Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Jag uppfattade det inte heller som att hon tog avstånd från IS, bara att hon var resignerad och trött på alltihop och ville lägga det bakom sig. Hon talade om svärsonen som en god man som bara ville skydda muslimerna. Tror också att hon bar slöja, även om det var svårt att se då de inte visade huvudet i filmen.
Barnen bör som sagt placeras i en annan miljö om de ska kunna återanpassas till det svenska samhället. Samtidigt bör man hålla i minnet att mormodern är den enda personen i Sverige som flera av dem känner. Att hålla dem helt borta från henne är nog inte heller någon bra idé.

Jag tror du uppfattade rätt. Det är en stor skillnad mellan förövare och offer, att vilja döda och vara beredd att dö själv.
Jag är kluven inför dessa barn. De är barn och offer för galningar. Men de äldre barnen kan vara förstörda, om de blivit indoktrinerade som vi sett på film. Om dessa barn sett folk skära halsen av fiender, eller deltagit i brott, blir det en svår uppgift att ta hand om dessa barn.
De måste helt bort från dessa skadliga miljöer. Det är ingen lätt uppgift att hitta bra fosterfamiljer i bra miljöer. Jag skulle låsa min sovrumsdörr. I köket, ovanför diskbänken, har jag mina vassa knivar på en magnet. I ett hem finns ju hur mycket saker som helst som en liten IS soldat skulle använda för att mörda. Allt måste låsas in. I ett fint hem, med syrenhäck på landet, finns det hur manga farliga redskap som helst. Jag ryser.
Det jag tror skulle vara bäst för dessa barn är ett barnhem, där det arbetar professionella. Kanske de riktigt små barnen kan placeras i familjer. Barnens morfar kan inte ta hand om dem, men han kan vara en positiv kraft i deras liv. Han har ju visat sig envis, i sin kärlek till barnen, och vunnit över många personer som förr var skeptiska till honom. Det var strongt att få ut ungarna ur flyktinglägret, oavsett vad vi känner inför det.
Det är viktigt att få bort alla skadliga krafter från barnen som denna galning till mormor. En kvinna som uppmuntrar folk att dra till IS och lustmörda, och sen att föda barn i den miljön, borde spärras in. Det borde finnas en brottsrubricering för dessa käringar. Soc kan ju hitta hundra skäl till att mormor inte ska befatta sig med några barn.