2019-05-12, 16:59
Medlem
UT64s avatar
Tack jjagare för Fuparna. Intressant hur man tar upp en så pass gammal utredning på nytt.
Många gamla dokument med gammaldags skrivmaskinstext och gamla blanketter ger en slags
retrokänsla, som att detta var något som hände i en forntid.

Lyckligtvis så har polisen redan på 90-talet gjort ett grundligt jobb, och när man i år tog fram
alltihop igen var det bara att fortsätta.

Och det känns som att detta fall har fått sin lösning till slut. Bevisningen är vattentät.

Så vad kan straffet tänkas bli? Grov våldtäkt på barn samt grov misshandel borde väl ge tio år?
Citera
2019-05-12, 17:14
Medlem
henki420s avatar
Jag tror han kommer att få lite rabatt för att det är så länge sedan, om inte annat av HR. Gissar på 6-8 år. Han är ute om 4-6.
Citera
2019-05-12, 17:38
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Jag tror han kommer att få lite rabatt för att det är så länge sedan, om inte annat av HR. Gissar på 6-8 år. Han är ute om 4-6.
Nej, nån straffrabatt tvivlar jag på att han får. Tvärtom så vägrade han ju topsning och stack, "försvårande av utredning" kommer han kanske åka på också. Brottet var ju väldigt grovt med tanke på att det var en 8-årig flicka också. Har du läst beskrivningen av vad han gjorde?
Citera
2019-05-12, 17:40
Avslutad
Händelsen inträffade för 24 år sedan, hur fungerar det med preskriptionstid numera?
Citera
2019-05-12, 17:43
Medlem
Big-Lees avatar
Jag tror absolut inte att det här är han enda sexuella övergrepp på barn. Varför åkte han exempelvis till Sydamerika två veckor före sin fru? Vad gjorde han i Filippinerna, Spanien? Han är en lömsk jävel.
Citera
2019-05-12, 17:43
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Nej, nån straffrabatt tvivlar jag på att han får. Tvärtom så vägrade han ju topsning och stack, "försvårande av utredning" kommer han kanske åka på också. Brottet var ju väldigt grovt med tanke på att det var en 8-årig flicka också. Har du läst beskrivningen av vad han gjorde?

Ja jag har läst FUP. Om jag fick bestämma skulle han få plågas till döds. Kanske får han maxstraff av TR vilket är 10 år. Men HR tar hänsyn till tidigare domar och prejudikat. Då brukar det bli straffrabatt för brott begångna för lång tid sedan. Därför tror jag på 6-8.
Citera
2019-05-12, 18:01
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Nu har jag läst hela FUP.

Efter att ha läst förhören med honom och hans anhöriga så tror jag att han inte är pedofil.
Det är lätt att slänga sig med ordet pedofil, och att "det måste man ju för fan vara om man våldtar en 8-åring". Inom psykiatrin gör an vidare bedömningar.

Att han gav sig på denna flicka var ett uttryck för främst något annat. Makt, dåligt psykiskt mående, kanske hämnd på något, psykos?

Han var gränsöverskridande i många avseenden. Verkar därtill ha varit psykiskt labil och impulsiv. Att ge sig på den flickan var inte främst av sexuella begär eller uttryck för pedofili, utan jag tror att det främst var andra orsaker. Hade han varit råbarkad pedofil hade han med stor sannolikhet haft sådan porr, samt gjort fler saker under 30 års tid. Och NÅGOT hade man upptäckt/kommit på spåren under alla dessa år om han hade varit utlevande pedofil.

Hans brott är vidrigt. Men ur en psykiatrisk synvinkel är jag inte vidare pigg på att skrika pedofil. Både forskning och tidigare fall visar många män som gett sig på barn, utan att psykiatriskt varit pedofiler. Nu kommer jag få halva tråden förbannad på mig - men jag förklarar bara hur psykiatrin inte alltid stämmer överens med den allmänna uppfattningen hos befolkningen.

Det är således inte en självklarhet att han skulle få diagnosen! Även om vi i övriga befolkningen ser detta som en pedofil. Psykiatriker utreder bredare; vad var drivkraften? Varför gjorde han det? Oh hur konstigt det en kan låta så kan en psykiatriker komma fram till att det fanns andra grundorsaker än just det sexuella begäret till just ett barn. Det lättaste är att benämna honom som en äcklig pedofil; jag tror att det är mer komplext än så. Nu talar jag ur ett psykiatriskt perspektiv, och nej jag är varken ute efter att försvara honom eller hans brott.

Eftersom han lyckades få erektion och våldta så måste han ha någon pedofil störning. Hans dotter vill ej ha någon kontakt med honom, vad har hänt där?

Hände det något i venetzuela de tre veckor han var ensam innan joa kom dit?

Tror AE kommer att vara tyst som en mussla i tr och Hr som han överklagar till.
Citera
2019-05-12, 18:04
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Händelsen inträffade för 24 år sedan, hur fungerar det med preskriptionstid numera?
Preskriptionstiden avgörs vilket sorts brott det är, grovheten i det osv. I just detta ärende är det 25 år. Dvs det skulle avskrivits helt den 14 september 2020. Nu har ju preskriptionstiden upphört i och med att han är fast. Hade han åkt dit om 2 år, så hade man inte kunnat göra ett skit.
Citera
2019-05-12, 18:04
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Lee
Jag tror absolut inte att det här är han enda sexuella övergrepp på barn. Varför åkte han exempelvis till Sydamerika två veckor före sin fru? Vad gjorde han i Filippinerna, Spanien? Han är en lömsk jävel.

Håller med tillfullo. Han har levt hela sitt liv utanför samhället, är uppenbarligen intelligent och språkkunnig. Anders E ligger säkerligen bakom många brott. Hans tarmsjukdom kommer kanske bli bättre under fängelsevistelsen med regelbundna vanor, bättre kost och avsaknad av alkohol. Eventuellt kommer han släppas i förtid pga sjukdom. Synd att han misslyckades med sitt självmord runt 1983-84, hade ju varit bäst för honom själv också. ...Han är så jävla larvig och feg i förhören att man önskar livet ur honom!
Citera
2019-05-12, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Så vad kan straffet tänkas bli? Grov våldtäkt på barn samt grov misshandel borde väl ge tio år?

Kommer inte ens bli i närheten av tio år. Grov misshandel är han inte åtalad för.
Citera
2019-05-12, 18:15
Medlem
Flashig78s avatar
Jag såg att AEs son skrev här och har lyckats tappa bort inlägget. Nån som har koll när det var? Har försökt gå igenom flera dagar, men hittar det inte.
Citera
2019-05-12, 18:18
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Kommer inte ens bli i närheten av tio år. Grov misshandel är han inte åtalad för.
Svårt att begripa. Han slog henne bl.a. i huvudet. och hade jag varit åklagare hade jag nog
funderat på om det inte var fråga om ett mordförsök också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in