2019-05-12, 18:04
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
"Konstig" hur då? I vilka situationer? Har du något konkret exempel (utöver knoggnuggande etc. som tidigare nämnts i tråden).

Anser detta konstigt:
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Verkligen märkligt inlägg han skriver som nybliven småbarnsfar till den då 21-åriga ML (M*j* L**sk*) som tycks slutat svara honom. SD:s personlighet ser enträgen ut - sett till hans skrivspråk.

https://www.dykarna.nu/guestbook/4771/sida-6.html

Citat nedan ML:s gästbok sida 6

"2005-08-31 14:03:22
Tja Göteborgarn!

JAG SÖKER SVAR!!!!!!!!!!!!!

Läste på en site om ett HETT kärleksmöte i maj. DU var inblandad! Det var en låtsasdykare du på halvoffentlig plats inför MÅNGA åskådare lekte med.*

VILKET ÄR DITT FÖRSVAR????????????

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

SVARA

Skrivet av:*Stefan Davidsson"
Pratar han överlägset med sig själv ?
Citera
2019-05-12, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Skulle kunna tro att de eventuella bråken med äldste sonen kanske delvis handlat om detta. Barn i högstadieålder är känsliga för vad de ser som pinsamt, en morsa som har förhållanden med gifta män är nog pinsamt för en högstadieunge.

Låter inte alls omöjligt.
Citera
2019-05-12, 18:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Att folk vänder bort blicken
tror jag är något som alla
som någonsin har haft sorg
har varit med om och förstår.

Jag tror inte att det är en pik
till en speciell person.

Det är så folk gör när de inte
vet vad de ska göra och säga,
när de är rädda för att göra ”fel”
så att det blir värre för den som
har sorg.
Citera
2019-05-12, 18:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Dom höll ju till hemma hos LW när HD hade somnat, troligen så viste
både barn och UW om det.

Det undrar jag. Hennes föräldrar visste ingenting trots att de var hos Lena flera dagar varannan vecka för att hjälpa till med barnen under hela 8 års tid.

Lena ville inte oroa dem, varför skulle hon riskera att äldste sonen får veta och oroa det stackars barnet?
Han kanske fick reda på det om MH med sin giftiga tunga talade illa om Lena?
Citera
2019-05-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det undrar jag. Hennes föräldrar visste ingenting trots att de var hos Lena flera dagar varannan vecka för att hjälpa till med barnen under hela 8 års tid.

Lena ville inte oroa dem, varför skulle hon riskera att äldste sonen får veta och oroa det stackars barnet?
Han kanske fick reda på det om MH med sin giftiga tunga talade illa om Lena?

Nej, så står det lnte i artikeln. Det står att de inget visste om anmälningen och ofredandet av SD.
Citera
2019-05-12, 19:11
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Utredarna kanske tittar in lite då och då för att jämföra hur GC-historierna ser ut på loggningar kontra rörelsescheman och vad som uppges vid förhör?

Vad tänkte HD på när hon loggade LW:s WIG den 8 maj t ex - något som jag skulle fråga om ifall jag var utredare.

Jag skulle även kontakta de två tjejerna från Nederländerna som bodde hemma hos SD nån vecka innan mordet - de loggade också Lyssna Till Livet - sannolikt med hjälp av sin gästvänliga värd SD. De kanske har hört och sett någon kommunikation/konversation mellan honom och LW?
(Åtminstone den ena tjejen bjöd på övernattning när SD o HD drog till Nederländerna i september, så hon bör ju ha fått en bild av "paret")

Andra veckan i juni var dessutom åtminstone en av de nederländska tjejerna (B*nd*tg*rl) i Örebro-trakten igen. Populärt resmål kan tyckas.

H*n loggade bl.a. cachen L*nnäs Fornst*ga, som intressant nog var den första cache som SD besökte direkt efter han släpptes ur häktet. Deras loggningar är visserligen olika datum (24 maj och 15 juni) men i direkt kronologisk ordning efter varandra.

(Edit. Det verkar röra sig om sammanlagt tre nederländska tjejer, som i olika konstellationer rest till Örebro i olika omgångar maj/juni 2018 samt umgåtts med HD/SD i Nederländerna september 2018).
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-05-12 kl. 20:11.
Citera
2019-05-12, 19:20
Medlem
Citat:
Jag tror de flesta är tysta för att de inte vill bli kontaktade av en MGM som kan vara mördaren.

Det låter oroväckande om han var inställsamt hjälpsam i inledande skede genom att ringa runt och därigenom fick god insyn i hur allt artade sig.
Har han dessutom senare kontaktat HD:s arbetskamrater som han inte känner, blir det riktigt suspekt. Vi har även fått höra att han velat visa en del trådskrivare att han vet vilka de är och det kan tolkas som förklädda hot. Inte undra på om folk blir rädda.

Dock tror jag inte det är många som är tysta om vad de vet ifall de har kallats till förhör hos utredarna - d v s om de inte är medvetna medhjälpare, förstås.

Vi ska inte glömma att JG också ringde runt strax efter SD, och bad alla att vara tysta om SDs och LWs förhållande.
Mordsamarbete och mörkläggning.
Citera
2019-05-12, 19:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nej, så står det lnte i artikeln. Det står att de inget visste om anmälningen och ofredandet av SD.

Ja, jag menade bara att sonen kanske inte kände till hur illa det var i relationen.
Citera
2019-05-12, 19:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vi ska inte glömma att JG också ringde runt strax efter SD, och bad alla att vara tysta om SDs och LWs förhållande.

Är du säker på att han menade att vara tyst inför polisen? Ifall han bad folk att inte prata med media eller den nyfikna allmänheten så var det bra tycker jag.
Citera
2019-05-12, 20:14
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Är du säker på att han menade att vara tyst inför polisen? Ifall han bad folk att inte prata med media eller den nyfikna allmänheten så var det bra tycker jag.

Och vilket syfte skulle han göra det? För att skydda LW som han tagit avstånd från? Knappast. Ingen annan än Polisen, ska sköta polisens jobb.

Eller menar du att alla där i området och bekantskapskretsen - utom JG och SD, såklart - är fullständiga helidioter och att de där två fjantarna på något sätt skulle veta allt bättre än alla andra?
Citera
2019-05-12, 20:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Va?
Skulle de "vara tysta om SDs och LWs förhållande"???
DET låter väldigt konstigt!

Det jag uppfattade att man inte skulle prata om var försvinnandet? Och om man ville hjälpa till skulle man kontakta MPS? Eller minns helt galet?

Usch, jag gillar inte alla konstigheter som kantar detta mord.
Citera
2019-05-12, 20:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Och vilket syfte skulle han göra det? För att skydda LW som han tagit avstånd från? Knappast. Ingen annan än Polisen, ska sköta polisens jobb.

Eller menar du att alla där i området och bekantskapskretsen - utom JG och SD, såklart - är fullständiga helidioter och att de där två fjantarna på något sätt skulle veta allt bättre än alla andra?

Han kan ha avsett att undvika att skvaller växer till falsarier. Eller att en lös MGM inte ska dra fördel av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in