2019-05-12, 10:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Något har hittats/hämtats från hennes bostad sägs det ju, men om detta något har med själva mördandet att göra vet väl ingen, så jag vet inte hur jag ska kommentera det.

Ja, men om hon inte brändes på den plats där hon blev funnen? Jag/vi vet väl inte heller hur bränd hon blev?

Samma sak en gång till: vi vet inte på vilket sätt hon bränts och hur. Man kan spekulera i det men det blir för jobbigt för mig personligen.
Min poäng med den ursprungliga frågan var att förstå fyndplatsens förhållande till brottsplatsen om de nu inte var densamma. Och vad motivet var att välja just den platsen i stället för att föra bort henne all världens väg.

Jag tycker om att spekulera. Blir det fel, vilket det blir många gånger i brist på information kan ju alltid någon med insyn börja skriva i tråden och rätta mig.
Citera
2019-05-12, 10:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Okej. Varför tror du att mördaren placerade kroppen på en stig? För den hittades väl på en stig om jag fattar saken rätt?

Jag tänkte på ditt hyootetiska scenario om hon sprungit en bit själv och fallit ihop på stigen. GM såg kanske bara till att hon dog men valde att inte förflytta kroppen efteråt för att inte riskera att kontaminera och lämna DNA-spår efter sig.
Citera
2019-05-12, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tycker om att spekulera. Blir det fel, vilket det blir många gånger i brist på information kan ju alltid någon med insyn börja skriva i tråden och rätta mig.
Ja det är ju det som är vitsen med en seriös diskussion, att man tillsammans väger för och emot och har den goda smaken att erkänna att vissa saker inte passar in i bilden. Det handlar inte om att ha rätt utan att få det rätt, eller hur?
Citera
2019-05-12, 10:23
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Ja, men om hon inte brändes på den plats där hon blev funnen? Jag/vi vet väl inte heller hur bränd hon blev?

Min poäng med den ursprungliga frågan var att förstå fyndplatsens förhållande till brottsplatsen om de nu inte var densamma. Och vad motivet var att välja just den platsen i stället för att föra bort henne all världens väg.
Med den lilla information som hittills framkommit så lutar jag åt självmord. Hon valde skogsdungen för att inte bränna ner bostaden. Men hon dog inte genast, utan rörde sig ett stycke från den utvalda självmordsplatsen ut på stigen.

Ännu en gissning: Hon kanske valde att bränna sig som ett straff för det hemska som hon åsamkade sig själv och sin familj. Värsta tänkbara självmord.
Citera
2019-05-12, 10:26
Medlem
Citat:
Med den lilla information som hittills framkommit så lutar jag åt självmord. Hon valde skogsdungen för att inte bränna ner bostaden. Men hon dog inte genast, utan rörde sig ett stycke från den utvalda självmordsplatsen ut på stigen.

Ännu en gissning: Hon kanske valde att bränna sig som ett straff för det hemska som hon åsamkade sig själv och sin familj. Värsta tänkbara självmord.
Låt oss hoppas att du har fel! Inte för att pika dig utan för att bespara de anhöriga åtminstone det.
Citera
2019-05-12, 10:31
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tänkte på ditt hyootetiska scenario om hon sprungit en bit själv och fallit ihop på stigen. GM såg kanske bara till att hon dog men valde att inte förflytta kroppen efteråt för att inte riskera att kontaminera och lämna DNA-spår efter sig.
Skulle inte GM fått panik i en sån situation och trots DNA följt efter henne och mer handgripligen haft ihjäl henne? Fast det kanske han har gjort. Slagit ihjäl henne med en sten exempelvis, och tagit med sig stenen och dumpat på lämplig plats. Ja, jag vet inte. Men lämnade inte GM efter sig bensindunk o tändare? Finns ju alltid risk att man kontaminerar föremål trots handskar. Räcker med lite saliv.
Citera
2019-05-12, 10:50
Avslutad
Citat:

Hade det rört sig om en svensk, kines, somalier eller vad fan som helst hade jag köpt självmord. Men nu talar vi om en folkgrupp som älskar att ta livet av sina döttrar.

Se Fadime. Pela osv...

Kurdiskt hedersmord. Ingen tvekan!
Citera
2019-05-12, 10:53
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissapan
Hade det rört sig om en svensk, kines, somalier eller vad fan som helst hade jag köpt självmord. Men nu talar vi om en folkgrupp som älskar att ta livet av sina döttrar.

Se Fadime. Pela osv...

Kurdiskt hedersmord. Ingen tvekan!
Varför la dom henne på stigen?
Citera
2019-05-12, 11:00
Avslutad
Citat:
Varför la dom henne på stigen?

För att hon skulle hittas? För att visa vilka duktiga idioter dom varit som upprätthållit familjens heder? Om hon nu brytit mot familjens hedersregler så måste ju alla få veta att hon straffats så att ingen kan säga att, låt säga pappan eller maken eller vem det nu är, inte är en man. Alla måste ju få reda på det.

Efterblivna? Ja!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10403193.ab
Citera
2019-05-12, 11:08
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
För att hon skulle hittas? För att visa vilka duktiga idioter dom varit som upprätthållit familjens heder? Om hon nu brytit mot familjens hedersregler så måste ju alla få veta att hon straffats så att ingen kan säga att, låt säga pappan eller maken eller vem det nu är, inte är en man. Alla måste ju få reda på det.

Efterblivna? Ja!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10403193.ab
Hade det inte varit mycket enklare och säkrare att bara döda henne i hennes hem? Deras DNA finns ju redan naturligt på den platsen.
Citera
2019-05-12, 11:13
Avslutad
Citat:
Hade det inte varit mycket enklare och säkrare att bara döda henne i hennes hem? Deras DNA finns ju redan naturligt på den platsen.

Ja det kan man tycka.

Något jag tycker känns fishy är hennes anknytning till Tingvallavägen 34A. Varför hamnar hon precis utanför just den porten? Hur många meter kan det vara till fyndplatsen därifrån? 30?
Citera
2019-05-12, 11:15
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ja det kan man tycka.

Något jag tycker känns fishy är hennes anknytning till Tingvallavägen 34A. Varför hamnar hon precis utanför just den porten? Hur många meter kan det vara till fyndplatsen därifrån? 30?
Var det systern som bor där? Lite dumt att placera kroppen så nära i så fall? Eller vill dom åka fast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in