Citat:
Ursprungligen postat av
-SchmergliN-
Kollisionen sker ju för att båda sträcker sig efter samma lösa puck, under en tusendels sekund, i en helt vanlig kampsituation. Tjecken kunde ju inte direkt undvika Hörnqvist i det läget.
Jag vet inte ens varför jag bemödar mig att diskutera det här när det var ett helt okontroversiellt domslut. Alla studior jag lyssnade på var även de överens om att det var ett korrekt dömt mål, men du kan ju fortsätta hålla fast vid din tes. Även om den är felaktig.
Du är urtypen på en sosse som stenhårt går på vad alla andra säger till dig och vågar ej se vad du själv tittar på! Du är en sånn som skulle hoppa ut från ett stup om Löfven kallade till detta... Klart det inte var okontroversiellt för då hade aldrig Grönborg et alle tagit beslutet att granska skiten. Nog för att de då gjorde detta "live", men de gjorde det för att de tyckte något var fel. I efterhand så kan man tolka ett skeende på mången olika sätt. Detta var verkligen ett slikt skeende som kunnat gå båda vägar. Jag anser jag har rätt och du kan aldrig få mig att ändra mig bara för att du ser det på ur en annan vinkling.
Ja, det är en ytterst vanlig kampsituation, MEN det är vad som kommer ut av den som är det viktiga! Låt oss säga att det är en 50/50-situation i närkampen mellan Hörnqvist och tjecken och ingen där är skyldig till något regelfel. Det är dock utkomsten av denna närkamp som får tjecken att flyga in i Henke och därmed hindra honom från att stoppa pucken. Det är samma som att du alltid är skyldig för vart din klubba befinner sig och tar vägen - det behöver inte vara en "ond" tanke bakom att någon slår ut tänderna på en motspelare, men nog fasiken blir det utvisning på detta...
Tjecken sträcker fram både klubba och kropp för att nå pucken, helt okey, men när han i sin iver sedan brakar in i Hörnqvist och sedan Henke å är det enligt mig solklart vem som är den skyldige... Det är obstruktion och "goalie interference" alla dagar i veckan, oavsett intention. Det är ju inte så att han blir tacklad in i Henke, eller hur?
Vet ej heller varför jag bemödar mig att förklara detta för en imbecill såsom dig...