Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Det är läkare som gör utredning - vilket en förälder inte kan påverka tiden och det rör sig föga om nån hög hastighet gällande utredningstid barn.
jag frågar dig - det är du som skriver om "himla bråttom" - inte jag. Vad är vitsen med att ha hemundervisning om du nu inte anser att det rör sig om det vanligt förekommande gällande ME och variabel gällande insjuknande:
hastigt insjuknande eller gradvis. För övrigt kraftigt fluktuerande. Du vet väl inte hur Moa mådde?
Med tanke på att A verkar ha en mer aggressiv form så vore det väl inte omöjligt att Moa hade det samma om man har hereditet i åtanke.
Diagnos 2015, går halvtid orkar sen inte vara i skolan. Trots försök att vistas i skolan, trots anpassning - trots höga ambitioner från A själv.
Skärp dig. Du uttalar dig som om ME är cancer eller en tumörinvasion. ME handlar om att vara trött, symptom som inte är livshotande och ofta kan antas ha psykosomatiskt ursprung. 80 procent av läkarkåren tror det. Vi ska väl utgå från de kunskaper som finns i dag i alla fall. Det är att man letat efter fysiska bevis i 50 år minst, utan att hitta några.
ME-lobbyn bidrog till flickornas död, om nu föräldrarna gick på mytbildningen kring att allt är hopplöst och att det handlar om den svåraste sjukdomen av dem alla. Det gör inte det. Hur hög smärta har patienterna? Skala 1-10? Vilka symptom hade tjejerna? Vem utredde? Du snackar som du har förstånd till. Vi vet inget om hur pass sköra barnen var. Vi vet bara att A hållits hemma i flera år, vilket garanterat sätter psykiska spår i en ung flicka.
"ME" har missbrukats av flera, till exempel kvinnan som påstod att hon fick självmordshjälp på grund av det. Men det var epilepsin, svår form, som tillät stöd på självmordskliniken. Det är något som gör att så många patienter drabbas av svartsyn när de kommer tillsammans i sin förening. Det där måste man granska. De triggar varandra. Föräldrarna var söndertriggade. Av vem, vilka, var?
I tråden finns lobbyister som gömmer sig bakom epiteten "omtänksamma", men de är så manipulativa och du hjälper dem. Tragiskt. Vad är manipulativt? Det tänker jag inte berätta, var och en kan se och läsa för sig själva. En manipulativ gren är att försöka få det till att diagnosen ej accepteras av dem som inte går med på begrepp som "otroligt svår sjukdom". En diagnos är inte ens en sjukdom alla gånger. Funktionsvariationer är just en diagnos, ingen sjukdom. Personen är frisk, men fungerar annorlunda jämfört med snittet. Så alla diagnoser är inte sjukdomar. Det är
tillstånd. Som kan gå över.
ME-lobbyn har ett mantra och det är att endast de förstår och endast de kan erbjuda bot. Vad ska de bota då?! Det handlar om pengar. Det handlar om att sätta agendan för vad diagnosen egentligen är. Livslångt hopplöst, i händerna på "ME-experter" eller tillfälliga tillstånd?
ME kan mycket väl behandlas på vårdcentralen. Det är fel att skicka patienterna vidare. Skaffa alla en egen husläkarkontakt bara.
Det är viktigt! Ha ingen kontakt med patientföreningen, så ser framtiden ljusare ut. Så tänker jag. Diagnosen finns. Lidandet finns. Det är bara ME-lobbyn som försöker påstå att endast de accepterar diagnos och lidande. Uräckligt. Vidrigt. Farligt. Typiskt sektbeteende.
Jag vet att du läser varje ord, och sedan avfärdar för att du inte vågar annat. Du vill hålla dig väl med lobbyn.