Citat:
Ursprungligen postat av
Megaforce
Skråmo och hans fru är döda och begravna, dvs historia. Jag råkar vara lite insatt i förberedelserna för att ta emot barnen och de kommer initialt att bo i en stadsdel med förhållandevis liten andel muslimer under den medicinska rehabiliteringen. Sen hur man går vidare är en annan femma, men troligt är att Patho anställs som anhörigvårdare på heltid och att samtliga barnen får en egen resurslägenhet nära Östra sjukhuset där de får bo med Patho och någon mer stödperson samt deras moster. Att splittra en sådan familjegrupp och placera på flera olika familjehem fungerar sällan bra så man vill nog hålla ihop familjen istället.
Skämtar du? För övrigt betvivlar jag att du är insatt i planen för barnen, lär vara sekretess på det.
Dessa barns föräldrar är inte vanliga muslimer utan religiösa fanatiker vilka utsatt sina barn för obeskrivligt lidande. I vilken mån barnens släkt, om de hade tillgång till barnen, skulle kunna stå emot kommande "stöd" från extremistgrupper i Sverige som hyllar det Skråmo gjort för IS kan jag inte uttala mig om. Men barnens bästa ska här vara i fokus och inga risker kan tas varken med deras eller övriga medborgares säkerhet. Här behövs experthjälp under många år och religiös avprogrammering.