2019-05-11, 14:48
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Köpte ett litet soffbord från ikea Lack som jag inte får bort skyddsplasten ifrån. Dom har liksom satt plast på kanterna av bordet. Har kämpat med naglar, saxar och knivar men jag får fan inte bort plasten snacka om frustrerande. Vad gör man?
Citera
2019-05-11, 14:53
Medlem
Du kan ju prova med en hårtork eller liknande men risken är ju att du förvärrar det hela så det bästa är nog att reklamera möbeln.
Citera
2019-05-11, 15:04
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du kan ju prova med en hårtork eller liknande men risken är ju att du förvärrar det hela så det bästa är nog att reklamera möbeln.

Får testa det va jäkligt kämpigt att släpa hem den från postombudet så jag får nog leva med det.
Citera
2019-05-11, 15:05
Medlem
Vänd på bordsskivan och titta på undersidan. Försök hitta en skarv eller kant i plastfilmen och pilla där alternativt skrapa eller skär med en kniv. Undersidan syns ju inte sedan så angrip där.
Citera
2019-05-11, 15:12
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Vänd på bordsskivan och titta på undersidan. Försök hitta en skarv eller kant i plastfilmen och pilla där alternativt skrapa eller skär med en kniv. Undersidan syns ju inte sedan så angrip där.

Plasten sitter på själva kanterna sidorna liksom ej på under eller översidan.
Citera
2019-05-11, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Plasten sitter på själva kanterna sidorna liksom ej på under eller översidan.

Och du är säker på att det verkligen är skyddsplast och inte en del av bordet? IKEA har produkter med skyddsplast, oftast blå, men jag känner inte till att lack ingår bland dem.
Citera
2019-05-11, 17:27
Medlem
Mailmanss avatar
Om du har en liten mattkniv eller ännu bättre en brytbladskniv så kan det hjälpa enormt när man ska ta bort skyddsplast.

Har jobbat en sommar med att endast ta bort skyddsplast. Tråkigare jobb får man leta efter. Men alla vi som jobbade körde med brytbladskniv.
Citera
2019-05-11, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perhapsitisyou
Och du är säker på att det verkligen är skyddsplast och inte en del av bordet? IKEA har produkter med skyddsplast, oftast blå, men jag känner inte till att lack ingår bland dem.
Jag fick faktiskt samma tanke. Det kan ju vara den glansiga ytan du ser helt enkelt. Det är ju inte målarfärg på möblerna utan någon folie.
Citera
2019-05-11, 18:14
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perhapsitisyou

Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Jag fick faktiskt samma tanke. Det kan ju vara den glansiga ytan du ser helt enkelt. Det är ju inte målarfärg på möblerna utan någon folie.

Japp plasten har små retur symboler på sig samt att jag fick bort plasten på ena sidan men resten sitter ssom berget.
Citera
2019-05-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Japp plasten har små retur symboler på sig samt att jag fick bort plasten på ena sidan men resten sitter ssom berget.

Skumt. Har du fått bort plasten ännu? Annars gäller det väl att hitta något riktigt vasst så du kommer in under kanten. Kanske en nål eller liknande.

Eller så får du reklamera bordet ändå. Det ska givetvis vara rätt enkelt att börja använda det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in