Citat:
Ursprungligen postat av
mfmx
Det är väl bara att gå på en akuttid på en valfri vårdcentral. Tog mig max 2 minuter att få utskrivet när jag var på VC.
Sen lagligt? Enda lagliga sättet är att åka utomlands personligen och få det utskrivet där.
Det finns inget receptfritt medel som fungerar lika bra som flukonazol i tablettform.
Det finns inte receptfritt sedan kanske två år utan kräver recept.
Ok, tack för rättelsen att det inte längre finns att få tag på receptfritt. Det är ungefär så länge som två år sedan jag hade någonting med sådant att göra. Tydligen finns inte längre Diflucan (substans fuconazole) att få tag på alls vare sig receptfritt eller receptbelagt ser jag nu. Har kanske med ändringen receptfri/receptbelagt att göra, vet ej.
Dumt av mig att skriva när jag inte ens hade tid. Kollade för slarvigt i Fass och gick på gamla kunskaper. Ber så mycket om ursäkt att ha givit fel info om recepfrihet.
Hur som helst förstår jag inte varför ts skriver att han/hon ska behöva vänta till juni. Låter lite konstigt, sådant får man hjälp med direkt.
Flucazol, som ts skriver, (ser att det står kvar i rubriken efter mod:s ändring) finns ingenting som heter vad jag kan se vid en googling, inte ens som varumärke, men det kanske är fel. Vi vet dock inte säkert vad det är ts är ute efter eftersom han/hon inte har preciserat vad det är för problem han/hon har.
Nu struntar jag i det här.