2019-05-10, 09:52
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Skråmo är utan någon som helst tvekan en mördare, terrorist, religiös fanatiker och barnmisshandlare (både av sina egna barn och andras). Att hålla kvar sina barn i en sådan extrem miljö och så länge är de facto barnmisshandel. Barnens mor har genom sitt agerande stött Skråmo samt uppvisat total olämplighet som förälder. De har båda orsakat sina barn oändliga skador. Den enda räddning som nu finns för dessa barn är att placeras i ett stabilt och helt sekulärt hem med omfattande barnpsykologkontakt vari ingår religiös avprogrammering. Detsamma ska gälla andra eventuellt återvändande is-barn: Omedelbart omhändertagande (för gott), hjälp av barnpsykolog och religiös avprogrammering.

Skråmo och hans fru är döda och begravna, dvs historia. Jag råkar vara lite insatt i förberedelserna för att ta emot barnen och de kommer initialt att bo i en stadsdel med förhållandevis liten andel muslimer under den medicinska rehabiliteringen. Sen hur man går vidare är en annan femma, men troligt är att Patho anställs som anhörigvårdare på heltid och att samtliga barnen får en egen resurslägenhet nära Östra sjukhuset där de får bo med Patho och någon mer stödperson samt deras moster. Att splittra en sådan familjegrupp och placera på flera olika familjehem fungerar sällan bra så man vill nog hålla ihop familjen istället.
Citera
2019-05-10, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Föräldrarna kommer med all sannolikhet att återuppstå när barnen har etablerat sig I GBG så då får vi 2 till kämpar att ta hand om

Barnen ska i sådant fall vara fortsatt omhändertagna av socialförvaltningen samt föräldrarna ska under barnens uppväxt vara uteslutna från möjlighet till kontakt med barnen. De är båda monumentalt olämpliga både att ha vårdnad om barn eller umgänge med barn. Det de gjort mot barnen går att likna vid synnerligen grov misshandel. Tillika är båda föräldrar religiösa fanatiker. Fullständigt livsfarliga för dessa barns utveckling.
Citera
2019-05-10, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Ja på SVT kallades dom nu för IS-kämpar, var ju något fint och vackert dom tydligen sysslade med där nere.

Satte kvällskaffet i vrångstrupen när jag hörde det, vad är det för tvångs propaganda dom vräker ur sig?

Man kan undra varför SVT vill förminska de gärningar som begicks av de människor som gav sig iväg för att kriga för Islamska Staten.

Här är ett annat exempel. Konfliktresenärer.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/785-islamistiska-extremister-i-sverige
Citat:
Samtidigt är Sverige ett av de länder som har haft flest konfliktresenärer till Syrien och Irak per capita.
Citera
2019-05-10, 10:03
Medlem
Kostnad?...vad tippar alla FB are...5 mille om året?
Senast redigerad av rickebus 2019-05-10 kl. 10:11.
Citera
2019-05-10, 10:04
Medlem
trigganiggas avatar
Sverige... landet där utländska svenskfientliga terrorister är "kämpar" och flygbladsutdelande nationalister är "terrorister".
Citera
2019-05-10, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Skråmo och hans fru är döda och begravna, dvs historia. Jag råkar vara lite insatt i förberedelserna för att ta emot barnen och de kommer initialt att bo i en stadsdel med förhållandevis liten andel muslimer under den medicinska rehabiliteringen. Sen hur man går vidare är en annan femma, men troligt är att Patho anställs som anhörigvårdare på heltid och att samtliga barnen får en egen resurslägenhet nära Östra sjukhuset där de får bo med Patho och någon mer stödperson samt deras moster. Att splittra en sådan familjegrupp och placera på flera olika familjehem fungerar sällan bra så man vill nog hålla ihop familjen istället.

Skämtar du? För övrigt betvivlar jag att du är insatt i planen för barnen, lär vara sekretess på det.

Dessa barns föräldrar är inte vanliga muslimer utan religiösa fanatiker vilka utsatt sina barn för obeskrivligt lidande. I vilken mån barnens släkt, om de hade tillgång till barnen, skulle kunna stå emot kommande "stöd" från extremistgrupper i Sverige som hyllar det Skråmo gjort för IS kan jag inte uttala mig om. Men barnens bästa ska här vara i fokus och inga risker kan tas varken med deras eller övriga medborgares säkerhet. Här behövs experthjälp under många år och religiös avprogrammering.
Citera
2019-05-10, 10:16
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Inte barnens fel att dom kommit till världen så dom skall inte behöva lida. Bra att dom får komma till Sverige och få en trygg uppväxt. Dom verkar ha en fin morfar som bryr sig om dom.

Inte barnen på Manillas soptippars fel att de är födda där och skall behöva lida heller. Eller svältande barn i Afrika. Ska de också få komma till Sverige? Skall alla som har det svårt få komma till Sverige? Vem ska betala? Vad innebär det att vara svensk?
Citera
2019-05-10, 10:16
Medlem
[quote=pestloppan|67532674]Barnen är enligt uppgift svenska medborgare, eftersom deras mor var (är?) det.[/QUOTE

mamman var väl avskriven som svensk medborgare
Citera
2019-05-10, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Mest nyfiken på vem som bekostat ”fine” morfars resa/vistelse på det här äventyret. Men det blir ju fin pkTV av spektaklet...

precis mina tankar
Citera
2019-05-10, 10:22
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Som tur är så är det bara en liten klick som står för hatet och jag hoppas verkligen att dessa personer är barnlösa. Jag menar hur fan kan man vilja ta livet av små oskyldiga barn? Det står inte skrivet i sten att det kommer gå bra för dom här barnen men oddsen är givetvis mycket högre här i Sverige än om dom fått vara kvar nere i dom oroliga länderna Syrien och Irak.
Citera
2019-05-10, 10:25
Medlem
Roccoletartjejers avatar
Barnen har en morfar vsrs hjärta är gjort av guld. Klart att vi ska ha barnen!
Citera
2019-05-10, 10:33
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Barn tar efter sina föräldrar, tänk dig dom i "vuxen" ålder - Nu ska jag hämnas på min pappas död.

Dom kan ha en bra uppväxt men finns alltid nåt i bakgrunden

Finns barn som växt upp i fina och trygga miljöer också som senare blivit mördare . Man kan inte kategorisera på det viset . Men alla som bor i Sverige skall ha samma möjligheter men tyvärr håller ju det på att urholkas i och med att S tappar väljare. Väljare som Åkesson lyckats lura för kommer SD till makten blir det ännu större skattesänkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in