Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Snacka om att vm har otur gällande nhlspelarna som är kvar. Boston och San jose vann den extremt viktiga match 5 inatt. Det innebär med stor sannolikhet att Pastrnak, Hertl och Krejci missar vm. Nu spelas inte vm i Tjeckien. Men nästan.
För att inte tala om Chara och Halak som hade kunnat spela för den faktiska hemmanationen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Bara en tidsfråga nu då innan Filppula och Komarov anmäler sig som skadade..
Filppulas kontrakt går ut så där lär du får rätt om han är sugen på att fortsätta i NHL, men Komarov har ställt upp ett par gånger tidigare och har många år kvar på kontraktet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Archibald10
Om nu Markström missar VM(och Lehner missar p.g.a. kontrakt) antar jag att Reideborn får förfrågan om att bli tredjekeeper. De kommer vilja ha någon vars säsong nyligen tagit slut och är uppe i matchform. Lassinantti har inte spelat sedan 15 april och bör således inte vara aktuell. Men Reideborn har ju nyligen blivit pappa och kanske inte är beredd att offra tid från familjen för att sitta på läktaren ett helt VM.
Men man hoppas ju att allt är okej med Markström så klart.
Det ska vara lugnt med Markström läste jag. Men hade det inte varit det så hade Anders Nilsson varit intressant, och framför allt Lehner såklart men kontraktssituation där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Carrock
Pff, hade finländska målvakten gjort samma sak som Markström så hade ni starkt hävdat att den svenska forwarden inte kunnat göra nåt.
Blir så trött på enögda idioter som er..
Nej, jag hade varit tacksam om det bara blev 2 minuter om en svensk hade gjort så.