2019-05-10, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Som tur är så är det bara en liten klick som står för hatet och jag hoppas verkligen att dessa personer är barnlösa. Jag menar hur fan kan man vilja ta livet av små oskyldiga barn? Det står inte skrivet i sten att det kommer gå bra för dom här barnen men oddsen är givetvis mycket högre här i Sverige än om dom fått vara kvar nere i dom oroliga länderna Syrien och Irak.

Tror du feltolkar de känslor och åsikter som råder kring IS-barns eventuella återkomst till Sverige. Det är ingen som "hatar små barn", men däremot många som (p g a svenska myndigheters tidigare flathet) betvivlar att det finns en konkret plan för hur situationen ska hanteras. Eftersom terrorexperter har uttalat att dessa barn (som kommer bli vuxna framöver) kan bli ett kommande stort hot mot samhället blir folk alltså oroliga för sin och övriga samhällets säkerhet. Då leder detta till negativa känslor vad gäller dessa barns återkomst till Sverige. Men något "hat" är det inte fråga om. Som någon annan sa: Det finns hundratusentals lidande och fattiga barn i världen men att vi inte tar hit alla dem innebär inte att vi hatar dem.
Citera
2019-05-10, 10:46
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Tror du feltolkar de känslor och åsikter som råder kring IS-barns eventuella återkomst till Sverige. Det är ingen som "hatar små barn", men däremot många som (p g a svenska myndigheters tidigare flathet) betvivlar att det finns en konkret plan för hur situationen ska hanteras. Eftersom terrorexperter har uttalat att dessa barn (som kommer bli vuxna framöver) kan bli ett kommande stort hot mot samhället blir folk alltså oroliga för sin och övriga samhällets säkerhet. Då leder detta till negativa känslor vad gäller dessa barns återkomst till Sverige. Men något "hat" är det inte fråga om. Som någon annan sa: Det finns hundratusentals lidande och fattiga barn i världen men att vi inte tar hit alla dem innebär inte att vi hatar dem.

Dom här jävla terrorexperterna vet inte ett jävla skit om barnuppfostran men det är klart att barn som växer upp i en otrygg miljö löper större risk att få en mycket sämre uppväxt.
Citera
2019-05-10, 10:52
Medlem
Citat:
Dom här jävla terrorexperterna vet inte ett jävla skit om barnuppfostran men det är klart att barn som växer upp i en otrygg miljö löper större risk att få en mycket sämre uppväxt.

Tror att det vore bra ifall svenska myndigheter gick ut med ett tydligt besked om att återvändande IS-barn automatiskt kommer omhändertas enligt LVU samt få omfattande psykologstöd vilket inkluderar religiös avprogrammering samt uppväxt i sekulär miljö. Inga IS-föräldrar ska någonsin få tillbaka vårdnaden om dessa barn. De har så gravt åsidosatt sina förpliktelser som vårdnadshavare och umgängesförälder att de diskvalificerat sig från föräldraskap.
Citera
2019-05-10, 10:57
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Skämtar du? För övrigt betvivlar jag att du är insatt i planen för barnen, lär vara sekretess på det.

Japp, det är sekretess men det är också många som är involverade eftersom de skall rehabiliteras, placeras på skola och förskola etc vilket kommer att ske direkt när/om de kommer. Det blir inget sommarlov för dem.
Citera
2019-05-10, 11:03
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Tror att det vore bra ifall svenska myndigheter gick ut med ett tydligt besked om att återvändande IS-barn automatiskt kommer omhändertas enligt LVU samt få omfattande psykologstöd vilket inkluderar religiös avprogrammering samt uppväxt i sekulär miljö. Inga IS-föräldrar ska någonsin få tillbaka vårdnaden om dessa barn. De har så gravt åsidosatt sina förpliktelser som vårdnadshavare och umgängesförälder att de diskvalificerat sig från föräldraskap.

Det är barn vi snackar om dom vet väl inte vad religion innebär ännu det får dom väl välja själva senare i livet. Jag är uppväxt med kristna värderingar men det betyder inte att jag är religiös för det eller troende.

Den här morfadern barnen har ett stort hjärta och verkar vettig och barnen verkar gilla honom det betyder mycket för dom.
Citera
2019-05-10, 11:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det är barn vi snackar om dom vet väl inte vad religion innebär ännu det får dom väl välja själva senare i livet. Jag är uppväxt med kristna värderingar men det betyder inte att jag är religiös för det eller troende.

Det här är inga vanliga barn utan det är terrorbarn som fostrats till att mörda. Små monster som är sända direkt från helvetet. Mer brutala än vuxna IS-terrorister.

Citat:
De är brutalare än vuxna medlemmar

En grupp barn, klädda i kamouflagedräkter, står med kniv i handen redo för att skära halsen av sina offer. Offren är vuxna män som tvingats ner på knän. De mördas under barnens rop:
– Allah Akbar! Allah Akbar!

https://www.expressen.se/nyheter/qs/avhoppade-befalet-is-sparar-sin-barnarme-for-krig-mot-vast/
Citat:
"Till och med hjälparbetare måste ha beväpnade eskorter när de rör sig här [bland IS-barnen]."

"När vi till slut kommer fram fångas min uppmärksamhet av två saker nästan samtidigt. Det första är smällen mot taket på bilen. Sten mot plåt skapar ett omisskännligt ljud. Någon därinne har kastat den mot oss.

De svenska barnen lever i en särskild del av lägret med extra hård bevakning. Det är därifrån stenen kommer flygande mot vår bil."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGr91Q/is-barnen-som-ingen-vill-ha

Varför inte hjälpa barn till IS offer istället?
Senast redigerad av -Info- 2019-05-10 kl. 11:23.
Citera
2019-05-10, 11:32
Medlem
Citat:

Den här morfadern barnen har ett stort hjärta och verkar vettig och barnen verkar gilla honom det betyder mycket för dom.
Det är svårt att tro att du är en genuin användare.

Det du skriver är förstås nonsens.
Citera
2019-05-10, 11:52
Bannlyst
Notan slutar på?

Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Japp, det är sekretess men det är också många som är involverade eftersom de skall rehabiliteras, placeras på skola och förskola etc vilket kommer att ske direkt när/om de kommer. Det blir inget sommarlov för dem.
Citera
2019-05-10, 11:56
Bannlyst
Koortsiktig min 6 miljoner..Lång siktigt minst 40-80 miljoner. Räkna på vad svartenbrandt kostade svenska samhället och lägg på några nollor.

En gängkriminell som inte bli ihjäl skjuten innan 25 års ålder , kosta samhället ca 40 miljoner.

Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Kostnad?...vad tippar alla FB are...5 mille om året?
Citera
2019-05-10, 12:00
Medlem
Agent.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T|N|X
Man kan undra varför SVT vill förminska de gärningar som begicks av de människor som gav sig iväg för att kriga för Islamska Staten.

Här är ett annat exempel. Konfliktresenärer.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/785-islamistiska-extremister-i-sverige

Samtidigt är Sverige ett av de länder som har haft flest konfliktresenärer till Syrien och Irak per decapitated.
Citera
2019-05-10, 12:10
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
DN gör sitt bästa för att söka rentvå Umm Hamza/Pape, som någon slags naiv nästan nykonverterad muslim som inte ens vet vad det är att vara radikal !
Verkar som hon bara slank ner en stund till IS-kalifatet närmast av misstag, om man läser DN. DN sväljer helt Umm Hamza/Papes version, inga kritiska frågor, ingen tanke på att Umm Hamza/Pape har otaliga skäl till att inte tala sanning.

Men, helt frivilligt tillbringar Umm Hamza/Pape ett par år i IS-kalifatet. Det finns inte en chans att hon inte visste vad som pågick där när hon åkte ned. Hon tycke vid hemkomsten att IS var fantastiskt.

Hon hade konverterat långt innan avfärden till IS, inte bara ett par år innan:

Hösten 2018 hade hon ytterligare en chans att förklara sig, men avstod:

https://doku.nu/2018/09/19/michael-skramos-nya-vadjan-be-for-mig/

Är det någon som vet vem/vilka som är pappa till mormoderns yngsta barn? Och hur gammal är hon?
Citera
2019-05-10, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Skråmo och hans fru är döda och begravna, dvs historia. Jag råkar vara lite insatt i förberedelserna för att ta emot barnen och de kommer initialt att bo i en stadsdel med förhållandevis liten andel muslimer under den medicinska rehabiliteringen. Sen hur man går vidare är en annan femma, men troligt är att Patho anställs som anhörigvårdare på heltid och att samtliga barnen får en egen resurslägenhet nära Östra sjukhuset där de får bo med Patho och någon mer stödperson samt deras moster. Att splittra en sådan familjegrupp och placera på flera olika familjehem fungerar sällan bra så man vill nog hålla ihop familjen istället.
Att barnen inte splittras är ju bra. Men morfadern känns inte lämplig att ha någon större plats i deras liv. Alldeles för nervös och naiv. Barnen behöver lugna, grundade och förståndiga vuxna i sin närhet. Räcker väl om morfar hälsar på en gång i månaden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in