Citat:
Ursprungligen postat av
seglar-solo
Som tidigare nämnt fick jag internshipet inom Lev.Fin hos SEB. Är det någon med insyn som vet hur vanligt det är att man senare blir rekryterad om man har gjort ett internship hos banken? Jag kommer att läsa NEK-master till hösten så jag är i "slutet" av mina studier så vore trevligt att veta sina chanser när man är klar. Självklart kommer jag göra mitt allra bästa under internshipet och inte ligga på latsidan. Jag vet att ett internship är en fot in, men enligt en polare är det extrem konkurrens om fulltidstjänsterna så hur pass stor skillnad gör ett internship? Är betygen viktigare?
Ponera nu att jag skulle få ett erbjudande om en tjänst på banken. Hur ser det ut med det sociala på arbetsplatsen? Finns det många i åldrarna 25-30 som gärna kör AWs eller är mestadels äldre som har familj osv. Hur skulle ni jämföra storbankerna med the big 4 när det kommer till den sociala biten? Jag har absolut inget emot att jobba mer än 40 timmar i veckan. Det är lite därför som jag frågar om den sociala biten. Kollegorna kommer ju bli de som man hänger med mest, både på jobbet och kanske på fritiden också.
Har en kommande intervju för samma internship SEB Debt Financing, någon som kan dela med sig om erfarenheter gällande intervjun? Även internshipet i sig såklart.
Har även intervju med SHB för deras Corp, någon som har erfarenheter därifrån?
Om jag skulle få båda, vilket bör jag välja? Siktar på London långsiktigt efter examen 2020, har ett IB internship i London nu till sommaren.
Tack!