Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Men vänta nu, vill du alltså först hävda att jag har fel OCH att du har rätt i dina inlägg, för att direkt efteråt använda dig av samma länkar där jag bekräftat min information?
Såhär:
Om du har skrivit det som står på SO-rummet, så har du ett case.
Om du inte gjort det och hänvisar till information därifrån, så kan alla göra det utan att fråga dig om tillstånd, ditt klappmongo.
Det jag gjort är att presentera välbalanserad och korrekt historisk fakta till dig på ett bra och övervägt formulerat vis. Precis som de presenterar det för andra läsare av andra anledningar.
Hade de ägt historian hade det varit en annan sak.
Och nej, de anger inte själva källan till sina uppgifter utan detta är allmän kunskap som varken jag eller de tar åt sig äran för.
Hur du kan göra det fast det som står bevisar att du hade fel, övergår all logik.
Att t.ex citera vetenskapliga artiklar eller använda sig av andra immateriella rättigheter är en helt annan femma.
Och en sak till.
Kan du försöka hålla dig till de påståenden jag faktiskt gör och sluta spåra ut eller försöka visa något annat hela tiden?
Eller försöker du tala om för någon här att vi hade arbetsplatser på medeltiden?
Visst har du presenterat en välbalanserad och korrekt historisk fakta till mig på ett bra och övervägt formulerat vis. Genom att lägga till dina egna kommentarer inkilade i SO-rummets originaltexter. Utan att formulera om dessa. Vet du vad sånt kallas om det har varit en C-uppsats? En liten hint: börjar på ”p”.
Du hade fel i ditt påstående att kvinnor inte började arbeta förrän i början av 1900-talet då folk började flytta från landsbygden in till städerna.
Arbetsplatser har funnits sedan Hedenhös tid. De är ställen där folk arbetar: fabriken, bondgården, kontoret, boplatsen, hemmet osv. Oavsett om det är lönearbetare, slavar, statare, pigor, drängar, grottmänniskor, bönder, livegna, egna företagare eller hemmafruar som utför arbetet.
För övrigt är jag smickrad över att du klickat på mina länkar till SO-rummet, läst texterna där och sedan använt dem för att presentera en välbalanserad och korrekt historisk fakta till mig på ett bra och övervägt formulerat vis.
Med SO-rummets originalförfattares egna ord.