Citat:
Ursprungligen postat av
Firewaia
Hahaha, vad fan tror folk ska hända om man åker runt med en sydstatsflagga? Vi bor inte i 50talet Sverige idag när ingen mörkhyad finns omkring att ta illa upp.
I egenskap av stockholmare tycker jag också att det är rätt bonnigt och puckat, men alltså, det ÄR en del av raggarkulturen som finns på delar av landsbygden. Alltså, åk ut till Enviken några mil utanför Falun eller liknande. Folk har i princip inte en enda politisk tanke i huvudet, men nog fan åker de runt med "fräna raggarbilar" med sydstatsflagga.
Ja, det är märkligt för någon som inte kommer från den kontexten, men det är knappast rasism eller KKK-runkade som är grunden.
Här har du en...fantastisk...bild från 2016 när raggare åkte igenom Kil.
https://www.metro.se/artikel/raggarkaravan-orsakade-trafikkaos-st%C3%A5r-och-pissar-i-dikena-xr
Alltså, det är bonnigt, det är äckligt, det är Eddie Medusa och mycket av det som gör att jag aldrig vill bo på landet. Men jag känner inte att bara brottet att åka i en sån där Epa ska resultera i misshandel. Och att det är en del av raggarkulturen är knappast något de här filurerna missar om de nu bor i Kil. Jag skulle snarare säga att det är som vanligt. Våldsamt ungdomsgäng som söker anledning till bråk. Varför köra "Ey, har du cigg?" som ursäkt när man kan hitta en annan anledning. Som dessutom något kioskmongo på flashback och lite vänsterpartister köper.
För övrigt var det ju knappast kränkta afroamerikaner som såg det som rasistiskt att man hyllade det styret som förslavade deras förfäder. Utan istället rör det sig om ättlingar till folk som bedrev precis lika mycket slavhandel med svarta. Så känner inte riktigt att logiken håller.