2019-05-05, 19:14
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
De enda som påstår att de inte tror på det
utan kräver fotobevis är SDs försvarare.
Som fortsätter att offentligt göra bort
sig i tråden när de försvarar en otrogen
kvinnomisshandlare som är MGM för
mordet på exälskarinnan.

Snart börjar de väl tjata om fotobevis från
mordet också.
LW borde väl ha videofilmat och sänt
live på Facebook?
Utan fotobevis har det aldrig hänt?

Vem vet, om SD är mördaren så kanske han direksände sitt verk med en GoPro fäst på skallen? Han och kompisen i USA som inte tar cacher live har utvecklat en ny form av hemlig GC-jakt? Usch, hemska fantasier, men jag börjar få Madsen-vibbar av den iskalla tekniknörden SD.
Citera
2019-05-05, 19:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I det ögonblick LW såg honom, hade han uppnått sitt syfte och försvann snabbt, därför tvivlar jag att ngt foto på SD överhuvudtaget finns.

Möjligen i SDs mobil. Tror syftet kan varit att visa LW att han hade kontroll över hennes förehavande.

Känslan av obehag kvarstår, vilket är tydligt då hon berättar om det till andra. Svårt att se att hon skulle hitta på det .

Det händer dock att personer som känner sig sårade över en havererad kärleksrelation försöker lindra sina känslor med lite förtal eller liknande för att nita dit föremålet för sina sårade känslor. Efter SD fick reda på anmälan om påstådd misshandel så var det ändå han som avföljde henne på Facebook.
Jag tycker snarare det är svårt att se att hon försökt undvika honom, intrycket jag får är snarare tvärtom. Efter anmälan och avföljande följer hon honom på något evenemang, hon ser ut att trivas med att han ser obekväm ut när hon fotar honom för "Tummetott" bilden.
Citera
2019-05-05, 19:24
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det händer dock att personer som känner sig sårade över en havererad kärleksrelation försöker lindra sina känslor med lite förtal eller liknande för att nita dit föremålet för sina sårade känslor. Efter SD fick reda på anmälan om påstådd misshandel så var det ändå han som avföljde henne på Facebook.
Jag tycker snarare det är svårt att se att hon försökt undvika honom, intrycket jag får är snarare tvärtom. Efter anmälan och avföljande följer hon honom på något evenemang, hon ser ut att trivas med att han ser obekväm ut när hon fotar honom för "Tummetott" bilden.

Vet du att det var SD som avföljde henne - det kan ju ha varit tvärtom?
Citera
2019-05-05, 19:29
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Precis så!
Så skall smygfilmare tas!
Nej, det är kanske inte så enkelt att få till en stående frivilligarmé som 24/7 är stand-by för att mota Olle/Steffe ur grind. Men bara för att saker inte är enkelt, finns det inget skäl att ge upp. Lite händighet, lite kreativt tänkande, några hundralappar plus ett gäng dedikerade väninnor -det är faktiskt allt som behövs, tro mig!

Det finns absolut inget som hindrar att man på sin tomt sätter upp en sensor/detektor/kamera som automatiskt börjar registrera rörelser på ens gård. Med ett aningens rymligare samvete kan kameran riktas en bra bit utanför ens eget område. På så vis kan Steffe bli registrerad redan på långt håll. Bilden kan överföras till en eller flera väninnor, gärna de i det närmsta grannskapet, som ser vad som är på gång, t ex en filmande Steffe. Väninnorna kan då raskt skynda över till LW:s hus. På väg ut genom sin resp dörr tar de med sig det "brännbollsracket" de alltid har stående vid ytterdörren. Nån halvminut senare kan de på plats upplysa (med en strålkastare rätt i ansiktet) Steffe om det olämpliga i att ha den sortens filmning som hobby.
Var det svar nog på din fråga?

Eftersom min beskrivna plan/mitt upplägg tydligen inte har kommit till användning, kan jag inte tolka det på annat sätt att nån smygfilmning knappast kan ha ägt rum.

Pics (film), plz! -or it didn't happen..

Du drar alltså slutsatsen att någon smygfilmning har inte ägt rum, pga. att LW inte hade övervakningskamera?

Drar du sådana slutsatser i resten av ditt liv också? "Min vän har inte någon vakthund i trädgården. Därför har inga brottsliga överträdelser skett vid min väns bostad."
Citera
2019-05-05, 19:35
Medlem
Citat:
I det ögonblick LW såg honom, hade han uppnått sitt syfte och försvann snabbt, därför tvivlar jag att ngt foto på SD överhuvudtaget finns.

Möjligen i SDs mobil. Tror syftet kan varit att visa LW att han hade kontroll över hennes förehavande.

Känslan av obehag kvarstår, vilket är tydligt då hon berättar om det till andra. Svårt att se att hon skulle hitta på det.
Läs gärna också du vad jag skrev kl 15:09
Där diskuterar jag, hypotetiskt, kring en larmcentral. I den ingår en rörelseutlöst kamera med X antal visningsenheter, en hemma hos varje väninna. Min hypotetiska, men fullt realiserbara anläggning (kostnad: ett par tusenlappar) filmar och sparar precis allting och allting delas simulatant!

Detta är inte science fiction!
Aldrig besökt en bensinstation?
Aldrig hört talas om att filmer från dylika ibland begärs ut av Polisen?
I mitt tänkta, tekniskt enkelt uppbyggda, scenario kommer varje enhet, hemma hos varje väninna, att ha en sparad filmsekvens så fort kameran aktiveras!

Att det sen visserligen blir betydligt fler rådjur som fastnar på filmerna, än det hamnar smygfilmande herrar där, det kan inte jag hjälpa. Systemet fungerar, tro mig!
Rådjur är dessutom i mina ögon betydligt vackrare att titta på än Steffe.
Men det är min, privata uppfattning.
Vilken är förresten din?
Citera
2019-05-05, 19:38
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför tror du att mördaren skulle vilja ha hennes örhängen?

Det var kanske han som gav dem till henne.
Citera
2019-05-05, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
De enda som påstår att de inte tror på det
utan kräver fotobevis är SDs försvarare.
Som fortsätter att offentligt göra bort
sig i tråden när de försvarar en otrogen
kvinnomisshandlare som är MGM för
mordet på exälskarinnan.

Snart börjar de väl tjata om fotobevis från
mordet också.
LW borde väl ha videofilmat och sänt
live på Facebook?
Utan fotobevis har det aldrig hänt?

I de flesta fall jag följt är det alltid någon som drar upp fotobevis ofta när bristen på egna argument tycks saknas.

Det är inte många, om några, grova brottsfall (mord) i nära relationer där dylika existerar.

Med tanke på alla spekulationer i denna tråd under året har o/rimligheten varierat kraftigt. Här finns en uppgift på en utsaga från LW som skribenten Sherlock presenterat som jag finner trolig. Jag har ingen anledning att tvivla på den. Än.
Citera
2019-05-05, 19:47
Medlem
Citat:
I de flesta fall jag följt är det alltid någon som drar upp fotobevis ofta när bristen på egna argument tycks saknas.

Det är inte många, om några, grova brottsfall (mord) i nära relationer där dylika existerar.

Med tanke på alla spekulationer i denna tråd under året har o/rimligheten varierat kraftigt. Här finns en uppgift på en utsaga från LW som skribenten Sherlock presenterat som jag finner trolig. Jag har ingen anledning att tvivla på den. Än.

Det fetade, nej för att LW kan ha dramatiserat något om den såkallade smygfilmningen.

Och när kommer åtalet? Det var ju någon som var säker på att polisen hade gott på fötterna och att man bara skulle knyta ihop säcken.

Du tycker det är orimligt att notera att LW inte ens verkar reflektera över sin del i den konflikt som föranleder henne att göra en anmälan om påstådd misshandel? Att hon försöker påtvinga sitt sällskap til någon som inte ville ha det då (SD ville inte komma in och fika, han ville heller inte ha någon pratstund i bilen)? Hade det varit en man som gjort detta mot en kvinna så hade du tveklöst klassat denne som psykopat.

Jag funderar i något lika banor som Philomena. Det finns antagligen de i bekantskapskretsen som känner till saker de inte berättar.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-05-05 kl. 19:51.
Citera
2019-05-05, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Läs gärna också du vad jag skrev kl 15:09
Där diskuterar jag, hypotetiskt, kring en larmcentral. I den ingår en rörelseutlöst kamera med X antal visningsenheter, en hemma hos varje väninna. Min hypotetiska, men fullt realiserbara anläggning (kostnad: ett par tusenlappar) filmar och sparar precis allting och allting delas simulatant!

Detta är inte science fiction!
Aldrig besökt en bensinstation?
Aldrig hört talas om att filmer från dylika ibland begärs ut av Polisen?
I mitt tänkta, tekniskt enkelt uppbyggda, scenario kommer varje enhet, hemma hos varje väninna, att ha en sparad filmsekvens så fort kameran aktiveras!

Att det sen visserligen blir betydligt fler rådjur som fastnar på filmerna, än det hamnar smygfilmande herrar där, det kan inte jag hjälpa. Systemet fungerar, tro mig!
Rådjur är dessutom i mina ögon betydligt vackrare att titta på än Steffe.
Men det är min, privata uppfattning.
Vilken är förresten din?

Jag hade läst det inlägget men jag tror, dessvärre, att hon inte kunde föreställa sig att det skulle bli så allvarligt.

Isåfall hade hon bett UW om hjälp han hade ju kameror överallt.
Citera
2019-05-05, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du drar alltså slutsatsen att någon smygfilmning har inte ägt rum, pga. att LW inte hade övervakningskamera?

Drar du sådana slutsatser i resten av ditt liv också? "Min vän har inte någon vakthund i trädgården. Därför har inga brottsliga överträdelser skett vid min väns bostad."
Har ingen aning om LW hade en övervakningskamera eller ej. Vet du att hon inte hade det?

LW hade för ett par tusenlappar kunnat skaffa sig ett yttre, elektronisk skydd som arbetar 24/7 -år ut och år in och som dessutom, trådlöst, lagrar info simultant hos X antal andra, närboende väninnor.

Det är 2019.
Var är du, Netherworld?
Citera
2019-05-05, 19:55
Medlem
Citat:
Jag hade läst det inlägget men jag tror, dessvärre, att hon inte kunde föreställa sig att det skulle bli så allvarligt.

UW tycks mig i så fall vara en mycket klok man, en som har förstått att väl utnyttja de teknikens olika landvinningar som ökar vår säkerhet utan att vi för den skull behöver ruinera oss på överextrema anläggningar.
UW är tydligen en man som lever i det 21:a århundradet.

Edit: Jag vill absolut inte indirekt uppmana folk att bryta mot regler och bestämmelser, men hade LW, eller nån av hennes grannar, haft en kamera monterad lite "snett", så hade LW:s sista promenad kunnat vara filmad och hennes baneperson varit bakom lås och bom idag.

En fråga till tråden: Ingen som tänker som jag?
-Nähä, inte det?
Senast redigerad av Carinah78 2019-05-05 kl. 20:04.
Citera
2019-05-05, 19:59
Medlem
Citat:

Fast hon fann det tillräckligt allvarligt att berätta det i bekantskapskretsen?
Hon kanske inte skulle be UW om hjälp ifall han händelsevis hade kännedom om att hon var lite nyckfull och benägen att dramatisera? För hade han hjälpt till med bevisning så skulle han väl förvänta sig att hon fullföljer. Vilket hon verkade avogt inställd till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in