2019-05-13, 18:59
Medlem
Voelsens avatar
Ingen vet hur lesbiska har sex i verkligheten
Citera
2019-05-13, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag tror du är närmast ensam i hela världen om din syn på vad en världsmästare är.

Du kanske är något på spåren... Kvinnor kanske är bättre än män på att konstruera egna missförstånd och göra egna enfaldiga tolkningar av vedertagna begrepp?
Citera
2019-05-13, 22:36
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Du kanske är något på spåren... Kvinnor kanske är bättre än män på att konstruera egna missförstånd och göra egna enfaldiga tolkningar av vedertagna begrepp?
Det är uppenbart att män är bättre på att konstruera spel och sporter, träna upp andra män, starta och leda tävlingar, och till slut, globalt, kora en världsmästare i en det ena en det andra. En oerhörd bedrift egentligen, i något som t.ex schack som saknar betydelse annat än som nöje. Män är riktigt bra på nöjen skulle jag säga.
Citera
2019-05-14, 01:18
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Minns du sammanhanget till uttalandet?
Inte?
Då är det tyvärr inget argument. Du förlorar på eget grepp.
Jag har klickat på otaliga av dina länkar och nästan lika ofta har jag letat rätt på mer trovärdiga undersökningar som visat motsatsen...

Så du slutar inte att läsa efter den första meningen i mina inlägg som du påstått? Jag vet det för du är alltför nyfiken för att låta bli att öppna mina länkar och läsa sidornas innehåll.

Var hittar du dina ”trovärdiga undersökningar” och ”objektiva sanningar”? På Infowars, Friatider, Metapedia eller Breitbart? Black Pigeon Speaks eller Sargon of Akkad har säkert några röda piller att bjuda dig på som tack för att du sväljer deras förvrängda version av verkligheten.

Ro hit med en eller flera undersökningar som du anser vara trovärdiga. Sen läser jag igenom dem och därefter kommer jag tillbaka och bemöter dig med sakliga argument.
Citera
2019-05-14, 01:30
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Korrekt. Den övervägande majoriteten av arbetsplatser vi har idag har uppstått de senaste lite över 100 åren.
Före det jobbade man hemma på gårdar, eller som piga/dräng. Före det var det ännu värre.
Inte förrän textilindustrin kom igång och antalet sekreterare ökade har kvinnor behövts på "arbetsplatser". Decennier senare kom de även till löpande bandet. När jobben kunde klaras av, av kvinnor också.
De är fortfarande få nere i gruvorna eller på gjuterierna.

Menar du att kvinnor hållits instängda i hemmen tillsammans med sina barn i tusentals år fram till början av 1900-talet istället för att slita ute på landet eller i staden? Vilka var de på landet som under medeltiden mjölkade kor, gjorde smör och ost, skötte hönsen, rensade grönsakslandet och hämtade vatten? Vilka var de som lämnade gården för att transportera säd till kvarnen, köpte och sålde på den lokala marknaden eller arbetade i ett annat hushåll för att förstärka den egna hushållskassan? Vilka var de som arbetade på åkrarna och utförde i stor utsträckning samma sysslor som männen?

Kan du också svara mig vilka som sålde varor på stadens gator, arbetade med textilhantverk, eller förberedde och sålde mat och dryck? (källa: under rubriken ”Hårt arbete både på landet och i staden”)

Vilka var alla dessa flitiga varelser som kunde arbeta så hårt under medeltiden? Kvinnorna var ju instängda tillsammans med sina 10-15 ungar i det ombonade hemmets trygga vrå.

Förresten en liten fråga till. Vad är det för skillnad på ”arbetsplatser” och arbetsplatser?
Citera
2019-05-14, 01:43
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Men vänta nu, vill du alltså först hävda att jag har fel OCH att du har rätt i dina inlägg, för att direkt efteråt använda dig av samma länkar där jag bekräftat min information?

Såhär:
Om du har skrivit det som står på SO-rummet, så har du ett case.
Om du inte gjort det och hänvisar till information därifrån, så kan alla göra det utan att fråga dig om tillstånd, ditt klappmongo.

Det jag gjort är att presentera välbalanserad och korrekt historisk fakta till dig på ett bra och övervägt formulerat vis. Precis som de presenterar det för andra läsare av andra anledningar.
Hade de ägt historian hade det varit en annan sak.

Och nej, de anger inte själva källan till sina uppgifter utan detta är allmän kunskap som varken jag eller de tar åt sig äran för.

Hur du kan göra det fast det som står bevisar att du hade fel, övergår all logik.

Att t.ex citera vetenskapliga artiklar eller använda sig av andra immateriella rättigheter är en helt annan femma.

Och en sak till.
Kan du försöka hålla dig till de påståenden jag faktiskt gör och sluta spåra ut eller försöka visa något annat hela tiden?

Eller försöker du tala om för någon här att vi hade arbetsplatser på medeltiden?

Visst har du presenterat en välbalanserad och korrekt historisk fakta till mig på ett bra och övervägt formulerat vis. Genom att lägga till dina egna kommentarer inkilade i SO-rummets originaltexter. Utan att formulera om dessa. Vet du vad sånt kallas om det har varit en C-uppsats? En liten hint: börjar på ”p”.

Du hade fel i ditt påstående att kvinnor inte började arbeta förrän i början av 1900-talet då folk började flytta från landsbygden in till städerna.

Arbetsplatser har funnits sedan Hedenhös tid. De är ställen där folk arbetar: fabriken, bondgården, kontoret, boplatsen, hemmet osv. Oavsett om det är lönearbetare, slavar, statare, pigor, drängar, grottmänniskor, bönder, livegna, egna företagare eller hemmafruar som utför arbetet.

För övrigt är jag smickrad över att du klickat på mina länkar till SO-rummet, läst texterna där och sedan använt dem för att presentera en välbalanserad och korrekt historisk fakta till mig på ett bra och övervägt formulerat vis.

Med SO-rummets originalförfattares egna ord.
Citera
2019-05-14, 01:47
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Du kan gott fortsätta med det.
Ingen har nämligen påstått motsatsen.

Jo, du och flickfotografen och övriga misogyna snubbar i det här forumet med ert eviga påstående att kvinnor inte var med och byggde upp samhällen, bara män.

Du skrev faktiskt följande meningar i ditt inlägg:

Citat:
Du begriper uppenbarligen inte svaren du får.
Kvinnor har funnits i arbetslivet generellt i runt 50 år.
Innan det fick de sköta marktjänsterna hemma.

...

Definitionen av ”marktjänst” är enligt Wiktionary:

... ett symboliskt namn på grundläggande tjänster i hemmet i en familj, som städning, tvättning och matlagning. En person (historiskt typiskt en man) som har en partner (historiskt typiskt en kvinna) som sköter detta åt honom i deras gemensamma hem, så att han kan fokusera mer på sitt jobb (eller sin hobby), sägs ha "marktjänsten" ordnad hemma.

Så enligt dig började inte kvinnor att arbeta utanför hemmet förrän på 1960-talet. Om ingen av uppgifterna som kvinnor utfört under tiden före, under och efter medeltiden fram till 1960-talet räknades som arbete, vad var de då? Avkopplande fritidssysslor inte mer fysiskt betungande än att virka dukar?
Citera
2019-05-14, 06:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag har vid ett tidigare tillfälle försökt få Pansarvecket att fatta att kvinnor slitit även tiden före industrialiseringen. I det här inlägget bemötte jag hans argument att kvinnor generellt har funnits i arbetslivet i runt 50 år.

Bra inlägg (3064).

MEN jag varnar dig, 1000 bortförklaringarnas tid är icke förbi.
Citera
2019-05-14, 06:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är uppenbart att män är bättre på att konstruera spel och sporter, träna upp andra män, starta och leda tävlingar, och till slut, globalt, kora en världsmästare i en det ena en det andra. En oerhörd bedrift egentligen, i något som t.ex schack som saknar betydelse annat än som nöje. Män är riktigt bra på nöjen skulle jag säga.

Haha, nöjen som män uppskattar ja. Många kvinnor ger blanka fan i sånt. Inte så många som bryr sig eller är roade av att utse världsmästare i olika grenar av oss kvinnor. Men det är ju bra att ni klarar av att roa varandra, så slipper kvinnor agera sällskapsdamer och hålla era små barnsliga manshjärnor i schack.
Så att det inte spårar ur i massor av elände menar jag
Citera
2019-05-14, 06:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jo, du och flickfotografen och övriga misogyna snubbar i det här forumet med ert eviga påstående att kvinnor inte var med och byggde upp samhällen, bara män.

Du skrev faktiskt följande meningar i ditt inlägg:

Definitionen av ”marktjänst” är enligt Wiktionary:

... ett symboliskt namn på grundläggande tjänster i hemmet i en familj, som städning, tvättning och matlagning. En person (historiskt typiskt en man) som har en partner (historiskt typiskt en kvinna) som sköter detta åt honom i deras gemensamma hem, så att han kan fokusera mer på sitt jobb (eller sin hobby), sägs ha "marktjänsten" ordnad hemma.

Så enligt dig började inte kvinnor att arbeta utanför hemmet förrän på 1960-talet. Om ingen av uppgifterna som kvinnor utfört under tiden före, under och efter medeltiden fram till 1960-talet räknades som arbete, vad var de då? Avkopplande fritidssysslor inte mer fysiskt betungande än att virka dukar?

Denna typ av komplicerad information är för svårt att begripa för vissa människor. Verkar vara ett fenomen som gäller särskilt för de av manligt kön som lider av storhetsvansinne och misogynt tänkande.
Inte sällan påstår de sig vara intelligenta och mycket kompetenta inom allsköns områden, men denna typ av enkel information är svårt för processorn att hantera.
Oh the ironi..
Citera
2019-05-14, 08:31
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Denna typ av komplicerad information är för svårt att begripa för vissa människor. Verkar vara ett fenomen som gäller särskilt för de av manligt kön som lider av storhetsvansinne och misogynt tänkande.
Inte sällan påstår de sig vara intelligenta och mycket kompetenta inom allsköns områden, men denna typ av enkel information är svårt för processorn att hantera.
Oh the ironi..
Hela ditt inlägg är off topic och misogynt mot män. Läs om det så får du se. Saknar du insikten om detta, eller struntar du bara i att du hatar män?
Citera
2019-05-14, 08:39
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Ibland får man upp ögonen för något som är dolt i vardagslivet. Något som är så vanligt att man inte tänker på det.

Jag tittar årligen på och älskar Tour de France och Giro dItalia som pågår just nu. Finns få tävlingar som är lika roliga och spännande. Igår såg jag en liten textnyhet "nästa år körs en kvinnlig Tour de France".

Jag hoppade till. Visst ja, det är ju bara män som cyklar. Det finns inga kvinnliga tour-lopp. Det finns inga kända kvinnliga cyklister. Tour de France är en samling av 1000-tals män, nästan alla i publiken är också män, som trollbinder en hel (halv?) värld. Ingen tänker ens på att det totalt saknas kvinnor. Utom två snygga tjejer som i ål-kostym står vid dagens etapp-vinnare och pussar honom på varje kind. Och det är bara bra! En cykelvärld utan kvinnor fungerar hur bra som helst.

Nästa år kommer en kvinnlig variant. Då får vi se hur de kvinnliga lagen hjälper varann på rulle, hur de kvinnliga taktikerna lägger upp dagens lopp, hur kvinnorna trampar runt i 5-6 timmar för att ändå på slutet ha kraft för en sista rusch. Hur kvinnorna ställer sig i diket och kissar varannan timme som de brukar. Hur kvinnorna tar ut sig maximalt men ändå orkar i 30 dagar. Hur kvinnorna sprakar av ilska för att de bara kom tvåa.

Det sista stycket är naturligtvis komik. Inget av detta kommer att inträffa. Kvinnor kan inte cykla som män. Det vet både jag merapi och lupac. En kvinnlig Tour de France kommer att visa precis hur dåliga kvinnliga banker, advokater, FB-skribenter, schackspelare är jämfört med män.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-05-14 kl. 08:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in