2019-05-07, 10:32
Medlem
Hej
Behöver desperat Flucazole
receptbelagd medicin. Vet att det är det jag behöver men läkarna så sega och äckliga.

Lär väl inte få tid förrän i mitten av Juni och dom kommer väl vara tveksamma att skriva ut någon medicin alls till mig

Helt sjukt hatar dom

Hur får man tag i denna medicin utanför Sverige?
Citera
2019-05-07, 10:43
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Hej
receptbelagd medicin. Vet att det är det jag behöver men läkarna så sega och äckliga.

Lär väl inte få tid förrän i mitten av Juni och dom kommer väl vara tveksamma att skriva ut någon medicin alls till mig

Helt sjukt hatar dom

Hur får man tag i denna medicin utanför Sverige?
Du skriver att den är receptbelagd i texten men receptfri i rubriken. Hur är det?

Vad är Flucazole? Är det mot svamp eller vad, om det är svamp du har bör du få hjälp med en gång. Det är möjligen inte fluconazole du menar? Mot svamp. Finns receptfritt på vilket apotek som helst. Går även att få på recept.
Citera
2019-05-07, 11:10
Medlem
Finnj-vels avatar
Jag rekommenderar Apotea för det receptfria och det hederliga darknet för receptbelagt.
Citera
2019-05-07, 11:39
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Du skriver att den är receptbelagd i texten men receptfri i rubriken. Hur är det?

Vad är Flucazole? Är det mot svamp eller vad, om det är svamp du har bör du få hjälp med en gång. Det är möjligen inte fluconazole du menar? Mot svamp. Finns receptfritt på vilket apotek som helst. Går även att få på recept.

Den medicin du anger finns inte i FASS så inga Svenska läkare kan skriva ut den.

Menar du "Fluconazole" så är det ett Svampmedel och du kan säkert hitta andra receptfria medel mot svamp som fungerar minst lika bra.
Citera
2019-05-07, 11:41
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Den medicin du anger finns inte i FASS så inga Svenska läkare kan skriva ut den.

Menar du "Fluconazole" så är det ett Svampmedel och du kan säkert hitta andra receptfria medel mot svamp som fungerar minst lika bra.
Du citerar nog fel person nu. Du skriver ungefär samma som jag skrev. Fluconazole finns receptfritt om det är det som ts är ute efter. Oklart.
Citera
2019-05-07, 12:37
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Hej

Det är väl bara att gå på en akuttid på en valfri vårdcentral. Tog mig max 2 minuter att få utskrivet när jag var på VC.

Sen lagligt? Enda lagliga sättet är att åka utomlands personligen och få det utskrivet där.
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Det finns inget receptfritt medel som fungerar lika bra som flukonazol i tablettform.
Citat:
Du citerar nog fel person nu. Du skriver ungefär samma som jag skrev. Fluconazole finns receptfritt om det är det som ts är ute efter. Oklart.
Det finns inte receptfritt sedan kanske två år utan kräver recept.
Citera
2019-05-07, 16:17
Medlem
SvartaBjorns avatar
Rubrik rättad.
Utgående rubrik: "Var köpa receptfri medicin lagligt?"

/Moderator
Citera
2019-05-07, 16:42
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Det är väl bara att gå på en akuttid på en valfri vårdcentral. Tog mig max 2 minuter att få utskrivet när jag var på VC.

Sen lagligt? Enda lagliga sättet är att åka utomlands personligen och få det utskrivet där.

Det finns inget receptfritt medel som fungerar lika bra som flukonazol i tablettform.
Det finns inte receptfritt sedan kanske två år utan kräver recept.
Ok, tack för rättelsen att det inte längre finns att få tag på receptfritt. Det är ungefär så länge som två år sedan jag hade någonting med sådant att göra. Tydligen finns inte längre Diflucan (substans fuconazole) att få tag på alls vare sig receptfritt eller receptbelagt ser jag nu. Har kanske med ändringen receptfri/receptbelagt att göra, vet ej.

Dumt av mig att skriva när jag inte ens hade tid. Kollade för slarvigt i Fass och gick på gamla kunskaper. Ber så mycket om ursäkt att ha givit fel info om recepfrihet.

Hur som helst förstår jag inte varför ts skriver att han/hon ska behöva vänta till juni. Låter lite konstigt, sådant får man hjälp med direkt.

Flucazol, som ts skriver, (ser att det står kvar i rubriken efter mod:s ändring) finns ingenting som heter vad jag kan se vid en googling, inte ens som varumärke, men det kanske är fel. Vi vet dock inte säkert vad det är ts är ute efter eftersom han/hon inte har preciserat vad det är för problem han/hon har.

Nu struntar jag i det här.
Citera
2019-05-07, 17:18
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Tydligen finns inte längre Diflucan (substans fuconazole) att få tag på alls vare sig receptfritt eller receptbelagt ser jag nu. Har kanske med ändringen receptfri/receptbelagt att göra, vet ej.
Diflucan finns kvar, Apotea har 39 förpackningar (med en dos) i lager.
Citera
2019-05-07, 19:15
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
[...]
Flucazol, som ts skriver, [...] finns ingenting som heter vad jag kan se vid en googling... [...]
Flucazole (som TS skriver) finns men ej i Sverige där det benämns Flukonazol/Fluconazol m.m.
Även Diflucan används som beteckning i Sverige.
Citera
2019-05-08, 10:51
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Diflucan finns kvar, Apotea har 39 förpackningar (med en dos) i lager.
Ok. Kollade bara förpackningsinformation på FASS där det stod att de ej var tillgängliga. Ska aldrig mer svara på en fråga när jag inte hinner (eller kanske inte ens har lust att ta den tiden för någon som inte ens svarar när han eller hon har ställt en fråga.) Jag bara rör till det.
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Flucazole (som TS skriver) finns men ej i Sverige där det benämns Flukonazol/Fluconazol m.m.
Även Diflucan används som beteckning i Sverige.
Ok. Just därför som jag googlade för att kolla om det var en beteckning på ett preparat utomlands och om det var substans fluconazole som verkade troligt. Hittade absolut noll. Kollade dock inte igenom mer än första och andra googlesvar-sidan. Någon måtta får det vara på sök åt andra.

Diflucan är jag fullt medveten om att det är ett märke som finns i Sverige. Har funnits bra länge.

Hoppas hur som helst att TS har fått hjälp av vården för sina besvär nu.
Citera
2019-05-09, 17:01
Medlem
Vafan länka en sida snälla
Behöver Diflucan

Hittar bara massa skit scam sidor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto