Citat:
Ursprungligen postat av
pukknub
Jag tycker det här spelet är otroligt roligt. Spelet flyter på riktigt bra och det känns verkligen som ett färdigt spel, vilket majoriteten av dagens spel inte gör.
Combat i spelet är väldigt lätt att lära sig men otroligt svår att bemästra, det går att veva runt och döda många personer även när man inte är väldigt erfaren. Skickliga spelare är i stort sett gudar på slagfältet, jag såg till exempel en person som fick 26-0 i en match. Det går att till exempel att snurra din karaktär så slaget träffar tidigare, senare eller annan position för att förvirra motståndaren vid pareringsförsöket och mycket mer.
Att spelet bara kostar 25€ och undviker microtransactions eller loot boxes är ett stort plus, det tycker jag verkar vara extremt ovanligt nu för tiden. Ofta kostar halvfärdiga spel 50-60€ medans de samtidigt är fullpumpade av DLC eller microtransactions.
Jag har hittills spelat 30 timmar och ger spelet en solklar 10/10, bästa spelet jag spelat på många år. Nu kan jag dock inte lova att jag känner likadant efter 300 eller 3000 timmar, men helt klart värt 25€.
Drog hem detta spelet i veckan på Steam, kostade 24£. Har helt missat detta spelet så hade inga större för väntningar.
Men så jävla häftigt spel. Detta påminner om gamla "Rune - Valhalla" utan superkrafter blandat med Battlefield 2 på en [BBB]Gotland infantry only-server!!
Som andra nämner så är det lätt att lära sig men svårt att bemästra. Har lirat 5-6 timmar och har knappt något ont att säga. Har ingen aning om vem som gjort spelet men tror det är ett indieföretag?!
+ Plus
Flyter på bra (ja kör på ett gammalt 290x kort)
Inga lagg eller glitchar trots 64players på en server.
Roligt och omväxlande då/ olika klasser att köra som.
(Man kan vara ingenjör och springa runt utan vapen och bygga skydd m.m)
Ordentlig fysik / Unreal engine
Billigt i sammanhanget 24£
Olika banor och olika game modes.
- Minus
Obalanserade banor har jag märkt. Du får fördel i form utav närmare flaggor typ.
Hästen kan glitcha fast i trånga utrymmen.
Lätt att skada sina lagkamrater (mest mitt fel).
Detta spelet hade varit grymt med Steam workshop.
Än så länge opartiskt betyg på 11 utav 10 .
Köp Köp Köp!