2019-05-10, 11:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Årets förvillare?
Eller hur?
Vad tror du annars om Årets skramlande dubbelbottnade tunna?
Retroaktivt för flera år.

Nu i april hyllar hon Reimer på twitter att han sprider info om LP till Sverige.. Det kallas återigen att sprida "hopp".
Samma ord som hon användes om Familjen i Bjärred då hon helt osmakligt använde dem för att göra reklam för LP.

"Den svenske legen Mats Reimer viser til Recovery Norge i svensk avis. Vi er glade for å kunne spre håp også utenfor Norge."

Konstigt att ingen försökt profitera än på Bjärred - för att samtidigt slå två flugor i en smäll och agera emot ME-föreningar som hon uppenbart gör.
Vissa har fan ingen moral överhuvudtaget - helt insnöade på att köra sitt absurda race som fanatiker och samtidigt tjäna pengar på de sjuka?
Nu även två döda barn.

Fy fan!

Det märkliga är att han är fixerad på KBT gällande ME - men sitter och propagerar för LP som är pseudovetenskap och svindyrt?

Försöker han gå en annan väg om nu KBT inte emottas med stående ovationer?
Han kan ha svårare att få igenom sin propganda i Sverige, de kanske är mer varse eftersom Norge är före och härjar.

Att det sen är fortsatt kopplat till dess skapare finner jag rejält oroväckande. Hur sekteriskt är detta egentligen?

Det är alltså inte bara en utbildning som nån och kan gå och sen ha i helt egen privat regi - Parker verkar sitta som i ett matrix och kontrollera det hela efter att de betalt för utbildning som instruktörer.

Dels ska han pengar för varje kurs, dels underskrifterna de tvingas skriva på att det blivit friska som sänds till London.
Undrar vad han gör med den faktan sen. Det är ju hantering av personuppgifter isf.
Riktigt skumt.
Senast redigerad av develi 2019-05-10 kl. 11:34.
Citera
2019-05-10, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Det är varken märkligt eller hemskt.

En naturlig reaktion hos normala människor är att känna empati för någon som blivit mördad. Naturligt också att ta avstånd från mördare. Det är de enda gärningarna som är fakta i det här fallet.

Jag håller med. Det naturliga för människor vid sunda vätskor är att ta avstånd från mördares handlingar. Det gäller inte minst avståndet för de som gemensamt och i samförstånd dödar sina barn, när de i själva verket åligger dem att vara högsta garant för deras överlevnad.
Citera
2019-05-10, 12:26
Medlem
Citat:
Du verkar inte insatt i hur länge man kan få anstånd med sin självdeklaration.

Svaret är NEJ, Oskar klarade inte ens av att lämna in sin privatdeklaration även om han fick anstånd av "synnerliga" skäl. Oskar såg helt enkelt ingen framtid.

Hanna deklarerade som vanligt och såg mera hoppfullt på framtiden.
Jag tror att det var planerat, larmklockorna hade nog ringt om inte en högt uppsatt skattejurist hade deklarerat. Om inte O hade klarat av det så hade nog skattejuristen Hanna på storbolagsavdelningen fixat ett litet AB på en kafferast.
Citera
2019-05-10, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Konstigt att ingen försökt profitera än på Bjärred - för att samtidigt slå två flugor i en smäll och agera emot ME-föreningar som hon uppenbart gör.
Jag skulle nog vilka påstå att det finns tendenser till detta i tråden....
Citera
2019-05-10, 12:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag skulle nog vilka påstå att det finns tendenser till detta i tråden....
Ja iofs?
Jag tänkte mer media i Sverige som hållit låg profil.
Men en journalist och tillika LP-frälst (Reimers bekanta) har försökt profitera på dem i Norge.

Men det blev som sagt "slettet" bort av tidningen. De insåg väl det övermaga som sagt.

Med en fot in i media som journalist är det väl lättare att föra sig och erhålla reklamplats. Hur hon kunde hamna under rubricering "försäkringskassan" i Expressen med sitt svammel (och naturligtvis om LP) begriper jag inte.
Citera
2019-05-10, 12:37
Bannlyst
Jag är egentligen inte särskilt förvånad över att det finns oetiska, inkompetenta och ovetenskapliga läkare, det har inte minst denna tråd visat sina glittrande prov på. Jag är mer förvånad över att de är så sturska att de framhåller sig själva som mer vetenskapliga och etiska än andra när de samtidigt ifrågasätter och förkastar en av Socialstyrelsen erkänd diagnos och den samlade medicinska expertisens råd om diagnosticering, vårdplanering och behandling, samtidigt som de talar sig varma för evidenslösa metoder. Men jag antar att de upptäckt att anfall är bästa försvar... Att de dessutom ger sig in på områden som de inte förstår sig på såsom psykologi och psykiatri, vittnar om samma inbilska grandiositet.

Som jag ser det är inte det det största problemet (vi kommer alltid att ha personer som driver sina egensinniga unkna agendor), utan den aningslösa och oreflekterande svans som följer dessa storvulna gaphalsar. Nu senast personifierad av Rappytt och fallskarmsjagare, men vi har även andra exempel längre bak i tråden. De blir nyttiga idioter eller "tools" till de oetiskas och okunnigas försök att häva sig upp ett pinnhål i den medicinska hierarkin. Resultatet av detta blir ett mindre humanistiskt samhälle där godtycklighet, geschäft, självhävdelse och intellektuell ohederlighet väger tyngre än empati, äkta omsorg, vetenskap och systematisk forskning.

Jag kan inte låta bli att fundera över hur mycket det påverkade familjen i detta fall. Träffade de på en MR som rekommenderade ovetenskapliga behandlingsmetoder som kan vara direkt skadlig för vissa? Blev de utsatta för svansens okunnighet och fördomar som hävdade att flickorna måste börja motionera mer eller hävda att de blivit utsatta för incest? Men också, tog de intryck av enskildas patienters undergångsprofetior eller medias beskrivningar av desamma?

Hur mycket slets familjen sönder i dragkampen mellan dessa extremer?

Citat:
Eller hur?
Vad tror du annars om Årets skramlande dubbelbottnade tunna?
Retroaktivt för flera år.

Nu i april hyllar hon Reimer på twitter att han sprider info om LP till Sverige.. Det kallas återigen att sprida "hopp".
Samma ord som hon användes om Familjen i Bjärred då hon helt osmakligt använde dem för att göra reklam för LP.

"Den svenske legen Mats Reimer viser til Recovery Norge i svensk avis. Vi er glade for å kunne spre håp også utenfor Norge."

Vissa har fan ingen moral överhuvudtaget - helt insnöade på att köra sitt absurda race som fanatiker och samtidigt tjäna pengar på de sjuka?
Nu även två döda barn.

Fy fan!

Det märkliga är att han är fixerad på KBT gällande ME - men sitter och propagerar för LP som är pseudovetenskap och svindyrt?

Försöker han gå en annan väg om nu KBT inte emottas med stående ovationer?
Han kan ha svårare att få igenom sin propganda i Sverige, de kanske är mer varse eftersom Norge är före och härjar.

Att det sen är fortsatt kopplat till dess skapare finner jag rejält oroväckande. Hur sekteriskt är detta egentligen?

Det är alltså inte bara en utbildning som nån och kan gå och sen ha i helt egen privat regi - Parker verkar sitta som i ett matrix och kontrollera det hela efter att de betalt för utbildning som instruktörer.

Dels ska han pengar för varje kurs, dels underskrifterna de tvingas skriva på att det blivit friska som sänds till London.
Undrar vad han gör med den faktan sen. Det är ju hantering av personuppgifter isf.
Riktigt skumt.
Senast redigerad av Frank-Jesus 2019-05-10 kl. 13:13.
Citera
2019-05-10, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Det där vet du inte, ang framtid. Han kanske prioriterade annat, exvis sjuka barn. Hans privatdeklaration kan ha varit krångligare än Hannas, och han sköt den på framtiden. Du/vi vet inte hur han tänkte om det nu är så att han inte lämnade in någon.

FAKTA: Oskar lämnade in sin självdeklaration under alla år förutom det sista året, 2017. Hanna deklarerade alla år och även då.

Jag har ingen aning om vad han tänkte på. Kanske han oroade sig för att Moa inte skulle få hemundervisning.

Direkt efter Moa fick sin diagnos och hemundervisning tänkte han i alla fall positivt igen. Ansökte om befordran till professor.

I november fick han besked om att Agnes skulle förlora sin hemundervisning. Då bröt han ihop igen.

Oron för hemundervisningen gjorde honom bekymrad och diagnosen för Moa gjorde honom segerviss.

Du är lika dåligt bevandrad om möjligheterna att "skjuta" på självdeklarationer som Gullan.
Citera
2019-05-10, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ja iofs?
Jag tänkte mer media i Sverige som hållit låg profil.
Men en journalist och tillika LP-frälst (Reimers bekanta) har försökt profitera på dem i Norge.

Men det blev som sagt "slettet" bort av tidningen. De insåg väl det övermaga som sagt.

Med en fot in i media som journalist är det väl lättare att föra sig och erhålla reklamplats. Hur hon kunde hamna under rubricering "försäkringskassan" i Expressen med sitt svammel (och naturligtvis om LP) begriper jag inte.

Kanske en viss burrhårig pensionerad journalist snart kommer ändra på den saken...?
Citera
2019-05-10, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att det var planerat, larmklockorna hade nog ringt om inte en högt uppsatt skattejurist hade deklarerat. Om inte O hade klarat av det så hade nog skattejuristen Hanna på storbolagsavdelningen fixat ett litet AB på en kafferast.

Ja, annars är sjukdom eller andra personliga skäl en godtagbar anledning att få uppskov för. I värsta fall kan man alltid ta smällen på några tusen och lämna in den till hösten, men jag tror att en skattejurist på chefsnivå och en internationell skatteexpert vet vilka trådar man ska dra i för att undvika en sådan sak.
Citera
2019-05-10, 14:15
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
FAKTA: Oskar lämnade in sin självdeklaration under alla år förutom det sista året, 2017. Hanna deklarerade alla år och även då.

Jag har ingen aning om vad han tänkte på. Kanske han oroade sig för att Moa inte skulle få hemundervisning.

Direkt efter Moa fick sin diagnos och hemundervisning tänkte han i alla fall positivt igen. Ansökte om befordran till professor.

I november fick han besked om att Agnes skulle förlora sin hemundervisning. Då bröt han ihop igen.

Oron för hemundervisningen gjorde honom bekymrad och diagnosen för Moa gjorde honom segerviss.

Du är lika dåligt bevandrad om möjligheterna att "skjuta" på självdeklarationer som Gullan.
Helt fantastiskt hur du är så insiktsfull i hur Oskar tänkte med tanke på att du inte har en susning om vem han var, eller vad de skrivit i sitt avskedsbrev. Du vet heller inte om han bad om uppskov av "särskilda skäl" och heller inte varför. Ändå så anser du dig veta hur han kände sig och hur han bryter ihop för att inte tala om hur segerviss han är. Fantastiskt.
Citera
2019-05-10, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Ja, annars är sjukdom eller andra personliga skäl en godtagbar anledning att få uppskov för. I värsta fall kan man alltid ta smällen på några tusen och lämna in den till hösten, men jag tror att en skattejurist på chefsnivå och en internationell skatteexpert vet vilka trådar man ska dra i för att undvika en sådan sak.

Ge dig inte på sånt som du inte begriper! Skatteverket har inga ”trådar att dra i”.

Inse att Oskar INTE lämnade in sin självdeklaration sista året oavsett vad som helst.

Varför? Oskar oroade sig för att Moa INTE skulle få en ME-diagnos. Han kunde inte tänka klart. När hon fick den och hemundervisning så började han tänka framåt igen. Lyckan blev kortvarig. Agnes rektor ned foten. Han bröt ihop. Rektorn till och med skyllde skolans dåliga finanser på resurskrävande barn.

Så ligger det till!
Citera
2019-05-10, 14:30
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ge dig inte på sånt som du inte begriper! Skatteverket har inga ”trådar att dra i”.

Inse att Oskar INTE lämnade in sin självdeklaration sista året oavsett vad som helst.

Varför? Oskar oroade sig för att Moa INTE skulle få en ME-diagnos. Han kunde inte tänka klart. När hon fick den och hemundervisning så började han tänka framåt igen. Lyckan blev kortvarig. Agnes rektor ned foten. Han bröt ihop. Rektorn till och med skyllde skolans dåliga finanser på resurskrävande barn.

Så ligger det till!

Jag har nog sällan träffat på en så uppblåst person med sånt enormt ego som du har. Två barn dödas, och du vet exakt hur pappan till barnen kände sig året innan. Inte bara HUR, utan också varför, och när. Varför kunde inte du hindrat detta om du är så insatt i hans tankar och göromål? En hel familj raderades och det enda du har att tillföra är att tala om för hela tråden hela hans känsloregister. Inte bara som du tror, utan som ren fakta. Riktigt äckligt och vidrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in