Citat:
Ursprungligen postat av
Rhei
Min fråga handlade ju om myndiga människor, men om det du säger stämmer, hur ska Simon Häggström ensam kunna befinna sig på Stockholms alla uteställen samtidigt och inspektera att ingen kvinna bjuds på för dyra drycker i samband med ragg och sex?
Detta är allvarliga brott som borde rendera polisens prostitutionsgrupp en tusenfaldigt högre budget för att ställa kriminella inför skranket.
Sen - för länge sen bjöd en av mina flickvänner mig på champagnefrukost en strålande sommarmorgon ute i det gröna innan hon förförde mig. Jag kände mig som ett mutat sexköpsoffer då - kunde jag anmält min flickvän?
Men nu diskuterar vi bara tolkningar inte hur det ska kunna beivras i verkligheten.
Ser du till de lagar vi har i dag så är i princip alla människor både våldtäktsmän samt offer.
Både jag o min sambo har legat med varandra efter lite påtryckningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Iknowafewthings
Om du nu skulle vänta till personen fyllt 15 år så räknas det ändå som köp av sexuell handling av barn så länge betalningen är en förutsättning för den sexuella tjänsten.
Det blir väldigt svårt att lägga upp ett scenario utifrån det du skriver där betalningen inte riskerar att ses som en förutsättning för det sexuella umgänget.
Exakt. Det är den tolkningen jag är ute efter. För betalningen är fortfarande en ersättning för att hon inte har sex. Inte för att man sedan har sex. Själva sexet räknas då som ömsesidigt.
För som du mer eller mindre skriver så räknas sexköp som våldtäkt av barn till 18 års ålder.
Men vi gör så här, till er båda.
Nu har jag börjat upprepa mig samtidigt som ni båda står fast vid era ståndpunkter.
Tillkommer inget nytt så kan vi runda av nu.