Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Resultatet talar väl för sig själv, man behöver ingen insyn, och att de inte arbetar dygnet runt om de har utredningsrummen tomma för att spela poker om kvällarna.
Som anhörig ska man kräva arbete 24/7 och de allra bästa utredarna vilket i detta fall innebär hjälp av NA. Skulle du acceptera att polisen inte tar till det bästa som finns tillgängligt för att kunna lösa mordet om en det handlade om den du älskar?
Hur tror du att du som anhörig ska kunna bedöma om att "ta till det bästa som finns"? Jag skulle förutsätta att ett uppklarande av ett mord i sig är ett eftertraktad utfall av ett ärende och att de därmed gör sitt bästa. Jag är inte lagd åt att ta saker så personligt, jag skulle nog inte göra det om en anhörig mördas heller.
Nej "resultatet" talar inte för sig själv. De kan ha fått hur mycket uppslag och teknisk bevisning som helst som man ändå kanske inte lyckas att med tillräcklig styrka binda till själva gärningen och en misstänkt gärningsman. Vad ska anhöriga "kräva" av detta menar du, att de ska börja fabricera bevisning för att pinna in en lösning med attityd om "skitsamma om det är rätt GM"?
I detta fallet skulle jag dessutom anta att det finns åtskilliga vittnesmål som kan vara svåra att få verifierat. Eftersom BO hade nära relationer som hon inte ville skylta med (eftersom hon eller andra parten var involverade med andra).