Citat:
Ursprungligen postat av
wh0re
Nej, du har uppenbart betalat för sexakten. Om din ersättning skulle röra att någon avstått från sex så finns det ju ingen anledning till att du ska ligga med personen. Ditt uppsåt är ju uppenbart INTE att personen ska avstå från sex. Punkt slut.
av 6 kap. 11 § framgår följande:
Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, skaffar sig en tillfällig sexuell förbindelse mot ersättning, döms för köp av sexuell tjänst till böter eller fängelse i högst ett år.
Ersättning omfattar allt.
Se ovan, muta? En muta är ju per definition ersättning så att du byter ut begreppet till en synonym gör ju inte särskilt stor skillnad.
Åldersfrågan har besvarats ovan av Jon Snow.

Åldersfrågan är inte det primära. Inte heller groomingen som jag enl dagens lagstiftning faktiskt hade brutit emot. Inget jag tänkte när jag gjorde trådstarten.
För detta har jag redan skrivit. OM man nappat på erbjudandet o väntat till åldern inte var en brottslig handling så hade den rubriceringen fallit.
Jag tog med den aspekten mest för att förtydliga resonemanget av att inte köpa sex utan att sex var gratis medan man betalade för att hon skulle vara oskuld när sexakten skedde.
Vi leker med tanken.
Barnet var 12 år gamalt o man ingår ett icke juridiskt bindande avtal att hon får 10 000kr om hon är oskuld när hon fyller 15. Sedan är kravet att man även är den som är den förste hon ligger med.
Då har du i princip betalat henne en ersättning för att hon inte ens ska ha sex innan en viss tid.
Min första flickvän hade det avtalet med sina föräldrar. Vet inte om hon var ärlig eller inte mot dem men jag kan vittna att hon bröt mot det avtalet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Iknowafewthings
Du hade förstås riskerat att dömas för både våldtäkt mot barn och köp av sexuell handling av barn.
Gällande åldern så är det tillräckligt att du är oaktsam, du måste inte veta att personen är under 15 år eller under 18 år. Då du själv misstänker att barnet var under 15 år så hade du begått brotten ovan om hon nu faktiskt var det.
Kanske har du rätt. För läser man lagar utan att se till dess tolkningar så har du rätt. Men tråden handlar om just tolkning.