Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetsskygg
Text
Vi tycker som sagt uppenbarligen olika. Oroa dig inte över min förmåga att röra mig utanför åsiktskorridorren. Agree to disagree?
Citat:
Ursprungligen postat av
LeBronThurman
Gnäll
Vilka brottsoffer skuldbelägger jag? Är du fortfarande sur att jag inte råkar uppskatta att man skjuter ihjäl någon med downs?
Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Nu är det inte direkt ovanligt med stora ålderskillnader. Där att t.ex Kjell Bergqvist har barn födda 1974 och 2007, Tommy Körberg 1977 och 2009. Det är inga direkta unikum och det finns många män som är ihop med kvinnor ännu mer isär åldersmässigt. Tror inte majoriteten tycker detta är något fel utan det grattas alltid lika glatt när dessa män blir pappor ca 60 år fyllda.
Vad spelar det för roll om det handlar om personer som tom är långt från ålder för byxmyndig. Dvs inget olagligt alls.
Sedan som någon påtalade detta med att det omvända skulle inte gå. Dvs äldre kvinna och yngre man. Nej möjligen inte men Madonna kör ju på det. Lite orättvist kanske men det beror på detta att män kan skaffa barn och därmed bilda ny familj i mycket högre ålder än vad kvinnor kan.
Mig veterligen har väl ingen av dessa skaffat barn med någon som är 18? Den gemensamma nämnare är dock att alla täta och kända för allmänheten. Du lär inte se en fetlagd fattigpensionär med en 18-åring. Det finns anledning att misstänka att det finns andra intressen just att man hittat en äldre/yngre själsfrände.
Men varför ta sådana ganska tama exempel. PG Gyllenhammar blev far nyligen? Woody Allen tog väl över sin frus adoptivdotter. Kommer du ihåg när Anna Nicole gifte sig med den oljemilljadären? Han måste ha varit nästan 100 år då.
Här ser man verkligen kärleken spira:
https://peopledotcom.files.wordpress.com/2017/02/anna-nicole-smith-2.jpg
Det kunde lika gärna varit en svensk pensionär utan nämnvärd inkomst. Verkligen.
Det jag lurar på är om det finns ett mörkertal bakom den här typen av brottslighet. Vad tvingades han säga framför kameran? Kan det varit att rånarna spelade på något känsligt?
Jag tror inte alla går in lika sjåsfritt som vissa flashbackare på polisstationen och anmäler den här typen av brott. Och det med en anledning.
Återigen, jag säger inte att den här personen eller andra skall behöva finna sig i den här typen av förnedringsrån. Jag säger bara att du söker kontakt med någon som är 18 och själv är drygt 30 år äldre så bör man ha i åtanke att det finns baktankar av olika slag.