2019-05-12, 16:27
Medlem
Skattebrottslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
Jag hoppas på att det blir en dipp så småningom, måste fan köpa mer.

Jag köpte som fan vid 3500. Vem vill inte bli rik?
Citera
2019-05-12, 16:32
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrottsling
Jag köpte som fan vid 3500. Vem vill inte bli rik?

Gött. Jag köpte bara för ett par tusen då tyvärr. Jag hoppas det går ner till något liknande igen så kan jag lägga in 10k iallafall.
Citera
2019-05-13, 12:00
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Hur många Bitcoins har den som har flest, som man vet om och hur många har den ni känner, som har flest? Varför stiger Bitcoin just nu.

Är så underbart avundsjuk att jag inte hoppade på tåget i början...
Citera
2019-05-13, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hur många Bitcoins har den som har flest, som man vet om och hur många har den ni känner, som har flest? Varför stiger Bitcoin just nu.

Är så underbart avundsjuk att jag inte hoppade på tåget i början...

Krångliga frågor men Grayscale (GBTC) torde vara största bag holders med runda 1% av dagens total (17.5m), men den siffran kan säkert modifieras uppåt med tanke på att cirka 25% av TOT slarvats eller tappats bort.

Personligen känner jag åtminstone en person med wallets över 500BTC och ett antal som sitter på mellan 50-100BTC.

Anledningen att det stiger är flertalet; vi har haft en bear market som varat i 12-14 månader, en kommande halveringsprocess maj 2020, lavinartat ökning av OTC trading, fördelaktig TA som skapade kraftig ackumuleringsperiod under dec18-april19, kommande öppning av BAKKT, Fidelity, ökande misstro av fiatsystemet, fortsatt dynamisk utbyggnad av blockchain infrastruktur etc etc.
Citera
2019-05-13, 15:31
Medlem
carlss avatar
Folk svamlar alltså om "4 års cykler" och annat idiotiskt i detta manipulerade träsk? Nä, det här är en pump orkestrerad av Bitfinex/Tether för att täcka sina förluster/pengar som saknas.
Citera
2019-05-13, 15:44
Medlem
Skattebrottslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Folk svamlar alltså om "4 års cykler" och annat idiotiskt i detta manipulerade träsk? Nä, det här är en pump orkestrerad av Bitfinex/Tether för att täcka sina förluster/pengar som saknas.

Data VS en anonym hater
Citera
2019-05-13, 16:48
Medlem
ModerRotas avatar
Jag tror Bitcoins ska upp till $22382.
Citera
2019-05-13, 18:50
Medlem
Frågan är om detta fortsätter. Får lite känslan av FOMO pågår just nu. Frågan är hur länge det håller i sig denna gång.

Edit: Jag tror jag hoppar av för den här gången. Hellre en fågel i handen än 10 i skogen... Kanske korkat men va fan.
Senast redigerad av FriedrichvonHayek 2019-05-13 kl. 18:52.
Citera
2019-05-13, 22:27
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Frågan är om detta fortsätter. Får lite känslan av FOMO pågår just nu. Frågan är hur länge det håller i sig denna gång.

Edit: Jag tror jag hoppar av för den här gången. Hellre en fågel i handen än 10 i skogen... Kanske korkat men va fan.

Du tänker exakt som jag gör i dagsläget.. I övrigt är det svårt att veta när det är dags att köpa, men frågan är om det inte är ännu klurigare att avgöra när man ska kliva av.
Citera
2019-05-13, 22:34
Medlem
Tanken var att köpa för 3 veckor sedan, det får man ångra nu kanske 😄
Citera
2019-05-13, 23:34
Medlem
Frågan är hur man ska göra om man vill (tillfälligt) hoppa av i detta läget. Antingen växlar man tillbaka till fiat, t ex EUR, eller spelar man lite mer vågat och växlar till någon altcoin. Bör snart vara altsäsong.

Hur gör ni?
Citera
2019-05-13, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catch22
Tanken var att köpa för 3 veckor sedan, det får man ångra nu kanske 😄

Ingen kan pricka botten och de som gjort det har bara haft tur. Nu är nu och istället för att gräma sig är det förmodligen en mycket god affär för dig att köpa nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in