Citat:
Ursprungligen postat av
Django
Jag tror som en novis, att åldern mellan hans dotter på sju år och offret på åtta år, kan ha ett samband.
Hans dotter, som inte har och inte vill ha kontakt med honom (enligt FUP), har nog blivit utsatt av hans närmande. På något vis så har AE insett att det var fel väg att "utforska" sin dragning mot minderåriga och försökt finna någon liknande.
Jag är övertygad om att AE gjorde detta på impuls när han såg offret, försökte genomföra ett samlag samt misslyckades. Jag tror inte att han har försökt igen på grund utav detta, samt att alla hans andra barn har varit pojkar (FUP Vittne; killar skall va killar), så upphetsningen att kontrollera samt förlusta sig mot sina barn inte har kunnat fortgå existerar. De flesta pedofilerna har egna barn och tyvärr är det de, dem tänker på.
Jag hoppas jag har fel i mina teorier. Jag hoppas inte att hans dotter läser detta, isåfall, så ber jag om den djupaste förlåtelse om den inte stämmer och lika stor, om den gör det.
Det här är ett så hemskt brott.
Mycket bra tolkning och välskrivet inlägg.
Denna fup är den värsta fup jag någonsin läst, vad det gäller mgm svar, och jag har läst en hel del fupar...
Denna man är väldigt kall och mycket beräknande, med allt han gör.. Tror inte att han ofta "tappar huvudet", han blir kall och gör beräkningar hur han kan hämnas. Däremot så görs beräkningarna reptilsnabbt i hans hjärna(medan andra (normala) folk behöver längre tid på sig med att bearbeta saker i hjärnan.
Denna man är mycket farlig, och vet precis hur han ska lägga fram/dölja saker. Den enda människan på hela jorden han litar på till 100% är han själv.
Han är totalt utstuderad i precis allt han gör.
Han planerar svar på händelser, innan dom ens har hänt, och inte ens säkert att just den händelsen kommer att inträffa. Hans hjärna går på högtryck 24/7, vare sig han vill eller inte.
Denna man skulle lika gärna kunna ha beslutat sig för att bli värdens bästa massmördare, och han hade utan tvivel hunnit med att bli det, innan polisen kunnat spåra han. Han vet instinktivt hur man planerar och håller en mycket låg profil mot samhället.
Han har nog vart den farligaste frigående människan hittills i sverige(och då har jag även tänkt på terrorister). Detta just med tanke på att han är en enstöring och kan då operera helt själv och behöver inte oroa sig för att någon annan skulle begå ett fel.
Han kommer aldrig erkänna något som någon, annan människa tyckt han gjort fel, eller något brott som han gjort. För han har nog gjort både "snällare" och allvarligare brott tidigare, mot för det han nu sitter åtalad för!!!