Citat:
Ursprungligen postat av
Endryt
Nu har jag läst hela FUP.
Efter att ha läst förhören med honom och hans anhöriga så tror jag att han inte är pedofil.
Det är lätt att slänga sig med ordet pedofil, och att "det måste man ju för fan vara om man våldtar en 8-åring". Inom psykiatrin gör an vidare bedömningar.
Att han gav sig på denna flicka var ett uttryck för främst något annat. Makt, dåligt psykiskt mående, kanske hämnd på något, psykos?
Han var gränsöverskridande i många avseenden. Verkar därtill ha varit psykiskt labil och impulsiv. Att ge sig på den flickan var inte främst av sexuella begär eller uttryck för pedofili, utan jag tror att det främst var andra orsaker. Hade han varit råbarkad pedofil hade han med stor sannolikhet haft sådan porr, samt gjort fler saker under 30 års tid. Och NÅGOT hade man upptäckt/kommit på spåren under alla dessa år om han hade varit utlevande pedofil.
Hans brott är vidrigt. Men ur en psykiatrisk synvinkel är jag inte vidare pigg på att skrika pedofil. Både forskning och tidigare fall visar många män som gett sig på barn, utan att psykiatriskt varit pedofiler. Nu kommer jag få halva tråden förbannad på mig - men jag förklarar bara hur psykiatrin inte alltid stämmer överens med den allmänna uppfattningen hos befolkningen.
Det är således inte en självklarhet att han skulle få diagnosen! Även om vi i övriga befolkningen ser detta som en pedofil. Psykiatriker utreder bredare; vad var drivkraften? Varför gjorde han det? Oh hur konstigt det en kan låta så kan en psykiatriker komma fram till att det fanns andra grundorsaker än just det sexuella begäret till just ett barn. Det lättaste är att benämna honom som en äcklig pedofil; jag tror att det är mer komplext än så. Nu talar jag ur ett psykiatriskt perspektiv, och nej jag är varken ute efter att försvara honom eller hans brott.
Eftersom han lyckades få erektion och våldta så måste han ha någon pedofil störning. Hans dotter vill ej ha någon kontakt med honom, vad har hänt där?
Hände det något i venetzuela de tre veckor han var ensam innan joa kom dit?
Tror AE kommer att vara tyst som en mussla i tr och Hr som han överklagar till.