2019-05-13, 19:20
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Nej, Robinson har aldrig handlat om att den som är den bästa överlevaren ska vinna. Däremot har deltagare och tv-tittare missförstått det på det sättet ända sedan starten. När såg du den bästa överlevaren vinna? Aldrig! Varför? För att tävlingen inte går ut på att överleva.

Robinson är ett socialt spel till största del. Sedan kommer antagligen tävlingsdelen där du kan vinna fördelar genom att vinna, oftast fysiska, tävlingar. Och sist kommer hur du handskas med mindre mat än vanligt och en mer ensidig kost.

Precis så är det. Du kan göra samma program i olika former. Paradise Hotell, Farmen och Robinson är alla olika exempel på sociala tävlingar, det är bara miljöerna och uppdragen som skiftar.
Citera
2019-05-13, 19:52
Medlem
Linn: -"Då måste man eliminera sina största hot".

Nej Linn det måste man inte. Det är bara något ni losers gör som en strategi för att själva vinna. Ingen ryggrad på såna personer.
Citera
2019-05-13, 19:56
Medlem
En så oväntad vinst!
Citera
2019-05-13, 19:57
Medlem
Kärringarna vann.....
Citera
2019-05-13, 19:59
Medlem
Addhocs avatar
Cred till Emilio som for fram helt orädd. Nästan så jag undrar om han faktiskt såg nåt.
Citera
2019-05-13, 20:00
Medlem
Ska vinnarparet vara värdar för Utpostarna och gemensamt utse den sista/siste som får vara med?
Citera
2019-05-13, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Cred till Emilio som for fram helt orädd. Nästan så jag undrar om han faktiskt såg nåt.
Det paret var slumpens perfekt match.
Citera
2019-05-13, 20:15
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Undrar varför Porr-Mastiff gav upp hoppet om ett samlag mellan Sebastian och Anna?
Jag och säkert flera med mig var säkra på att den hemliga lådan skulle innehålla någon sorts säkerhet som skulle kunna rädda kvar Anna.

Kan det varit så att de insåg att ett samlag inte skulle äga rum, eller kunde de helt enkelt inte köra sånt fulspel mer? Har ju varit så extremt tydligt hur Porr-Mastiff styrt utvecklingen.

De fick nog absolut sista chansen på örådet. Anders frågade ju rakt ut om det var något mellan de två.
Hade de sagt ”ja”, då tror jag fan det dykt upp något som räddat kvar Anna.

Då hade nog Anders plötsligt sagt: ”Sebastian... kokosnöten i kistan är faktiskt en immunitetskokosnöt. Vem vill du ge den till?”
Senast redigerad av tuff-negerkille 2019-05-13 kl. 20:24.
Citera
2019-05-13, 20:34
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Linn: -"Då måste man eliminera sina största hot".

Nej Linn det måste man inte. Det är bara något ni losers gör som en strategi för att själva vinna. Ingen ryggrad på såna personer.

NU finns det ju inte på kartan att jag skulle överväga att ens skicka in en ansökan till Robinson men om jag skulle vara med i den här tävlingen skulle jag också försöka "eliminera hot". Det eftersom jag inte är någon "kraftkarl" och skulle inte ha någon chans att vinna över idrottsmän och atleter. Däremot är jag en intelligent, social och trevlig person som med hjälp av det kanske skulle komma långt i Robinson, förutsatt att jag orkade med bristen på mat.

Först skulle jag försöka få ut psykfallen, för att överhuvudtaget kunna stå ut med att vara på ön, sen försöka att få bort så många av de starkare personerna för att på så sätt öka oddsen till egen fördel. Det står ju trots allt en halv miljon på spel. Aldrig att jag skulle försöka pakta och rösta mig till att endast "kraftkarlar" är kvar till finalveckan, de skulle ju bara vinna över en i slutänden.

Är man väl där tror jag att det inte finns någon mer "värdig vinnare" än en själv.

Fast det kommer aldrig att hända. Jag skulle aldrig palla mer än två dar utan kaffe
Citera
2019-05-13, 20:43
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
Undrar varför Porr-Mastiff gav upp hoppet om ett samlag mellan Sebastian och Anna?
Jag och säkert flera med mig var säkra på att den hemliga lådan skulle innehålla någon sorts säkerhet som skulle kunna rädda kvar Anna.

Kan det varit så att de insåg att ett samlag inte skulle äga rum, eller kunde de helt enkelt inte köra sånt fulspel mer? Har ju varit så extremt tydligt hur Porr-Mastiff styrt utvecklingen.

De fick nog absolut sista chansen på örådet. Anders frågade ju rakt ut om det var något mellan de två.
Hade de sagt ”ja”, då tror jag fan det dykt upp något som räddat kvar Anna.

Då hade nog Anders plötsligt sagt: ”Sebastian... kokosnöten i kistan är faktiskt en immunitetskokosnöt. Vem vill du ge den till?”

Immunitetskokosnöt

Jag tror att Sebastian mycket gärna ville få till det med Anna men när Mastiff insåg att han bara var i friendzonen "han är som en bror" såg de till att hon försvann så fort som möjligt. Det är därför den morsgrisen grinat eller haft gråten i halsen i ett par veckor nu, det är helt enkelt olycklig kärlek. Anna
Citera
2019-05-13, 21:17
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Immunitetskokosnöt

Jag tror att Sebastian mycket gärna ville få till det med Anna men när Mastiff insåg att han bara var i friendzonen "han är som en bror" såg de till att hon försvann så fort som möjligt. Det är därför den morsgrisen grinat eller haft gråten i halsen i ett par veckor nu, det är helt enkelt olycklig kärlek. Anna

Du har nog rätt.
Sebastian var olyckligt kär. Han ville knulla men det blev inget. Sen försvann det sista hoppet när hon dessutom blev utröstad. Mr Blueballs fick göra som Onan och spilla sin säd på berget i stället.
Citera
2019-05-13, 21:36
Bannlyst
Lärarstudenten var ju katastrofalt dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in