Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Utredarna kanske tittar in lite då och då för att jämföra hur GC-historierna ser ut på loggningar kontra rörelsescheman och vad som uppges vid förhör?
Vad tänkte HD på när hon loggade LW:s WIG den 8 maj t ex - något som jag skulle fråga om ifall jag var utredare.
Jag skulle även kontakta de två tjejerna från Nederländerna som bodde hemma hos SD nån vecka innan mordet - de loggade också Lyssna Till Livet - sannolikt med hjälp av sin gästvänliga värd SD. De kanske har hört och sett någon kommunikation/konversation mellan honom och LW?
(Åtminstone den ena tjejen bjöd på övernattning när SD o HD drog till Nederländerna i september, så hon bör ju ha fått en bild av "paret")
Andra veckan i juni var dessutom åtminstone en av de nederländska tjejerna (B*nd*tg*rl) i Örebro-trakten igen. Populärt resmål kan tyckas.
H*n loggade bl.a. cachen L*nnäs Fornst*ga, som intressant nog var den första cache som SD besökte direkt efter han släpptes ur häktet. Deras loggningar är visserligen olika datum (24 maj och 15 juni) men i direkt kronologisk ordning efter varandra.
(Edit. Det verkar röra sig om sammanlagt tre nederländska tjejer, som i olika konstellationer rest till Örebro i olika omgångar maj/juni 2018 samt umgåtts med HD/SD i Nederländerna september 2018).