2019-05-07, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men skickade hon sms som antydde sexuellt innehåll?
Nä, tror inte det.

Förd en skull menar jag inte att det är ok att skicka sena sms på det viset.
Kan absolut skapa irritation på flera plan s.a.s.

Nä, det har jag inte sett någon faktauppgift på.

Vet vi att SD gjorde det.
Egentligen spelar det ingen som helst roll i det här samanhanget, det skulle
bara visa på det som dom flesta av oss redan anser, han är en riktig skit.

Som det ser ut så har han ju inte varit speciellt sexuellt aktiv, det har inte
poppat upp någon annan än LW.
Citera
2019-05-07, 21:21
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Lätt att se fel. Jag blev nyfiken på hur du kunde se några datum alls så jag började gräva.

Här kanske du kan kolla när bilder tagits/laddats upp från Lakritseventet -18 som LW inte hann logga.
HD var där med S*ll*n och SD ramlade in snabbt när eventet var slut.
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=f1d709be-610a-4083-b24b-b925453802f6
Citera
2019-05-07, 21:25
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Anar jag en viss ironi här eller

Nåja, för sakens skull.
Tiden är väldigt intressant, plus att det vore intressant å veta var Grå bor.
Skulle hon bo mellan planket å LWs bostad (jag tror inte det) så är det inte omöjligt
att GM är på väg till LWs bostad, alltså efter mordet menar jag.
Stannar där så länge.
Nej absolut ingen ironi. Det rådde ju viss förvirring i tråden om det fanns både hör- och synvittne, och det lyckades du på ett enkelt sätt förtydliga, i inlägget jag länkade till.
Citera
2019-05-07, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Nej absolut ingen ironi. Det rådde ju viss förvirring i tråden om det fanns både hör- och synvittne, och det lyckades du på ett enkelt sätt förtydliga, i inlägget jag länkade till.

Det är inte ofta man får positiva recensioner, därav en viss tveksamhet

Har en del funderingar om den här biten som jag försöker få
ordning på, vill inte skriva något ännu, risken är att det blir hopp utan fallskärm
Citera
2019-05-07, 21:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Som det ser ut så har han ju inte varit speciellt sexuellt aktiv, det har inte
poppat upp någon annan än LW.
Bara någon sida tillbaka beskrivs hur han försökte få sex.
Det är lätt att förstå att ingen var intresserad av honom.
Citera
2019-05-07, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Nä, om ingen är intresserad så blir det ju inte så mycket sex.
Citera
2019-05-07, 21:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Jag förstår fortfarande inte hur han lyckades med Lena.
Citera
2019-05-07, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Ja den var garanterat bluff. Orkar inte argumentera men det fanns helt enkelt för många rena felaktigheter på bloggen och för mycket som pekade på att en kvinna skrivit. Ligger nära till hands att misstänka fd frun som uttryckte sig på liknande sätt.

Jag tänker inte argumentera mot dig, vet för lite för att göra det.
Utgår från att du har fakta, å inte bara känslomässiga aningar som
"det va en kvinna som skrev".
Citera
2019-05-07, 21:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Att SD saknar alibi det får vi anse kristallklart.

Hur många som va ute och rände i grannskapet den där kvällen kommer vi
inte å få reda på om inte utredningen släpper information.

Undrar om inte fler än dalaans borde ha hört skriken, kan ju vara dolt i sekretess.

Tror att jag minns att EGT hade uppgift om att SD sagt att han inte gått utanför sin tomtgräns. Så med den uppgiften får man anta att han typ gick till soptunnan?
För någon i tråden påstod att det var becksvart denna natt (Shazz?)och det låter inte troligt med trädgårdsarbete vid den tidpunkten i mörkret? Kan ju naturligtvis ha utelampor, vem vet.

Hur som helst skulle de vara möjligt att de ha setts, rent hypotetiskt.
Jag misstänker att det finns fler hörvittnen även om det inte kommit till vår kännedom.
Citera
2019-05-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tror att jag minns att EGT hade uppgift om att SD sagt att han inte gått utanför sin tomtgräns. Så med den uppgiften får man anta att han typ gick till soptunnan?
För någon i tråden påstod att det var becksvart denna natt (Shazz?)och det låter inte troligt med trädgårdsarbete vid den tidpunkten i mörkret? Kan ju naturligtvis ha utelampor, vem vet.

Hur som helst skulle de vara möjligt att de ha setts, rent hypotetiskt.
Jag misstänker att det finns fler hörvittnen även om det inte kommit till vår kännedom.

Det hette att han hade setts i området, frågan är hur stort man bedömer att
området är, han är ju där så fort han går utanför ytterdörren.
Citera
2019-05-07, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Här kanske du kan kolla när bilder tagits/laddats upp från Lakritseventet -18 som LW inte hann logga.
HD var där med S*ll*n och SD ramlade in snabbt när eventet var slut.
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=f1d709be-610a-4083-b24b-b925453802f6
Jag är osäker på vad det tillför men visst kan jag det. Ska man tro loggföljden i kombination med SD's logg gjorde han en blixtvisit ganska tidigt under eventet med tanke på alla namn som kommer efter. Loggboken ligger normalt sett framme under hela eventet men oftast skriver man in sig när man anländer.

2019-01-30 är alltså det intressanta datumet här. Om det stämmer vilket det verkar med tanke på tidsskillnaden mellan bilderna är det anmärkningsvärt långt efter eventet. Geocachingsidan är ofta långsam och 90 sekunder mellan uppladdningarna är rimligt.

Bildinfo i spoilern.
Tillägg: Jag har testat att ladda upp bilder till geocachingsidan och bildfilernas modifieringsdatum blir den tid som är när de laddas upp. Alltså inte när bilden togs. Äldre bilder på servern från ca mars-april 2018 har metadata kvar så de kan man se mer på. Nyare bilder rensar de bort metadata på, så även på bilderna jag testade med i kväll.
Senast redigerad av krabbankonrad 2019-05-07 kl. 23:14. Anledning: Lagt till info om bildserver
Citera
2019-05-07, 23:12
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Jag är osäker på vad det tillför men visst kan jag det. Ska man tro loggföljden i kombination med SD's logg gjorde han en blixtvisit ganska tidigt under eventet med tanke på alla namn som kommer efter. Loggboken ligger normalt sett framme under hela eventet men oftast skriver man in sig när man anländer.

2019-01-30 är alltså det intressanta datumet här. Om det stämmer vilket det verkar med tanke på tidsskillnaden mellan bilderna är det anmärkningsvärt långt efter eventet. Geocachingsidan är ofta långsam och 90 sekunder mellan uppladdningarna är rimligt.

Bildinfo i spoilern.
Tackar!
Jag tänkte bara det kunde vara lite intressant att få reda på när bilderna dök upp i loggen eftersom de inte fanns där 2018-11-30 när loggningar diskuterades i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in