2019-05-12, 20:34
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
UK kommer få det svårt i kväll

Tror snarare lönnlöven får det svårt. Britterna är ju uträknade på förhand.

2-0 till löven.
Citera
2019-05-12, 20:35
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Landeskog är väl center?

Du kanske blandar ihop det med det "C" som står för "Captain"?
Citera
2019-05-12, 20:37
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Du kanske blandar ihop det med det "C" som står för "Captain"?

Landeskog-EP40-Bengan

Han vill ju spela med Elias. Såg man ju när Wikegård var och hälsade på.
Citera
2019-05-12, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
UK kommer få det svårt i kväll

b-lagen borde få ha 6 utespelare så att det blir lite jämnare med tanke på publiken
Citera
2019-05-12, 21:41
Medlem
svampdamps avatar
Hur kommer det sig att Jost är med och spelar för Kanada medans Landeskog inte ens gjort sin medical exam ännu?
Citera
2019-05-12, 22:10
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Oklart vad du har rökt? Vad har Växjö med saken att göra? De ryska spelarna har inte spelat i Växjö vad jag vet.

Betänk hur lillnyllet lirade före kontraktsbråket med vad han sysslar med nu. Som natt och dag.

Tycker det är högst märkligt att han får lira med EP, Bengan i första. Tycker nog Lindholm ska få chansen där snart.

Lillnyllet har vaknat igen. Han är på G, rör sig riktigt fint och tar bra initiativ.

Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
Jag skulle ställa upp så här när Klingberg, Wennberg och Landeskog kommer in:

OEL-Larsson
Ekholm-Klingberg
Gustafsson-Pettersson
Hägg

Hörnqvist-Pettersson-Nylander
Landeskog-Wennberg-Lindholm
A.Kempe-Lander-Eriksson
Bratt-Krüger-Lindblom
Rasmussen

Rasmussen får ta ströbyten i 5v5 och en större roll i boxplay. Mario Kempe får sitta på läktaren.

Bratt har funkat bra med Loui och Lander. Jag tycker man skickar ner Kempe ett hack till istället. Eller sätter Wennberg där och Kempe i andraformationen.

Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Landeskog är väl center?

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Han behöver kanske få lite mer förtroende och speltid för att hitta tillbaka till sitt bästa spel?

I sina senaste 20 matcher i Columbus (16 i grundserien + 4 i playoff) har Wennberg bara spelat totalt 240 minuter, vilket ger ett snitt på 12 min/match. Spelar han center i en 2:a-3:e kedja i Tre Kronor lär han får mer speltid än så och då kanske det lossnar.

Ja, man får hoppas att det här blir en nytändning. Han har det ju i sig egentligen.
Citera
2019-05-12, 22:12
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Tror snarare lönnlöven får det svårt. Britterna är ju uträknade på förhand.

2-0 till löven.

Nu skriver jag det här med facit i hand men hade jag sett det i tid hade jag fortfarande skrattat åt det. Det var aldrig en chans att Kanada skulle göra under 5 mål.

Citat:
Landeskog-EP40-Bengan

Han vill ju spela med Elias. Såg man ju när Wikegård var och hälsade på.

Landeskog och Bengan ska spela i olika kedjor. Dom är för lika. Dom gör mer nytta om man särar på dom.

Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Hur kommer det sig att Jost är med och spelar för Kanada medans Landeskog inte ens gjort sin medical exam ännu?

Jost kanskje var 100 fit medan Landeskog hade saker dom behöver kolla närmre på?
Citera
2019-05-12, 22:18
Medlem
Wretch32s avatar
Nylander & EP40 är också för lika varandra egentligen. Landeskog in med EP40 & Bengan och skicka ner Nylander till 2s kedjan för att få igång Lindholm.

Satan så bra backbesättningen blir när Klingberg kommer in:
OEL-Larsson
Klingberg-Ekholm
Gustafsson-Pettersson

Det lag som har bästa backbesättningen i VM brukar oftast vara det lag som gör bäst ifrån sig, bara titta på Sverige dom 2 senaste åren😎

Mvh
Citera
2019-05-12, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej.
Sorry boys, trodde verkligen han var center. Blandar kanske ihop honom med någon.
Citera
2019-05-12, 22:27
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Nylander & EP40 är också för lika varandra egentligen. Landeskog in med EP40 & Bengan och skicka ner Nylander till 2s kedjan för att få igång Lindholm.

Satan så bra backbesättningen blir när Klingberg kommer in:
OEL-Larsson
Klingberg-Ekholm
Gustafsson-Pettersson

Det lag som har bästa backbesättningen i VM brukar oftast vara det lag som gör bäst ifrån sig, bara titta på Sverige dom 2 senaste åren😎

Mvh

Två kreatörer kan spela tillsammans. Men Bengan och Landeskog är inga roliga lekkompisar till EP. Han vill ha en av dom, inte två. Dom gör mer nytta i varsin femma.
Citera
2019-05-12, 22:37
Medlem
Citat:
Oklart vad du har rökt? Vad har Växjö med saken att göra? De ryska spelarna har inte spelat i Växjö vad jag vet.

Betänk hur lillnyllet lirade före kontraktsbråket med vad han sysslar med nu. Som natt och dag.

Det är klarare oklart vad du går på som säger att Nylander är fullkomligt oduglig. Det är inte natt och dag på honom sedan kontraktsbråket.

Det har med Växjö att göra då du lyfter de spelarna till skyarna, vilket du skulle göra med Nylander om han spelat där också.

Idioter kryllar det av i denna tråd i alla fall.
Citera
2019-05-12, 22:56
Medlem
Såg inte matchen idag pga PL-fotbollen men poängen för svenskarna:

Lander 3+0
L.Eriksson 0+3
Hörnqvist 2+0
W.Nylander 1+1
O.Lindblom 1+0
Kruger 1+0
Bratt 0+1
E.Pettersson 0+1
A.Kempe 0+1
M.Kempe 0+1
Rasmussen 0+1
E.Lindholm 0+1

Sedan en poäng till en Kempe men vet inte vem.

EP40, Ekman Larsson, Larsson, Ekholm och Gustafsson bland annat poänglösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in