2019-05-07, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Jag funderade också på om han inte är falsk, osäker i sina värderingar eller bara hyser dubbelmoral. Han gick och lade sig i en någon liten grotta utanför lägret för att han tjurade, samtidigt som han vill framställa Nick som en enstöring "utanför flocken"

Edit: Han kanske inte är en man då

Ja, väldigt märkligt. Vi fick se när Klas förklarade läget för Bonnie och nån till sen var det inget mer med det. Men ingen förklaring/uppföljning till varför han skulle sova där? Sover han där än liksom? Vad pågår? Det är väldigt svårt att säga vad Klas har för relation till övriga.
Citera
2019-05-07, 13:17
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinSweVintage
Sebbes egen förklaring angående brevutdelningen (från FB):

"För er som ville ha svar på brevet frågan!
Många tycker att vi borde ha lottat ut breven, absolut det hade varit jättebra och så här i efterhand! Dock så ville kamera teamet att jag skulle välja ut några som jag skulle sätta mig ner och diskutera med!
Det ni inte fick se när vi satt och diskuterade om vilka som skulle få breven är följande:
Linn hade fått informationen om att breven var skrivna innan vi lämnade Sverige från Nick. Då undrade jag hur han kunde veta det? Då hade Nick berättat att han hade fått samtalet om Robinson när han va i USA, och att hans tjej då satte sig och skrev brevet när dom var där. Jag hade ju ingen aning om att breven var skrivna innan vi lämnade sverige🤔 men när jag läste mitt brev så märkte jag det. Så han talade helt sonika om att hans tjej skrivit brevet och att han visste om det.
Bonnie/Linn och Klas: tyckte att jag borde ta ett brev till mig själv!
Många kommer nu skriva, men hur kunde du lita på va linn säger, jo för att jag tror inte att hon skulle ljuga om en sån sak!"

Flera veckor innan tävlingen blev våra "emergency contacts" uppringde av mastiff och fick i uppgift att skriva brev till oss deltagare som vi skulle få läsa om vi var kvar länge i Robinson.

Min syster som var min "contact" blev uppringd och skicka därefter ett brev till mastiff. Givetvis ringde min syster mig omgående och berättade vad de bett henne göra. Jag har svårt att tro att de övriga deltagarna inte hade ett liknande upplägg med respektive "contact"

/C
Citera
2019-05-07, 13:24
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rambler98
Att hon var kapitalförvaltare från Los Angeles gick inte riktigt ihop för min del. Är man svensk och vill satsa på finansbranschen utomlands är nog London eller New York mer logiskt.

Är man däremot inne på den nya vågen i USA där folk ska bestämma sina kön själva i vuxen ålder, eller helt enkelt inte ha något bestämt kön utan välja det som passar för tillfället, eller ha något "mellanting", självklart med olika behandlingar, operationer etc, ja, då är säkert Californien rätt ställe. Hade man tagit in hen i Robinson om hen föredragit killar, probably not

Nåväl, folk får pyssla med vad de vill för min del, den stora "Hamlet-frågan" kvarstår dock, kallade hon A-a för f-a eller var det bara förtal

Kallar folk för fitta dagligen, ser inte problemet.

Men om frågan är huruvuda Sofie skulle kunna säga en sån sak? Ja absolut. Hon spred värre rykten och sa saker om andra deltagare både under och efter tiden.

/C
Citera
2019-05-07, 13:26
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
Har man hört någon säga fula ord i årets robinson, utöver CSH? Men att hon sitter helt tyst under örådet när Anna kommer med sina anklagelser skvallrar om att du har fel. Om du inte har någon bra förklaring till det? Sophie känns inte som en sån person som sitter tyst om någon kommer med ogrundade anklagelser.

Vilka fula ord har jag sagt menar du?

kort och tjock? Korvgubbe?

Hugedamig vad fula ord.

/C
Citera
2019-05-07, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Vilka fula ord har jag sagt menar du?

kort och tjock? Korvgubbe?

Hugedamig vad fula ord.

/C

Haha nej, men jag visste att någon skulle använda sig som exempel, därav brasklappen.
Senast redigerad av dianna-agron 2019-05-07 kl. 13:47.
Citera
2019-05-07, 13:52
Medlem
Utposten måste vara en besvikelse för produktionen. Det händer noll och ingenting... Det momentet måste de ju "skruva på" till nästa säsong.

Ett extra minus för att det är tråkiga karaktärer där just nu. Två gubbar som bara säger floskler och som inte har tillfört Robinson någonting.

Zzz...
Citera
2019-05-07, 14:40
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkan29
Utposten måste vara en besvikelse för produktionen. Det händer noll och ingenting... Det momentet måste de ju "skruva på" till nästa säsong.

Ett extra minus för att det är tråkiga karaktärer där just nu. Två gubbar som bara säger floskler och som inte har tillfört Robinson någonting.

Zzz...
Skruva på? Hellre skruva av helt och hållet. Det är rätt trist överhuvudtaget att de har avstjälpningsplatser för de som röstats ut eller förlorat tävlingar.

De flesta av de tävlande som är kvar verkar ju heller inte att ha tyckt det var så kul när tidigare utröstade kommit tillbaka och där håller jag med, har man åkt ut så har man.
Citera
2019-05-07, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Skruva på? Hellre skruva av helt och hållet. Det är rätt trist överhuvudtaget att de har avstjälpningsplatser för de som röstats ut eller förlorat tävlingar.

De flesta av de tävlande som är kvar verkar ju heller inte att ha tyckt det var så kul när tidigare utröstade kommit tillbaka och där håller jag med, har man åkt ut så har man.

Ta bort det helt är ju ett gångbart alternativ också, ja...

Att de andra tycker det trist när utslagna kommer tillbaka är ju självklart. Det blir ju mer konkurrens då... Jag tror ju inte de som beklagar sig skulle välja att åka hem frivilligt om de hade varit i samma sitts (dubbelmoral).

Alla är sig själv närmast och tar tacksamt emot alla chanser de får men gnäller när andra får fler chanser...

Men man kan absolut diskutera om andra och tredje chanser tillför något. Blir Robinson bättre av detta?
Citera
2019-05-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkan29
Ta bort det helt är ju ett gångbart alternativ också, ja...

Att de andra tycker det trist när utslagna kommer tillbaka är ju självklart. Det blir ju mer konkurrens då... Jag tror ju inte de som beklagar sig skulle välja att åka hem frivilligt om de hade varit i samma sitts (dubbelmoral).

Alla är sig själv närmast och tar tacksamt emot alla chanser de får men gnäller när andra får fler chanser...

Men man kan absolut diskutera om andra och tredje chanser tillför något. Blir Robinson bättre av detta?

Det hade varit väldigt intressant att få sett hur Sophie, som ju bevisligen tycker att har man åkt ut så har man, reagerat över ett erbjudande om en andra chans.
Citera
2019-05-07, 15:18
Medlem
Citera
2019-05-07, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSkolan

Citera
2019-05-07, 16:18
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusg0d
Här får man ge lite cred till Mattias, Klas, Fia, Emilio, Linn och Tobias som aldrig håller på och bölar vilket är tröttsamt. Nu får man ju inte se allt så man vet inte säkert men efter så här lång tid så kanske det stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in