Citat:
Att arter förändras, utvecklas och anpassar sig är vetenskaplig fakta, och det är vetenskaplig fakta att DNA:t fungerar på samma sätt i alla livsformer, på det sättet är arter "besläktade". Men bara för att konstruktionen är densamma, så betyder det inte att allt liv på jorden utvecklats från samma cell.
Visa i så fall observationer/fakta av att en art har utvecklats till en annan art.
Citat:
Du har inga som helst bevis för dessa påståenden, bara antaganden.
Hur kan du sätta en sådan gräns, om nu människan långsamt utvecklats från en apliknande förfader? När började den apliknande förfadern att bli en "modern människa"?
Kristendomen har samma Gud som judarna hade innan kristendomen, skillnaden är olika slags förbund med Gud. Så om vi ska räkna med när dom första skrifterna skrevs ner, så talar vi om över 3500 år.
Citat:
Jag skulle gärna vilja se dessa fakta.
Citat:
Varifrån har du fått den siffran? Ge mig källhänvisning, ge mig länken.
Citat:
Då är våran diskussion meningslöst, eftersom allting redan är förutbestämt.
Citat:
Du är väldigt lösaktig med ordet "fakta", om du vill få någon trovärdighet i det du säger, så ska du för det första släppa personangreppen, dom tillför inget till argumenten. För det andra kolla med dina präster vad som egentligen kan kallas för fakta. Jag är säker på att dom säger att evolutionsteorin inte kan kallas för fakta, för i så fall faller hela det vetenskapliga arbetet där man försöker få fram fakta.
Om evolutionsteorin skulle vara fakta, så skulle vi kunna i realtid observera hur en art förändras till en annan art. Några sådana observationer har aldrig observerats.