2019-05-11, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Den mest intensiva matchen såhär långt. Såg Kanada-Finland och det var ett totalt sömnpiller jämfört med denna matchen.

Sverige spelar jätte ojämnt under hela matchen så det är svårt att bedöma deras insats om man kollar över hela matchbilden. Lundqvist var dock INTE orsaken till att vi förlorade. Han skulle tagit 1-0 målet men de andra målen går det inte klandra honom för.

Däremot så är det väldigt tydligt att Sveriges forwardsida behöver förstärkas. Det funkar inte att Elias Pettersson ska driva varenda anfall i princip. De behöver få in Landeskog och Söderberg om detta ska funka är min uppfattning.

Hur är det ställt med dem förresten? Knäpptyst sedan de åkte ur stanley cup. Dags att landslagsledningen tar kontakt med dem.

Bra att vi får in Klingberg här nu relativt snart förresten. Backsidan såg också lite svag ut även om den var mycket bättre än forwardsidan.
övereklamerat lag på gamla meriter.
2019-05-11, 00:13
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Jag manar till lugn. Får vi in Lante skulle det ha en positiv effekt för det offensiva, och Klingan lyfter det defensiva. Vad killarna behöver är att spela mer ihop, det kommer.
2019-05-11, 00:17
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
övereklamerat lag på gamla meriter.
Nja, Tjeckien spelade bara jävligt bra hockey idag förutom alla jävla filmningar. Kollar man på Kanada tex så var de rent av usla genom hela matchen idag mot Finland. Där snackar vi om ett övereklamerat lag.
2019-05-11, 00:18
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jag manar till lugn. Får vi in Lante skulle det ha en positiv effekt för det offensiva, och Klingan lyfter det defensiva. Vad killarna behöver är att spela mer ihop, det kommer.

Ja, det hela såg väldigt virrigt ut.

Konstanta felpass, folk körde in i varandra etc. Det såg inte ut som att man hade spelat så värst länge med varandra.
2019-05-11, 00:24
Medlem
Citat:

Tycker inte Klingan är någon supermakt när det gäller det defensiva, han är rätt bra på att spela sig ur situationer visserligen men är framförallt ruskigt duktig i de offensiva spelet - med allt vad det innebär. Framför egen kasse tycker jag ofta han är ganska svag, får inte fatt på spelarna, inte tillräckligt fysisk, hans långa klubba kan vara problematisk när det gäller att peta och slå bort puckar vid fötterna
2019-05-11, 00:27
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Tycker inte Klingan är någon supermakt när det gäller det defensiva, han är rätt bra på att spela sig ur situationer visserligen men är framförallt ruskigt duktig i de offensiva spelet - med allt vad det innebär. Framför egen kasse tycker jag ofta han är ganska svag, får inte fatt på spelarna, inte tillräckligt fysisk, hans långa klubba kan vara problematisk när det gäller att peta och slå bort puckar vid fötterna

Klingan är en klippa med sina offensiva egenskaper. Det behövs med båda delarna i ett försvar. Han kommer tillföra laget mycket positivt. Dessutom är det en trygg spelare med en fantastisk skridskoåkning. Skolad av Emil Olsen back in the days i Frölundas akademi.
2019-05-11, 00:39
Medlem
Citat:
Klingan är en klippa med sina offensiva egenskaper. Det behövs med båda delarna i ett försvar. Han kommer tillföra laget mycket positivt. Dessutom är det en trygg spelare med en fantastisk skridskoåkning. Skolad av Emil Olsen back in the days i Frölundas akademi.

Instämmer till fullo.
2019-05-11, 00:45
Medlem
outback4s avatar
17 raka vm matcher utan förlust är rätt okej ändå för tre kronor. Vi är bäst på längsta svit på förlustfria matcher under 2000-talet. Alltid något..
Kanada fick 16 raka innan de torskade mot finnarna 2016 i gruppspelet.
2019-05-11, 01:27
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Åh, herregud! Tjecken sträcker på sig för att nå puckdjäveln och åker då in i Hörnqvist som redan ligger ner - då kontakt sker så flyger den lilla skatan över svensken och in i målgården och stör därmed Henke - hur svårt kan det vara???!!!

Hörnqvist kanske rör sig i sidled - tjecken framåt, mot Henke och därmed är det självklart vem som är boven i dramat!!! Hörnqvist försöker inte fälla tjecken (ingen intention) men tjecken försöker nå pucken (intention) och då är denne "förövaren" i situationen...

Kollisionen sker ju för att båda sträcker sig efter samma lösa puck, under en tusendels sekund, i en helt vanlig kampsituation. Tjecken kunde ju inte direkt undvika Hörnqvist i det läget.

Jag vet inte ens varför jag bemödar mig att diskutera det här när det var ett helt okontroversiellt domslut. Alla studior jag lyssnade på var även de överens om att det var ett korrekt dömt mål, men du kan ju fortsätta hålla fast vid din tes. Även om den är felaktig.
2019-05-11, 02:09
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Kollisionen sker ju för att båda sträcker sig efter samma lösa puck, under en tusendels sekund, i en helt vanlig kampsituation. Tjecken kunde ju inte direkt undvika Hörnqvist i det läget.

Jag vet inte ens varför jag bemödar mig att diskutera det här när det var ett helt okontroversiellt domslut. Alla studior jag lyssnade på var även de överens om att det var ett korrekt dömt mål, men du kan ju fortsätta hålla fast vid din tes. Även om den är felaktig.

Du är urtypen på en sosse som stenhårt går på vad alla andra säger till dig och vågar ej se vad du själv tittar på! Du är en sånn som skulle hoppa ut från ett stup om Löfven kallade till detta... Klart det inte var okontroversiellt för då hade aldrig Grönborg et alle tagit beslutet att granska skiten. Nog för att de då gjorde detta "live", men de gjorde det för att de tyckte något var fel. I efterhand så kan man tolka ett skeende på mången olika sätt. Detta var verkligen ett slikt skeende som kunnat gå båda vägar. Jag anser jag har rätt och du kan aldrig få mig att ändra mig bara för att du ser det på ur en annan vinkling.

Ja, det är en ytterst vanlig kampsituation, MEN det är vad som kommer ut av den som är det viktiga! Låt oss säga att det är en 50/50-situation i närkampen mellan Hörnqvist och tjecken och ingen där är skyldig till något regelfel. Det är dock utkomsten av denna närkamp som får tjecken att flyga in i Henke och därmed hindra honom från att stoppa pucken. Det är samma som att du alltid är skyldig för vart din klubba befinner sig och tar vägen - det behöver inte vara en "ond" tanke bakom att någon slår ut tänderna på en motspelare, men nog fasiken blir det utvisning på detta...

Tjecken sträcker fram både klubba och kropp för att nå pucken, helt okey, men när han i sin iver sedan brakar in i Hörnqvist och sedan Henke å är det enligt mig solklart vem som är den skyldige... Det är obstruktion och "goalie interference" alla dagar i veckan, oavsett intention. Det är ju inte så att han blir tacklad in i Henke, eller hur?

Vet ej heller varför jag bemödar mig att förklara detta för en imbecill såsom dig...
2019-05-11, 02:36
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du är urtypen på en sosse som stenhårt går på vad alla andra säger till dig och vågar ej se vad du själv tittar på! Du är en sånn som skulle hoppa ut från ett stup om Löfven kallade till detta... Klart det inte var okontroversiellt för då hade aldrig Grönborg et alle tagit beslutet att granska skiten. Nog för att de då gjorde detta "live", men de gjorde det för att de tyckte något var fel. I efterhand så kan man tolka ett skeende på mången olika sätt. Detta var verkligen ett slikt skeende som kunnat gå båda vägar. Jag anser jag har rätt och du kan aldrig få mig att ändra mig bara för att du ser det på ur en annan vinkling.

Ja, det är en ytterst vanlig kampsituation, MEN det är vad som kommer ut av den som är det viktiga! Låt oss säga att det är en 50/50-situation i närkampen mellan Hörnqvist och tjecken och ingen där är skyldig till något regelfel. Det är dock utkomsten av denna närkamp som får tjecken att flyga in i Henke och därmed hindra honom från att stoppa pucken. Det är samma som att du alltid är skyldig för vart din klubba befinner sig och tar vägen - det behöver inte vara en "ond" tanke bakom att någon slår ut tänderna på en motspelare, men nog fasiken blir det utvisning på detta...

Tjecken sträcker fram både klubba och kropp för att nå pucken, helt okey, men när han i sin iver sedan brakar in i Hörnqvist och sedan Henke å är det enligt mig solklart vem som är den skyldige... Det är obstruktion och "goalie interference" alla dagar i veckan, oavsett intention. Det är ju inte så att han blir tacklad in i Henke, eller hur?

Vet ej heller varför jag bemödar mig att förklara detta för en imbecill såsom dig...

De flesta är helt enkelt överens om att Hörnqvist var delaktig i att tjecken hamnade i målområdet och därmed hävde goalie interferencen. Helt enligt regelboken, svårare än så är det inte.
2019-05-11, 02:54
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
De flesta är helt enkelt överens om att Hörnqvist var delaktig i att tjecken hamnade i målområdet och därmed hävde goalie interferencen. Helt enligt regelboken, svårare än så är det inte.

Ja, men även "de flesta" kan ta fel, eller hur? Eller, anser du att tyskarna som teg och såg bort, under andra världskriget hade rätt? Eller, kretinerna i Sverige som alltid tyckt att massinvandringen varit av godo? De flesta trodde jorden var platt, under en tid - hade även dessa rätt? Vi har facit på dessa händelser.

Vet att du aldrig kommer hålla med mig, men att hävda att "de flesta" anser en sak - det kommer aldrig vara en sanning för mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in