2019-05-08, 22:10
Medlem
japanskbruds avatar
Tänkte på den som är i glasburkar och kostar runt 70kr . Är den 7 gånger bättre än random arabkonserv för 10 spänn .. ?
Citera
2019-05-08, 22:14
Medlem
Nä, om du hittar en burk tonfisk för 10 spänn så köp den!
Citera
2019-05-08, 22:15
Medlem
TwinkieTheKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
Tänkte på den som är i glasburkar och kostar runt 70kr . Är den 7 gånger bättre än random arabkonserv för 10 spänn .. ?

Tonfisk i olja smakar ju blä, den med vatten är godare. Men ja, det är bättre eftersom "köttet" är mycket bättre i dom där lite lyxigare varianterna, det är mer uttunnat/utspätt i dom billiga turkgrejerna.
Citera
2019-05-08, 22:26
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnarparn
Nä, om du hittar en burk tonfisk för 10 spänn så köp den!
Dom billigaste sorterna har alltid en vidrig bismak av rå fisk .. Fattar inte hur man kan misslyckas ens
Citera
2019-05-08, 22:32
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
Dom billigaste sorterna har alltid en vidrig bismak av rå fisk .. Fattar inte hur man kan misslyckas ens

Köp inte dom billigaste sorterna, men den där för 70 spänn, nä, inte den heller. En vanliga abba med vatten är bättre.
Citera
2019-05-08, 23:15
Medlem
Testade Ica basic tonfisk och den är i princip helt oätlig och istället för att pröjsa 70 spänn på burktonfisk skulle jag satsa på tofisk file från disken.
Abbas är bäst, den i olja för tonfiskröror och den i vatten för resten.
Citera
2019-05-08, 23:29
Medlem
Saltkatts avatar
Har bara köpt sån där italiensk lyxtonfisk i olivolja en gång, när en affär skulle stänga och sålde ut allt till halva priset. Och visst: det var som natt och dag jämfört med all annan burktonfisk jag ätit, jävulusiskt god. Framför allt märks det att det är högre kvalitet på råvaran. Men jag har ändå inte köpt något liknande sedan dess. Någon gång när jag känner mig rik, kanske.
Citera
2019-05-09, 00:13
Medlem
spoilers avatar
För ett antal år sedan fanns små plåtburkar med tonfisk i olivolja (2-pack) på Lidl, av alla ställen - blev rätt sur när de försvann. Kostade kanske runt 30 kr - i ordinarie sortiment.
Citera
2019-05-09, 19:47
Medlem
Svea.Folks avatar
Den enda TF jag köper är i olja och i bitar. Ingen billig söndertrasad skit. Fan Favorit/Budgets i vatten luktar kattmat.

Blä.
Citera
2019-05-11, 21:42
Medlem
EgenKupavas avatar
Om man vill ha billig tonfisk köper man den i Norge. Nu är det ungefär halva priset mot i Sverige. Även pastasås och potatissallad är betydligt billigare.
Det beror på Norges lustiga subventioner, även bröd är billigt om man letar lite.
Den sista Sovjetstaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in