2019-05-10, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Jag tänkte mer på Fs mostrar Annas systrar / kusiner .. tidigare hade de väl ändå en bra relation .
Och på farmor / farfar som Rs föräldrar , det var ju ändå deras barnbarn som skulle hämtas på dagis .
Det jag ville komma till egentligen. .. var Anna så väldigt sjuk i så många år som det lät i interjuvn .

Anna har väl alltid varit sjuk, mentalt. Däremot tror jag inte att hon är fysiskt så sjuk hela Felicias barndom. Varför Felicia fick ta hand om syskonen under flera år förstår jag inte.
Citera
2019-05-10, 07:30
Medlem
Lindalovers avatar
Märsta-Anna ger oss svar på tal vad beträffar bussar och avstånd

https://minfil.com/x867z5p3nc/256308AD-4962-458B-A1D7-E80A44261C40_MOV
Citera
2019-05-10, 07:34
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Jag tänkte mer på Fs mostrar Annas systrar / kusiner .. tidigare hade de väl ändå en bra relation .
Och på farmor / farfar som Rs föräldrar , det var ju ändå deras barnbarn som skulle hämtas på dagis .
Det jag ville komma till egentligen. .. var Anna så väldigt sjuk i så många år som det lät i interjuvn .

Verkar inte som att R föräldrar hjälpt till med så mycket.
F säger i Malou programet att hennes moster var ett stöd,avser väl enbart Annas kusin Sussi
Dock verkar inte heller hon ha stöttat så mycket fysiskt, utan det har väl dessvärre
varit så att F snäll, timid och lillgammal, vill vara duktig och blir utnyttjad av omgivningen.
Anna och R har haft för stora förväntningar på F och inte förstått hennes behov.

Undrar just varför vännerna ville att Anna skulle söka hjälp,inte för bråcken i a f.
Anna är en dramaqueen som nog känner efter lite extra mycket och lider
nog mer än vad hela världen gör.Hon lider nog jämt även när hon ler, ligger på sängen
och livar och shoppar
#livetärenkamp #jämnaplågornågrafrågorpådet borde hon tagga på IG
Citera
2019-05-10, 07:44
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Anna har väl alltid varit sjuk, mentalt. Däremot tror jag inte att hon är fysiskt så sjuk hela Felicias barndom. Varför Felicia fick ta hand om syskonen under flera år förstår jag inte.

Antagligen var Anna rädd för att spricka igen, så hon låg väl i sängen och sov,
läste tidningar och åt praliner dagarna i ända, kan vara förklaringen till hennes fetma.
Typ "Nu är mamsen såå sjuk gumman så du får gå upp tidigare och lämna ungarna,
för att mamma inte ids...eeh jag menar mamma är såå sjuk, jag dör snart."
Inte undra på att Felicia fick dödsångest.
Citera
2019-05-10, 08:15
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
läste tidningar och åt praliner dagarna i ända, kan vara förklaringen till hennes fetma.

Precis det jag ser framför mig ...
Citera
2019-05-10, 08:15
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Antonio har nu 6 ärenden i Solna Tingsrätt. I och med flytten så blir det Uppsala Tingsrätt som nu blir domsaga.

Vilken tingsrätt det blir beror på var gossen väljer att begå sina nya brott.
Citera
2019-05-10, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Vilken tingsrätt det blir beror på var gossen väljer att begå sina nya brott.

Så det är därför som Darrar har mål i flera olika domstolar. Tack för den förklaringen. Det betyder också att man borde kolla runt lite bland andra domstolar på Antonio och inte bara Solna.
Citera
2019-05-10, 08:20
Medlem
Citat:

Låter som barnmisshandel av Felicia.
Citera
2019-05-10, 09:16
Medlem
Pecannots avatar
Citat:
Annas moster var en grav alkoholist och kunde ju inte ta hand om sina egna
barn, därav Annas nära relation till sin "syster"kusin Sussie.
Hur det kommer sig att hon inte verkade hjälpa till,
står i stjärnorna
Anna har väl ingen kontakt med sin riktiga syster och andra kusin.
Anna har en bibeltjock (ironi) utgiven bok om sig själv där hon berättar om
relationen till Mehmet, som inte var bra, våldsam bla.
Kan tänka mig att han inte direkt varit en engagerad varannan vecka pappa.
Pappans nya fru är väl mycket yngre och har nog kommit in senare
i Felicias liv.

Sedan kan man ju undra om Anna är på speaking terms med Mehmet,
för har de inte varit det, är det möjligt att det påverkade Felicias umgänge med pappan.
Tror aldrig det har nämnts något om Mehmets föräldrar någonsin någonstans.
Är de döda ? bor de i Turkiet? Avskyr de Anna?

Den enda som återstår som närmaste släkting verkar bara vara mormor Marita,
som borde funnits där för Felicia.
Brukligt är det väl att mormor brukar hämta och lämna barnbarnen på dagis.
Vad gjorde mormor på dagarna egentligen? Hon bodde väl dessutom
inte så långt från Anna.

Om nu Felicia lämnat och hämtat så mycket på dagis, så borde väl personalen lämnat in en orosanmälan till soc? Vet någon om det gjordes?
Senast redigerad av Pecannot 2019-05-10 kl. 09:19.
Citera
2019-05-10, 09:23
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Märsta-Anna ger oss svar på tal vad beträffar bussar och avstånd

https://minfil.com/x867z5p3nc/256308AD-4962-458B-A1D7-E80A44261C40_MOV

Ha Ha Ha.!!!! Nu kunde hon inte hålla sig hon bara MÅSTE kommentera.
Men det är bra att hon läser här, då kanske hon också kan bli litet svettig i pannan när det gäller ”välmenande info till grannarna om familjen Book Toledano”.
Och Anna, för tydlighetens skull, det är inte närheten till busshållplatsen som diskuterats - det är bussens turtäthet, bytet till pendeln i Märsta (som btw inte går 24/7 som du påstår) som inte verkar så bra.
Citera
2019-05-10, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Ha Ha Ha.!!!! Nu kunde hon inte hålla sig hon bara MÅSTE kommentera.
Men det är bra att hon läser här, då kanske hon också kan bli litet svettig i pannan när det gäller ”välmenande info till grannarna om familjen Book Toledano”.
Och Anna, för tydlighetens skull, det är inte närheten till busshållplatsen som diskuterats - det är bussens turtäthet, bytet till pendeln i Märsta (som btw inte går 24/7 som du påstår) som inte verkar så bra.

Någon borde informera grannarna att en dömd barn våldtäktsman har flyttat in i området, i USA är dömda barn våldtäktsmän skyldig att informera att de flyttar
Citera
2019-05-10, 10:25
Medlem
Citat:
Jag tittade just på dem hos Malou ... det låter ju som att Anna har varit jättesjuk under hela Flisans uppväxt ,varit nära döden 5 ggr .. och gick upp massa ivikt pga sjukdomen .
Sedan hittar jag en artikel fr 2003 där det står om Annas bråckOP och att hon varit nära döden , men då två v efter så var hon på benen igen .
Varför fick F ta hand om allt hushållsarbete och lämna på dagis ? Lät som hon fick huvudansvaret direkt över A när han var nyfödd .
Lät ju på dem som om det var under flera år ” och Anna hade ingen koll på då hur retat F var ” för hon var så sjuk ” Men var inte bråcken i samband med förlossningarna ?

Förstår om R jobbade mkt för att få ihop det o sedan säkert pysslade om Anna mkt .. men vart var mormor , farmor / farfar , mostrar?
Varför var Anna den enda tryggheten i Fs liv , R kom vill in deras liv när hon var mkt liten ? Och hennes egen pappa ? Hans nuvarande fru har ju tom tatuerat in Fs namn på handen . Så de måste ju ha haft en nära relation ?

🤷🏻‍♂️🤔
https://youtu.be/VYvm6Ghh9PM

Vi hade denna diskussion då när inslaget hade varit och den tog upp om varför blev det ingen orosanmälan samt varför hämtade och lämnade inte R osv detta gjorde så att både Felicia och Anna pratade om detta i deras live allt efter det läst det här, undra om det inte var så att fler tog upp detta också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in