Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Så kan det absolut ha varit. Jag såg en dialog bakåt vid mitt grävande där en ME-sjuk beskriver bl.a sitt BT-fall (eller presynkope) vid ansträngning. Solglittret levererar en förklaring om panikångestattack.
Jag kom osökt att tänka på Agnes och den typiska ortostatism som tonåringar har som symtom mer frekvent än vuxna. Eller med andra ord autonom manifestation såsom ortostatisk intolerans (ordval VISS).
Den här var ju fin också..
Vilka behandlingsmetoder rekommenderas?
Det var mig solglittret diagnostiserade med panikångestattack. Något jag inte har. Behöver jag påpeka att jag efter det tar allt som den skribenten skriver med en nypa surt salt.
Det är fruktansvärt om flickorna fick möta en läkare av den kalibern. Om nu glittret verkligen arbetar som läkare.
I den här tråden har exempel på hur personer, både vuxna och barn med ME bemötts
Det är en tragisk läsning att vuxna och personer som utger sig för att vara läkare kan vara så inskränkta och bakåtsträvande.
Idag handlade hela Malous efter 10 om ME. På TV4. Det var bla en tjej där som insjuknade som barn. Aktuell forskning/forskare, anhöriga. Författaren Karin Alvtegen mm.
Kan verkligen rekommendera er att titta på det.
Bjärredsfamiljens öde låg i bakgrunden. Och man funderade verkligen på hur Agnes och Moa haft det och gått igenom medan de levde. Hur föräldrarna klarade av det vet vi tyvärr redan. De klarade det inte alls. Hela familjen blev utplånad. Finns inte. Två föräldrar som i samförstånd inte lät sina flickor leva längre.
Det här kommer att pratas om länge. Länge som de mord de
var. Och länge för den sjukdom flickorna hade. Som familjen inte klarade av att hantera. Tre mord och ett självmord.