2019-05-07, 03:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Om det här är Beholders alibi så vet jag inte vad jag ska tro.
Både han och kompisen skiver att de var i Västerås på
tisdagen
men de har loggat i Västerås måndagen 14 May 18.

Tisdagen 15 May 18 loggade kompisen i Stockholm.

Konstigt.

BeholderX

Found itFound it
14 May 18

Planeringen:
Jag kom med ett förslag under förra veckan till lingonet om att kanske dra till Västerås på tisdagen och plocka lite. Vi har ju en stående lista med de mest intressanta cacherna här och jag tyckte det kunde vara läge att plocka några utav dessa, samt adda några nya, och kanske då några besvärliga eftersom jag vet att vi båda har det väl stält med månadstotalen i maj. Vi skulle avvakta lite och se hur det såg ut men sedan så blev det spikat.

lingonet

Found itFound it
14 May 18

Det var bara en tidsfråga innan min kompis BeholderX skulle höra av sig angående en utflykt till Västerås igen. Det har blivit några resor dit redan i år. Senast var det dags att plocka cacher med många favoritpoäng. Så det blev inte tid för att beta av några cacher från vår standardlista, som aldrig blir tom då vi ständigt fyller på den med nya spännande cacher som vi får ögonen på. Och härom dagen så ringde han och tyckte tisdag var en bra dag.

lingonet

Found itFound it
15 May 18

En dag då jag behöver fyra cacher för att nå ett av mina mål som jag satt upp i år. Som tur är finns det just fyra cacher här i området så det blev en tur till Märsta i dag.

Varför åkte inte Beholder till Örebro på tisdagen
för att leta efter LW?
De märkte ju att något konstigt hände på måndagnatten
när hon försvann från chatten.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-05-07 kl. 03:40.
Citera
2019-05-07, 03:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Carinah har ju haft bekymmer om att LW
inte tycks ha haft så många kvinnliga vänner.

Men hur är det då med HD?

Hon tycks inte ha några vänner överhuvudtaget.
Åtminstone inga som hon kan geocacha med.
De enda hon numer geocachar tillsammans med
verkar vara föräldrarna och systern förutom SD.
Citera
2019-05-07, 04:41
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om det här är Beholders alibi så vet jag inte vad jag ska tro.
Både han och kompisen skiver att de var i Västerås på
tisdagen
men de har loggat i Västerås måndagen 14 May 18.

Tisdagen 15 May 18 loggade kompisen i Stockholm.

Konstigt.

BeholderX

Found itFound it
14 May 18

Planeringen:
Jag kom med ett förslag under förra veckan till lingonet om att kanske dra till Västerås på tisdagen och plocka lite. Vi har ju en stående lista med de mest intressanta cacherna här och jag tyckte det kunde vara läge att plocka några utav dessa, samt adda några nya, och kanske då några besvärliga eftersom jag vet att vi båda har det väl stält med månadstotalen i maj. Vi skulle avvakta lite och se hur det såg ut men sedan så blev det spikat.

lingonet

Found itFound it
14 May 18

Det var bara en tidsfråga innan min kompis BeholderX skulle höra av sig angående en utflykt till Västerås igen. Det har blivit några resor dit redan i år. Senast var det dags att plocka cacher med många favoritpoäng. Så det blev inte tid för att beta av några cacher från vår standardlista, som aldrig blir tom då vi ständigt fyller på den med nya spännande cacher som vi får ögonen på. Och härom dagen så ringde han och tyckte tisdag var en bra dag.

lingonet

Found itFound it
15 May 18

En dag då jag behöver fyra cacher för att nå ett av mina mål som jag satt upp i år. Som tur är finns det just fyra cacher här i området så det blev en tur till Märsta i dag.

Varför åkte inte Beholder till Örebro på tisdagen
för att leta efter LW?
De märkte ju att något konstigt hände på måndagnatten
när hon försvann från chatten.

Det verkar som att både ling*n*t och Beh*ld*rX varit dagvilla och glömt datumet som de loggade Bärgaren. De var där Måndag 7 maj enligt loggbilden på godisbutiken som omtalas i loggtexten.
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=5e364485-9ce7-44e7-b21d-29d4c9a5361f

(Vi har ju bl a sett på SD:s efterloggar hur lätt det är att blanda ihop datum)
Citera
2019-05-07, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Carinah har ju haft bekymmer om att LW
inte tycks ha haft så många kvinnliga vänner.

Men hur är det då med HD?

Hon tycks inte ha några vänner överhuvudtaget.
Åtminstone inga som hon kan geocacha med.
De enda hon numer geocachar tillsammans med
verkar vara föräldrarna och systern förutom SD.

Så är det för många förtryckta och komtrollerade kvinnor. De tillåts inte ha så många vänner, hela tiden frågor och krav.
Alternativt försvinner vännerna allt eftersom, de orkar inte med att hon gråter och har det så dåligt men orkar inte bryta en destruktiv relation.

Väldigt bra liten essä av Linnea om det i Aftonbladet häromdagen.
Citera
2019-05-07, 07:19
Medlem
Frågan om bisexualitet noterats hos SD ställdes. Är nog osäker på hur det skulle noterats. Att han gillar kvinnor är känt, och att han tycker om människor är uppenbart. Har aldrig sett honom stoppa saken i en man, eller ens gnida den mot en man på öppen plats. Hur ser man att någon är bisexuell? Svaret är nej.
Citera
2019-05-07, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Frågan om bisexualitet noterats hos SD ställdes. Är nog osäker på hur det skulle noterats. Att han gillar kvinnor är känt, och att han tycker om människor är uppenbart. Har aldrig sett honom stoppa saken i en man, eller ens gnida den mot en man på öppen plats. Hur ser man att någon är bisexuell? Svaret är nej.

Dina uppgifter är inte trovärdiga, inte om någonting. Vad vi vet så kan du vara med på en trekant med JG och SD då du verkar förblindad för sakernas tillstånd.
LW mördades brutalt, SD är huvudmisstänkt med goda skäl och utan alibi. Trots det sitter du här och talar om hur fantastisk han är och hänger ut folk till höger och vänster som säger hur det är.
Du gömmer dig bakom ett nick och du gömmer dig från verkligen. Vad tror du LW skulle säga om hon såg dig nu?
Citera
2019-05-07, 08:32
Medlem
Honan6s avatar
Om Medinsyn verkligen har nära insyn, så kanske hen vet varför HD väljer GC med SD framför umgänge med döttrarna?

Har HD några nära väninnor? Jag har visserligen sett att hon varit ute med änkan K*rj*r några ggr, men inte några fler utöver hennes mor och syster. Varför cachar hon inte lika ofta med Si*ll*n längre? Är det ett medvetet val för att hålla SD på gott humör?

Vad tänker Medinsyn om mördarens motiv till att släcka LW:s liv - oavsett vem GM är?
Citera
2019-05-07, 08:46
Medlem
Sant Sherlock. Alla kan här fabulera fritt. Du med tydligen. Kanske du sett annat, och det får vara din bild då, eller åtminstone dina ord.

Jag som skriver här nu har ganska nära beröringspunkter med de flesta omnämnda. Jag är helt ärlig när jag säger att jag inte sett något som förefaller vara bisexuellt med SD. Men om han ligger med hundratals män, grisar, kvinnor, trädstammar och korgossar vet jag inget. Det K A N vara så utan att jag känner till. Däremot är SD uppenbart välkomnande inför olika läggningar, hudfärger, religioner, handikapp och annat.
Citera
2019-05-07, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Sant Sherlock. Alla kan här fabulera fritt. Du med tydligen. Kanske du sett annat, och det får vara din bild då, eller åtminstone dina ord.

Jag som skriver här nu har ganska nära beröringspunkter med de flesta omnämnda. Jag är helt ärlig när jag säger att jag inte sett något som förefaller vara bisexuellt med SD. Men om han ligger med hundratals män, grisar, kvinnor, trädstammar och korgossar vet jag inget. Det K A N vara så utan att jag känner till. Däremot är SD uppenbart välkomnande inför olika läggningar, hudfärger, religioner, handikapp och annat.

Troligtvis grisar då.
Japp SD är verkligen toppen, sedan att han ofredade LW, hotade och misshandlade henne och var otrogen mot HD, ljög för sin omgivning och närmaste vänner under många år hör inte hit, för nu talar han sanning?
Inte troligt.
Citera
2019-05-07, 09:06
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Troligtvis grisar då.
Japp SD är verkligen toppen, sedan att han ofredade LW, hotade och misshandlade henne och var otrogen mot HD, ljög för sin omgivning och närmaste vänner under många år hör inte hit, för nu talar han sanning?
Inte troligt.

Ingen bryr väl sig om han är bisexuell. Men OM det skulle vara så, så kan det kan givetvis spela en roll i denna händelse.

Och här håller jag verkligen med Sh.Holmes:

OM han har ljugit för fru, barn och vänner i åratal och varit otrogen (vilket på alla sätt och vis förefaller att vara bevisat). VAD talar då FÖR att han helt plötsligt ska ha blivit totalt ärlig och helt slutat att ljuga? Det känns som lite överkurs att tro det...
Citera
2019-05-07, 10:01
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Vad menar du att hon var ute och cyklade med? Eller skall det tolkas ordagrant? Du kommer med många påståenden men liten tyngd bakom orden.
Om du läser inlägget igen så ser du att jag inte alls påstår att åklagaren var ute och cyklade. Det jag skriver är att antingen har åklagaren rätt, eller också var hon helt ute och cyklade.

Som jag har förstått saken så har alltså Moralensväktare i sina inlägg, möjligen med tillägg av enstaka egna spekulationer, redogjort för åklagarens teori om hur det här skall ha gått till. Från att SD chattade med LW på kvällen, och till att han sedan efter brottet återvände till sitt hem via Vivallaskogen.

Är inte alla här överens nu om att Moralensväktare lämnar en trovärdig redogörelse för vad han/hon har fått veta genom sin källa, och att det vi alltså har att ta ställning till är vilket objektivt stöd det kan finnas för åklagarens teori?
Citera
2019-05-07, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om du läser inlägget igen så ser du att jag inte alls påstår att åklagaren var ute och cyklade. Det jag skriver är att antingen har åklagaren rätt, eller också var hon helt ute och cyklade.

Som jag har förstått saken så har alltså Moralensväktare i sina inlägg, möjligen med tillägg av enstaka egna spekulationer, redogjort för åklagarens teori om hur det här skall ha gått till. Från att SD chattade med LW på kvällen, och till att han sedan efter brottet återvände till sitt hem via Vivallaskogen.

Är inte alla här överens nu om att Moralensväktare lämnar en trovärdig redogörelse för vad han/hon har fått veta genom sin källa, och att det vi alltså har att ta ställning till är vilket objektivt stöd det kan finnas för åklagarens teori?

Så du menar att Åklagaren inte är objektiv i detta fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in