2019-05-09, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Jag tror du är något på spåren. Minns jag inte helt fel, så skickade Arga Snickaren, aka Korvgubben, deltagarna till Utposten ungefär med orden, "det enda ni behöver göra för att få komma tillbaka till Robinson är att härda ut här på Utposten". Det sades definitivt ingenting om ett visst antal, eller något typ, den starkaste, eller vinnaren, får återvända. Därför tror jag att det kan ligga något i ditt resonemang.

Låter helt ologiskt. Om man bara ska härda ut, finns det inga typer av tävlingar med i bilden, så om det plötsligt blir tävling i söndagens avsnitt i utposten, så stämmer inte Anders tal till varje (!) deltagare som fick komma till utposten. ”Finns bara ett sätt att lämna Utposten: härda ut eller ge upp.” Visserligen kan det vara så att produktionen är förvånade över att ingen gett upp där, men att det plötsligt blir tävling bryter ju mot hela Utpostens upplägg från första början.

Jag tror att alla fyra, eventuellt tre, kommer till örådet. Att en/flera kommer är uppenbart pga den förhandsvisning man fick inför kommande avsnitt. Tror också de kommer vara immuna i det örådet.
Citera
2019-05-09, 21:13
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jag tror att de fyra från Utposten får komma tillbaka samma dag som örådet är och att man blir tvungen att rösta ut fem, sex stycken på en gång i ett enda öråd.

Grundar min gissning på att det i nuläget är väldigt mycket folk kvar men inte tillräckligt många avsnitt kvar för att hinna rösta ut de kvarvarande en och en.

De kommer se till att de återvänder lagom till nästnästa öråd, då Sebastian och Anna eventuellt misslyckas med att vara immuna. Jannike och Peter lär rösta med Sebastian pga Gränslandsgemenskapen.
Vad Robert och Mattias röstar på är mer tveksamt, men det lär ligga mer åt sympatier med Klas.
Men Porr-Mastiff kommer ju se till att Team Sebastian och Anna kommer sitta säkert. De måste ju få till sitt samlag!!!
Citera
2019-05-09, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
De kommer se till att de återvänder lagom till nästnästa öråd, då Sebastian och Anna eventuellt misslyckas med att vara immuna. Jannike och Peter lär rösta med Sebastian pga Gränslandsgemenskapen.
Vad Robert och Mattias röstar på är mer tveksamt, men det lär ligga mer åt sympatier med Klas.
Men Porr-Mastiff kommer ju se till att Team Sebastian och Anna kommer sitta säkert. De måste ju få till sitt samlag!!!

Haha fan vad du tjatar om att de ska ligga. Du vet att Sebastian har flickvän hemma i Sverige? Iaf under den tid Robinson spelades in. Dock håller jag med om att Sebastian inte agerar smidigt. Allt klängande och smekande från bådas sidor är definitivt inte syskonlikt... man undrar vad Sebastian flickvän tycker om avsnitten.
Citera
2019-05-09, 21:18
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Utposten är verkligen sinnesjukt tråkigt inslag. Robert har ingen energi, Norrbaggen är trött eller nåt men inget att gråta över, Veganen gnäller bara och gör ingenting och Peter vill ge upp men ändå inte. Känns som tortyr att kolla på det där. Få in dem i tävlingen already.

Kan säga såhär: tyckte Gränslandet var astråkigt, den enda anledningen man kollade på det var för att någon blev utmanad och eventuellt åkte ut.
Men dragkamp varenda vecka ... hallå! Fy fan vad meningslös underhållning det var.

Men Utposten... seriöst, vad är det för skit? Skulle hellre kolla på Konstalmanackan än den skiten. Och så trycker de in flera klipp därifrån i varje avsnitt.

Nä, Porr-Mastiff har totalt tappat det, hur kunde de tro att folk skulle tycka detta var underhållande?
Gränslandet och sedan Utposten, FY FAN!
Senast redigerad av tuff-negerkille 2019-05-09 kl. 21:24.
Citera
2019-05-09, 21:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Låter helt ologiskt. Om man bara ska härda ut, finns det inga typer av tävlingar med i bilden, så om det plötsligt blir tävling i söndagens avsnitt i utposten, så stämmer inte Anders tal till varje (!) deltagare som fick komma till utposten. ”Finns bara ett sätt att lämna Utposten: härda ut eller ge upp.” Visserligen kan det vara så att produktionen är förvånade över att ingen gett upp där, men att det plötsligt blir tävling bryter ju mot hela Utpostens upplägg från första början.

Jag tror att alla fyra, eventuellt tre, kommer till örådet. Att en/flera kommer är uppenbart pga den förhandsvisning man fick inför kommande avsnitt. Tror också de kommer vara immuna i det örådet.

Har det i tidigare Robinson hänt att man har haft två omröstningar i samma ö-rådet?
Citera
2019-05-09, 21:57
Medlem
butofcourses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har det i tidigare Robinson hänt att man har haft två omröstningar i samma ö-rådet?

Det vill jag minnas att det hänt, kommer dock inte ihåg år, men har sett samtliga säsonger.
Citera
2019-05-09, 21:59
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Vad gör de på nätterna? Sover eller gosar med varandra?
Berättar godnattsagor kanske. Måste ju va jobbigt att ligga så tätt inpå varandra varje natt. Kanske nån snarkar och fiser. Usch, jag hade aldrig klarat av att bo så.

Å vad är egentligen meningen med Utposten? De får ju bara utstå skit.
Citera
2019-05-09, 22:02
Medlem
"Ingen kommer vilja pakta ihop med dig då, Bonnie, eftersom du bara har 50:-"

Skulle någon ha sagt.
Citera
2019-05-09, 22:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butofcourse
Det vill jag minnas att det hänt, kommer dock inte ihåg år, men har sett samtliga säsonger.

Det hade ju kunnat bli en riktig överraskning, åtminstone för Sebbe och Anna.
Citera
2019-05-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Utposten är verkligen sinnesjukt tråkigt inslag. Robert har ingen energi, Norrbaggen är trött eller nåt men inget att gråta över, Veganen gnäller bara och gör ingenting och Peter vill ge upp men ändå inte. Känns som tortyr att kolla på det där. Få in dem i tävlingen already.

Fast du kan ju knappast påstå att veganen gnäller. Man kan ju tycka vad man vill men maken till härdig kvinna får man leta efter. Enda gången det har gnällts från henne var när krabborna fick sätta livet till. Lite rättvisa får det vara även på fb!
Citera
2019-05-09, 22:44
Medlem
Kunde de inte hitta på något bättre koncept på Utlandet? Tortera dem med matlockelser, verkligen? Så löjligt, tråkigt och frustrerande att se på.
Citera
2019-05-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Att bli äldre innebär att kroppens funktioner försämras på flera sätt. Upptaget av matens näring i tarmen försämras. Äldre personer har ett ökat behov av näringsämnen.
Han är 51.
Inte 81!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in