2019-05-11, 21:54
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persiljan
En annan teori, efter att ha läst de anhörigas uttalande om honom, gärna vara arbetslös, så tror jag han köpt diverse enkla hus, rustat upp dem och sålt igen. Som levebröd, inkomster från husförsäljningar.
Alltså inte fattig hyresgäst
En annan sak som jag tänkte när jag läste utskriften av förhören var att han åtminstone två ggr förde "förlossningsskador" på tal, fast frågan egentligen inte ställdes. Undrar om han då menade barn som skadas när de föds eller om han menade barnaföderskor som skadas när de förlöses. Isåfall lite som att han grunnar på skador i underlivet, som han bestialiskt orsakat en liten flicka. Undermedvetet försvar för sig själv, kvinnor kan skadas utan uppsåt, eller är det långsökt kanske.

Tror oxå på teorin om att han drog in stålar på husen, säkert en del svarta pengar som går att lösa vid såna affärer.

Någon som skall på rättegången och har det kommit vilken tid den börjar?
Citera
2019-05-11, 22:09
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Våldtar du ett barn är du direktkvalificerad till giljotinen.

Namn och adress till drägget.

Läs fup
Adress är väl till häktet i Gbg
Citera
2019-05-11, 22:51
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Våldtar du ett barn är du direktkvalificerad till giljotinen.

Namn och adress till drägget.

Idag adress häktet och därefter går han raka vägen till fängelse. Tror tyvärr att han blir skyddad av svenska myndigheter när han kommer ut så att vi normala medborgare inte ska veta att grannen är en dömd pedofil som våldtagit ett barn.
Citera
2019-05-11, 22:56
Medlem
Flashig78s avatar
Nån som lyckats få fram en FUP?
Citera
2019-05-11, 23:00
Medlem
Tydligt att det är en sjukt störd individ som blivit illa behandlad av kanske båda föräldrarna sedan barnsben, vilket format ett totalt missfoster. Kamraterna från skoltiden vittnar ju om en tillbakadragen osocial människa. Men med en social kapacitet att snärja flera kvinnor och även skaffa barn med dessa. GM har troligen flera sjuka drifter och ligger lågt under radarn, planerande utan tvekan brottet men troligen inte sitt val av offer.

Citat:
Ursprungligen postat av Persiljan
En annan teori, efter att ha läst de anhörigas uttalande om honom, gärna vara arbetslös, så tror jag han köpt diverse enkla hus, rustat upp dem och sålt igen. Som levebröd, inkomster från husförsäljningar.
Alltså inte fattig hyresgäst

GM har också placerat i icke spårbara tillgångar som guld vilket synnerligen enkelt kan stuvas undan, kanske i ett potatisland, för framtida bruk. Ingen fattiglapp...men som i möjligaste mån försörjer sig på bidrag, andra eller med hjälp av andra.

En fråga som jag grunnar på är; om han nu våldtagit flera, vilket det spekulerats om i tråden, borde han då inte rimligen baserat på sin drift strött sin säd över dessa offer?

Må fanskapet brinna för vad han gjort!
Senast redigerad av Samuellittle 2019-05-11 kl. 23:08.
Citera
2019-05-11, 23:00
Medlem
Hasselhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Nån som lyckats få fram en FUP?

(FB) Brutal våldtäkt på en flicka 1995 i Billdal

#3301. Den som söker...
Citera
2019-05-12, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Fup

https://minfil.com/ubb4i3p7n9/G_teborgs_TR_B_3158-19_Aktbil_41_pdf

https://minfil.com/7ed1i7p5n4/G_teborgs_TR_B_3158-19_Aktbil_44_pdf

https://minfil.com/K7g6i1p5n4/G_teborgs_TR_B_3158-19_Aktbil_45_pdf

https://minfil.com/Gcjci1p9n0/G_teborgs_TR_B_3158-19_Aktbil_47_pdf

Varsegoda!!

Vilket ärkesvin till pedofil.... Synd att han får sitta på kåken med likasinnade. Annars hade han blivit kortlivad...
Citera
2019-05-12, 08:32
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Django
Jag tror som en novis, att åldern mellan hans dotter på sju år och offret på åtta år, kan ha ett samband.

Hans dotter, som inte har och inte vill ha kontakt med honom (enligt FUP), har nog blivit utsatt av hans närmande. På något vis så har AE insett att det var fel väg att "utforska" sin dragning mot minderåriga och försökt finna någon liknande.

Jag är övertygad om att AE gjorde detta på impuls när han såg offret, försökte genomföra ett samlag samt misslyckades. Jag tror inte att han har försökt igen på grund utav detta, samt att alla hans andra barn har varit pojkar (FUP Vittne; killar skall va killar), så upphetsningen att kontrollera samt förlusta sig mot sina barn inte har kunnat fortgå existerar. De flesta pedofilerna har egna barn och tyvärr är det de, dem tänker på.

Jag hoppas jag har fel i mina teorier. Jag hoppas inte att hans dotter läser detta, isåfall, så ber jag om den djupaste förlåtelse om den inte stämmer och lika stor, om den gör det.

Det här är ett så hemskt brott.
Mycket bra tolkning och välskrivet inlägg.

Denna fup är den värsta fup jag någonsin läst, vad det gäller mgm svar, och jag har läst en hel del fupar...
Denna man är väldigt kall och mycket beräknande, med allt han gör.. Tror inte att han ofta "tappar huvudet", han blir kall och gör beräkningar hur han kan hämnas. Däremot så görs beräkningarna reptilsnabbt i hans hjärna(medan andra (normala) folk behöver längre tid på sig med att bearbeta saker i hjärnan.
Denna man är mycket farlig, och vet precis hur han ska lägga fram/dölja saker. Den enda människan på hela jorden han litar på till 100% är han själv.
Han är totalt utstuderad i precis allt han gör.
Han planerar svar på händelser, innan dom ens har hänt, och inte ens säkert att just den händelsen kommer att inträffa. Hans hjärna går på högtryck 24/7, vare sig han vill eller inte.
Denna man skulle lika gärna kunna ha beslutat sig för att bli värdens bästa massmördare, och han hade utan tvivel hunnit med att bli det, innan polisen kunnat spåra han. Han vet instinktivt hur man planerar och håller en mycket låg profil mot samhället.
Han har nog vart den farligaste frigående människan hittills i sverige(och då har jag även tänkt på terrorister). Detta just med tanke på att han är en enstöring och kan då operera helt själv och behöver inte oroa sig för att någon annan skulle begå ett fel.
Han kommer aldrig erkänna något som någon, annan människa tyckt han gjort fel, eller något brott som han gjort. För han har nog gjort både "snällare" och allvarligare brott tidigare, mot för det han nu sitter åtalad för!!!
Citera
2019-05-12, 13:08
Medlem
Nu har jag läst hela FUP.

Efter att ha läst förhören med honom och hans anhöriga så tror jag att han inte är pedofil.
Det är lätt att slänga sig med ordet pedofil, och att "det måste man ju för fan vara om man våldtar en 8-åring". Inom psykiatrin gör an vidare bedömningar.

Att han gav sig på denna flicka var ett uttryck för främst något annat. Makt, dåligt psykiskt mående, kanske hämnd på något, psykos?

Han var gränsöverskridande i många avseenden. Verkar därtill ha varit psykiskt labil och impulsiv. Att ge sig på den flickan var inte främst av sexuella begär eller uttryck för pedofili, utan jag tror att det främst var andra orsaker. Hade han varit råbarkad pedofil hade han med stor sannolikhet haft sådan porr, samt gjort fler saker under 30 års tid. Och NÅGOT hade man upptäckt/kommit på spåren under alla dessa år om han hade varit utlevande pedofil.

Hans brott är vidrigt. Men ur en psykiatrisk synvinkel är jag inte vidare pigg på att skrika pedofil. Både forskning och tidigare fall visar många män som gett sig på barn, utan att psykiatriskt varit pedofiler. Nu kommer jag få halva tråden förbannad på mig - men jag förklarar bara hur psykiatrin inte alltid stämmer överens med den allmänna uppfattningen hos befolkningen.

Det är således inte en självklarhet att han skulle få diagnosen! Även om vi i övriga befolkningen ser detta som en pedofil. Psykiatriker utreder bredare; vad var drivkraften? Varför gjorde han det? Oh hur konstigt det en kan låta så kan en psykiatriker komma fram till att det fanns andra grundorsaker än just det sexuella begäret till just ett barn. Det lättaste är att benämna honom som en äcklig pedofil; jag tror att det är mer komplext än så. Nu talar jag ur ett psykiatriskt perspektiv, och nej jag är varken ute efter att försvara honom eller hans brott.
Citera
2019-05-12, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Nu har jag läst hela FUP.

Efter att ha läst förhören med honom och hans anhöriga så tror jag att han inte är pedofil.
Det är lätt att slänga sig med ordet pedofil, och att "det måste man ju för fan vara om man våldtar en 8-åring". Inom psykiatrin gör an vidare bedömningar.

Att han gav sig på denna flicka var ett uttryck för främst något annat. Makt, dåligt psykiskt mående, kanske hämnd på något, psykos?

Han var gränsöverskridande i många avseenden. Verkar därtill ha varit psykiskt labil och impulsiv. Att ge sig på den flickan var inte främst av sexuella begär eller uttryck för pedofili, utan jag tror att det främst var andra orsaker. Hade han varit råbarkad pedofil hade han med stor sannolikhet haft sådan porr, samt gjort fler saker under 30 års tid. Och NÅGOT hade man upptäckt/kommit på spåren under alla dessa år om han hade varit utlevande pedofil.

Hans brott är vidrigt. Men ur en psykiatrisk synvinkel är jag inte vidare pigg på att skrika pedofil. Både forskning och tidigare fall visar många män som gett sig på barn, utan att psykiatriskt varit pedofiler. Nu kommer jag få halva tråden förbannad på mig - men jag förklarar bara hur psykiatrin inte alltid stämmer överens med den allmänna uppfattningen hos befolkningen.

Det är således inte en självklarhet att han skulle få diagnosen! Även om vi i övriga befolkningen ser detta som en pedofil. Psykiatriker utreder bredare; vad var drivkraften? Varför gjorde han det? Oh hur konstigt det en kan låta så kan en psykiatriker komma fram till att det fanns andra grundorsaker än just det sexuella begäret till just ett barn. Det lättaste är att benämna honom som en äcklig pedofil; jag tror att det är mer komplext än så. Nu talar jag ur ett psykiatriskt perspektiv, och nej jag är varken ute efter att försvara honom eller hans brott.

En av hans fruar sa i förhör att hon kommit på honom vid datorn när han tittade på bilder av barn i åldrarna 8-15...

Edit: och ja, det är mer än så. Han tycks ha svåra problem sedan barndomen som bla gör honom aggressiv och som ständigt får honom att uppleva att han utsätts för orättvisor. Hans saknar helt tillit till andra människor.
Senast redigerad av Refraktor 2019-05-12 kl. 14:09.
Citera
2019-05-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
En av hans fruar sa i förhör att hon kommit på honom vid datorn när han tittade på bilder av barn i åldrarna 8-15...

Edit: och ja, det är mer än så. Han tycks ha svåra problem sedan barndomen som bla gör honom aggressiv och som ständigt får honom att uppleva att han utsätts för orättvisor. Hans saknar helt tillit till andra människor.

Hög tid att återinföra dödsstraff.
Citera
2019-05-12, 14:22
Medlem
Flashig78s avatar
Inte nog att han våldtar en 8-åring. Detta är så sjukt:

Har du haft något sexuellt förhållande med någon av dina… inom familjen?
- Det kan jag inte tänka mig. Det vet jag inte. Jag avstår att svara på frågan. Jag vet inte.
Det finns uppgifter om att du har haft ett sexuellt förhållande med din syster?
¨- Jaså. Ja. Ja det är inget som jag minns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in