Farmor berättade att dom släckte ner alla lampor under WW för att hålla fienden i mörkret.
Efter WW2 började folk åter igen, helst i Sverige där vi hade bombvarningar som rutin, att placera lampor i fönstret för att markera
'allting lugnt', fönsterlampor har blivit något av ett svenskt fenomen.
Säkerligen konspirerade svenska kommunister och nazis mot varandra konstant men det verkar ej ha funnits några sådana i Sverige under WW
Precis som att det finns ingen som röstar SD nu eller VP, eller FI.
Alla gråsossar vi vill vara lagom.
Men jag är liksom är född efter WW så är redo för drönare, cyberattacker och allmän hjärntvättning.
NAZI-Tyskland är besegrat men Svea Rike har fortfarande ej fått några reprimander- inte konstigt att dom är ute efter svenska nationalister ,
they are the last of the nazis.
Order 66
Menne ja tror helt enkelt eliten har panik eftersom svenskarna är väldigt uppkopplade och är bland dom mest förmögna att skapa en givande och konstruktiv diskussion/samarbete.
Hej jag är både kommunist och tusen andra grejer, piratliberal främst, älskar amerikansk underhållning säkert en släng nationalist därpå.
Long Forest Ödmården sen är det stopp; welcome to .308 Norrland.
Hundratals år av tajta familjerelationer.... låt oss rally to unity!
we will not be divided.
Helt sjukt farmor hittade typ 1.5 mil ut i skogen till min plats på en halvtimma, landsbygden = bekanta grannar 4-5 mil härifrån, we are connected, swedes, and now its time to kick som extremist butt.
Diggar den pacifistiska inställningen, bättre sitta på FB och äga folk intellektuellt och övertygande istället för att skapa kaos med nattvandrande gäng IRL.
Polisen är nice men förvirrad, försvaret är alright men klent, 30:06 halvmantlad i varenda hunters aim, är vad som sker när folk är pushade.
Hatar inbördeskrig men Sveriges städer faller och ja kanske därför
politiken är så stads-orienterad och fokuserad, landsbygden har möjlighet att klara sig själv.
Ödmården vandra igenom den upp,
mot vad som var den mest norr belägna kristna utposten i hundratals år, där ni pussgurkor.
pEW pew är ni här och rör om med kaos så är det inte intellektualism som övertygar, snarare 1shot.
Inga hot detta är försvar.