2019-05-13, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Robert Åhrman, vad är det för man egentligen? Visade sig vara oduglig på att balansera. Sedan var det någon annan tävling också där han också gjorde mycket svagt ifrån sig (var det styrka eller uthållighet?)

Nu senast klarade han inte av att skrika så Tobias skulle kunna ta sig genom hinderbanan, alternativet att han var dåligt på att förklara. Något säger mig att det inte var Tobias hörsel som det var fel på i den tävlingen.

Finns det någon tävling Robert Åhrman gjort något vettigt i?
Robert skulle inte kunna hålla balansen på ett köksbord ens.
Citera
2019-05-13, 06:55
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Robert skulle inte kunna hålla balansen på ett köksbord ens.

Hans ”positiva aura” kanske kan fungera som en slags energisköld så han inte trillar ner?
Citera
2019-05-13, 07:26
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Nu ska jag ranka de kvarvarande deltagarna så som jag vill de ska ha som slutplacering:

1. Linn ”Min” Lund. Måste erkänna att jag inte la mycket märke till henne i början, men sedan tog det fart. Så jävla skön är hon.
Vettiga åsikter, skulle klara sig alldeles utmärkt själv på en öde ö, relativt bra på tävlingar. Hoppas det blir lite mer blandade tävlingar, har varit alldeles för lite IQ-baserat. Där tror jag hon spöar alla.
Hennes bakdel har jag redan berömt, men tänk hennes hårsvall, nytvättat och genombalsamerat. Mmmmm... Timotej....

2. Klas. Han är jävligt sympatisk. Tyvärr litar han för lite på sina egna styrkor vilket kommer vara till hans nackdel i tävlingarna.
Skulle också klara sig på egen hand på en öde ö.

3. Peter. Egentligen skulle det vara fel om han vann. Han har varit med i huvudtävlingen så få dagar - men han hamnar på plats tre för han är genomtrevlig. Jag vet inte överhuvudtaget hur han är på tävlingar. Hoppas han får komma in och ”köra” lite i alla fall.

4. Tobias. Verkar också vara en skön deltagare. Relativt bra på tävlingar, men något för mesig. Tänk er honom i ett sista öråd där han skulle få svara på kritiska frågor från de utslagna. Han skulle vara rökt.

5. Emilio. Har blivit bättre efter att hans polare blivit utröstade. Har spelat rätt bra, men det har inte gett någon större utdelning, förutom att han lyckades få Suzana att tro att Sebastian hade vunnit immunitet i en tävling. Håller humöret uppe, det är bra.

6. Bonnie. ”Tanten” gör bra ifrån sig. Har en trebrudspakt med Linn och Fia och de verkar smyga under radarn rätt fint. Övriga såg tvåpakten mellan Sebastian och Anna som det största hotet. Trion är kvar.

7. Jannika. Trodde inte jag skulle placera henne såhär högt, men hon är tålig, det måste medges. Håller humöret uppe, men svårbedömd i tävlingar. Spöade Åsa i kubdödaren. Hon kanske är vass?

8. Mathias. Skulle klara sig galant där själv, men är alldeles för slätstruken och verkar inte göra så mycket. Man kunde ju tro att han skulle kunna producera mer, med tanke på hans bakgrund. Verkar också kass på tävlingar.

9. Fia. Den som jag rankar sist i tjejtrion. Idrottstjej men presterar dåligt i tävlingarna. Svårt att få grepp om.

10. Robert. Han är extremt lång, det är ganska kul. Men han har inte presterat något. Han ser ut att kunna gå sönder bara av att vandra omkring på stranden.

11. Sebastian. Ja, han är duktig på tävlingar, men verkar inte alls sympatisk. Hade ett långt incestuöst förhållande med Anna, som blev riktigt kräkframkallande redan tidigt. Han stryker mig mothårs så han hamnar sist på min lista.
Citera
2019-05-13, 08:50
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Nej, Robinson har aldrig handlat om att den som är den bästa överlevaren ska vinna. Däremot har deltagare och tv-tittare missförstått det på det sättet ända sedan starten. När såg du den bästa överlevaren vinna? Aldrig! Varför? För att tävlingen inte går ut på att överleva.

Robinson är ett socialt spel till största del. Sedan kommer antagligen tävlingsdelen där du kan vinna fördelar genom att vinna, oftast fysiska, tävlingar. Och sist kommer hur du handskas med mindre mat än vanligt och en mer ensidig kost.

Okej.

Socialt spel= låtsas som om du är värdelös i varje tävling o spela gullig mot de andra.
På det viset vinner du Robinson.

Det jag syftade till är att fenomenet "Robinson" var en överlevare. Att vinna tävlingar visar att man är en stark individ och överlevare.

Robinson är med andra ord som vilken dokusåpa som helst. Ljug, pakta så kommer du långt.
Citera
2019-05-13, 08:52
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Skriver helt under. Det förstör hela tävlingen att dom svaga gaddar ihop sig och röstar ut dom starka. Mer tävlingar där dom som presterar sämst ryker hade varit att föredra. Utröstningen är så jävla tråkig i ihopslagningen. Har ett visst värde när dom är lag.

Det bästa sättet att motverka detta som jag kommer på är att tävlingsresultat skulle kunna ge en extra röster inför öråd. Kommer du sist har du tex 4 röster på dig redan. Näst sist 3 röster, osv. Detta koncept hade motverkar att de bästa individerna åker ut i större utsträckning. Det skulle krävas att hela gruppen i stort sett går på den starkaste i varje öråd för att motverka det.
Citera
2019-05-13, 08:58
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Du har helt fel. Under de första åren hände det flera gånger att den som faktiskt var bäst lämpad att överleva på en Robinsonö vann tävlingen. Bästa exemplet var väl Martin Melin, men det fanns flera. Samtidigt så har det varit flera exempel på att rätt person inte heller vunnit. Där förmodligen Robinson-Leif i sin svenska landslagströja, är den av förlorarna som så att säga varit mest värdig vinnare samtidigt som han föll tyngst. Han diskades från Robinson för att han jagade bytesdjur för långt från sitt lags tilldelade strand. Hela svenska folket var i uppror och knöt sina händer i byxorna av ilska.

Det var ju Kent som var det typiska "överlevaren" i säsong 1!
Citera
2019-05-13, 09:03
Medlem
GunnarSparrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Renen kan inte varit så gammal när han fick barn.
Hur gammal är renen? Typ 35?
Citera
2019-05-13, 09:27
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSparr
Hur gammal är renen? Typ 35?

42!
Citera
2019-05-13, 09:32
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
Nu ska jag ranka de kvarvarande deltagarna så som jag vill de ska ha som slutplacering:

1. Linn ”Min” Lund. Måste erkänna att jag inte la mycket märke till henne i början, men sedan tog det fart. Så jävla skön är hon.
Vettiga åsikter, skulle klara sig alldeles utmärkt själv på en öde ö, relativt bra på tävlingar. Hoppas det blir lite mer blandade tävlingar, har varit alldeles för lite IQ-baserat. Där tror jag hon spöar alla.
Hennes bakdel har jag redan berömt, men tänk hennes hårsvall, nytvättat och genombalsamerat. Mmmmm... Timotej....

2. Klas. Han är jävligt sympatisk. Tyvärr litar han för lite på sina egna styrkor vilket kommer vara till hans nackdel i tävlingarna.
Skulle också klara sig på egen hand på en öde ö.

3. Peter. Egentligen skulle det vara fel om han vann. Han har varit med i huvudtävlingen så få dagar - men han hamnar på plats tre för han är genomtrevlig. Jag vet inte överhuvudtaget hur han är på tävlingar. Hoppas han får komma in och ”köra” lite i alla fall.

4. Tobias. Verkar också vara en skön deltagare. Relativt bra på tävlingar, men något för mesig. Tänk er honom i ett sista öråd där han skulle få svara på kritiska frågor från de utslagna. Han skulle vara rökt.

5. Emilio. Har blivit bättre efter att hans polare blivit utröstade. Har spelat rätt bra, men det har inte gett någon större utdelning, förutom att han lyckades få Suzana att tro att Sebastian hade vunnit immunitet i en tävling. Håller humöret uppe, det är bra.

6. Bonnie. ”Tanten” gör bra ifrån sig. Har en trebrudspakt med Linn och Fia och de verkar smyga under radarn rätt fint. Övriga såg tvåpakten mellan Sebastian och Anna som det största hotet. Trion är kvar.

7. Jannika. Trodde inte jag skulle placera henne såhär högt, men hon är tålig, det måste medges. Håller humöret uppe, men svårbedömd i tävlingar. Spöade Åsa i kubdödaren. Hon kanske är vass?

8. Mathias. Skulle klara sig galant där själv, men är alldeles för slätstruken och verkar inte göra så mycket. Man kunde ju tro att han skulle kunna producera mer, med tanke på hans bakgrund. Verkar också kass på tävlingar.

9. Fia. Den som jag rankar sist i tjejtrion. Idrottstjej men presterar dåligt i tävlingarna. Svårt att få grepp om.

10. Robert. Han är extremt lång, det är ganska kul. Men han har inte presterat något. Han ser ut att kunna gå sönder bara av att vandra omkring på stranden.

11. Sebastian. Ja, han är duktig på tävlingar, men verkar inte alls sympatisk. Hade ett långt incestuöst förhållande med Anna, som blev riktigt kräkframkallande redan tidigt. Han stryker mig mothårs så han hamnar sist på min lista.

Jag hoppas att du idag, på Linns namnsdag, får en extra fin dag som går i hennes och ditt gemensamma tecken. I dag är hon säket värd en extra tanke och kanske en tårtbit till kaffet!
Citera
2019-05-13, 09:40
Medlem
GunnarSparrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Det var ju Kent som var det typiska "överlevaren" i säsong 1!
Han är väl den enda som verkligen skulle klara sig på en öde ö sen säsong 1?
Citera
2019-05-13, 09:41
Medlem
GunnarSparrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
42!
42!=1405006117752879898543142606244511569936384000 000000~1.4*10^51 år gammal alltså?
Han ser ung ut för sin ålder må jag säga.

Men han var kanske 20 och hans dotter 20?
Citera
2019-05-13, 09:43
Medlem
Felpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här