://unohalsa.se/behandlingar/informationsmedicin

Rent allmänt tänker man ju att du kan ha fått någon komplikation av ett virus eller liknande som också drabbar kroppen. Försök också med kostomläggning om man t ex tänker på gluten, laktos, candida osv.
Citera
2019-04-27, 23:45
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Det finns faktiskt cancer sjukdomar som kan komma smygande med mina symtom som tex cancer i buksportkörteln eller i levern och då vill man väldigt gärna veta i tid vad som är på gång annars är det godnatt ganska fort. Och det är just buksportkörteln som jag tror att jag har lite problem med tyvärr men det finns lite snällare sjukdomar i buksportkörteln också men sjukdomar i buksportkörteln är ganska svårt att diagnostisera.

Jodu. Det vet jag. Min far gick bort i pancreascancer allt för ung.

Men det finns ju ganska många sjukdomar ed mycket vaga symptom i början. Med ditt resonemang skulle du kunna ha alla dom.
Citera
2019-04-28, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Jag skulle rekommendera att du gör en "informationsmedicin" avläsning av kroppen. Då får du en komplett genomskanning av kroppen och alla dess funktioner och du kan få en tydlig lista av vilka delar av din kropp som funkar eller inte. Jag har gjort det och tyckte att en hel del stämde in på mig och gav mig lite mer vägledning än den vanliga vården. Kostar mellan 2000-2500 kr för ca 2 h och tycker det var värt investeringen.

Här är lite info om det:

Rent allmänt tänker man ju att du kan ha fått någon komplikation av ett virus eller liknande som också drabbar kroppen. Försök också med kostomläggning om man t ex tänker på gluten, laktos, candida osv.
Hej gluten och laktos är kollade och är ok men det som är så fruktansvärt konstigt är att när jag var mycket piggare så hade jag ganska lätt för att bli lös i magen av lite fet mat tex pizza lite choklad men nu blir jag alldrig lös i magen av lite fet mat och avföringen är oftast fast och fin och lite hårdare. Och då tänker jag på att min buksportkörteln kanske hade svårt att smälta fet mat och skulle kanske ha gått till läkaren då men jag mådde bra och tänkte inte så mycket på det och lärde mig leva med det i många år men som sagt var det bara vid fet mat. Men nu har jag prövat att äta samma mat som gjorde mig lös i magen men nu är avföringen riktigt fast och fin. Men den stora frågan är varför mår jag betydligt sämre nu när avföringen är bättre och varför var jag mycket piggare när avföringen var ganska lös vid minsta lilla fett på maten och är även mycket mer trött än vanligt
Citera
2019-04-28, 14:21
Medlem
Citat:
Hej gluten och laktos är kollade och är ok men det som är så fruktansvärt konstigt är att när jag var mycket piggare så hade jag ganska lätt för att bli lös i magen av lite fet mat tex pizza lite choklad men nu blir jag alldrig lös i magen av lite fet mat och avföringen är oftast fast och fin och lite hårdare. Och då tänker jag på att min buksportkörteln kanske hade svårt att smälta fet mat och skulle kanske ha gått till läkaren då men jag mådde bra och tänkte inte så mycket på det och lärde mig leva med det i många år men som sagt var det bara vid fet mat. Men nu har jag prövat att äta samma mat som gjorde mig lös i magen men nu är avföringen riktigt fast och fin. Men den stora frågan är varför mår jag betydligt sämre nu när avföringen är bättre och varför var jag mycket piggare när avföringen var ganska lös vid minsta lilla fett på maten och är även mycket mer trött än vanligt

Det viktiga är nog att du får en översyn av hela ditt system som man kan få med informationsmedicin. Hela kroppen hänger samman och nu fokuserar du mer på detaljer.
Citera
2019-04-28, 14:24
Bannlyst
Vid senare undersökning visade sig att hen hade svalt 10 bollar med kokain värt 600.000 på den svenska marknaden.

Han får återvända till Sverige närhälst han vill!

Citat:
Citera
2019-04-28, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Det viktiga är nog att du får en översyn av hela ditt system som man kan få med informationsmedicin. Hela kroppen hänger samman och nu fokuserar du mer på detaljer.
Det lutar åt att jag kommer att göra en helkropps scanning med stor kropps undersökning här i Umeå det kommer nog att kosta en ganska stor slant men vill veta snart vad som är fel och när det gäller hälsan så är pengar inte så viktigt.
Citera
2019-04-30, 11:56
Medlem
Hej igen nu vill jag bara inflika en liten händelse när jag mådde som sämst när detta elände startade dom första 7-8 veckorna när min chef tyckte jag skulle åka hem från jobbet eftersom jag var lika blek som ett papper och såg riktigt risig ut och riktigt mager och eländiga ut. Den stora frågan jag ställer mig är att i detta elände hur kan man ha bra blodvärden och mera prover som är bra tex kördkörltel lever m,m,m och samtidigt känna sig så fruktansvärt dålig med illamående och dålig aptit. Och att det inte syntes på några prover för jag hade samma symtom som blodbrist och frusenhet och en polare till mig på jobbet sa att är det verkligen din prov du har fått eller är det någon annans prov men då så jag att så dåliga läkare kan vi i Sverige inte ha. Jag orkade jobba lite då och då men jag var sjukskriven några gånger lite då och då ni får ursäkta mitt skjat om detta men tycker det är lite konstigt ändå. Kan det vara så att man kan ha väldigt små tex tumörer i kroppen som inte ses på blodprov för läkarna tittar bara på blodprov tyvärr kan inflika att jag mår fortfarande inte bra men mådde mycket sämre när detta startade före jul i fjol.
Citera
2019-05-01, 23:10
Medlem
Kan det inte vara värt att mer kolla upp med alternativvården om du inte kommer någon vart med den traditionella? Finns ju massor där som kinesisk medicin, frekvensmedicin, biomagnetism osv. Visst kostar det pengar men tycker det är rätt ok prisnivå med tanke på vad allt annat kostar.
Citera
2019-05-02, 07:06
Medlem
@T5Chrille

Läs här och se om du tycker det stämmer med dina symptom: (FB) Kronisktrötthetssyndrom - ME/CFS

Jag har gjort tre inlägg till tätt efter det första och de hänger alla ihop.
Citera
2019-05-14, 12:39
Medlem
Cancer i buksportkörteln

Hej är det någon som har eller har haft någon i bekantskapskretsen som har blivit drabbats av cancer i buksportkörteln och vilka symtom hade dom då har nämligen hört att det kan komma smygande i flera år före cancern syns på röntgen m,m ?
Citera
2019-05-14, 13:01
Medlem
Soda--Pops avatar
Som jag förstår det så smyger den inte på en utan ger ifrån sig smärtymptom som är svåra att urskilja från andra tillstånd, även röntgenbild kan lura läkaren. Smärtor ökar gradvist till att den drabbade till slut lever på morfin. Bra idé är att kolla sannolikheten pga ärftlighet i släkten.

Edit: Kolla även stor, oförklarlig viktminskning.
Senast redigerad av Soda--Pop 2019-05-14 kl. 13:03.
Citera
2019-05-14, 13:30
Medlem
- Oförklarlig viktminskning
- Trötthet
- Problem som härrör från levern (koppling bukspott/lever). Hudfärg tex.
- Nydebuterad diabetes

Upplever patienten smärta beror det vanligtvis på att cancern har spridit sig.

Cancer i bukspottkörteln är lömsk då den vanligtvis upptäcks i ett sent stadie, och då har den rdan hunnit sprida sig; med dåliga prognoser som följd.

Vid misstanke om cancer i bukspottkörteln är tid avgörande. Gå till läkare direkt!
Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in