2019-05-05, 15:23
Medlem
generalconcretes avatar
Har fått veta ryktesvägen att det ev kan vara ett självmord.
Citera
2019-05-05, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av generalconcrete
Skillnaden är att jag inte är ute och cyklar utan länkar rätt profil till rätt BO.

Ja! Nu menade jag inte att just du gjort fel.
Du svarade nån och jag hängde på eran diskussion där. Men den du länkat till verkar ju vara BO med största sannolikhet! Rip.
Citera
2019-05-05, 15:26
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast jag skulle inte drista mig till att alla kurder brottas med denna problematik. Åtskilliga om inte majoriteten verkar ju integreras väl. Åtskilliga kvinnor strider i exempelvis peshmerga, som varit framgångsrika i insatser mot daesh.

Nej, naturligtvis inte alla och säkert inte ens de flesta, men det går inte att bortse från den hederskultur som finns bland kurder. Mer än bland nåt annat folk i världen.

Givetvis har ju kvinnan mördats av nån närstående, men ändå är ingen ens inplockad, vilket talar för att det är flera som gjort det i samförstånd och då lutar det ändå att det är hedersrelaterat.

Ska inte påstå att jag är säker, men hedersspåret är det troligaste i nuläget.

Det skulle inte förvåna mig om det hela avskrivs som självmord trots att det handlar om nåt helt annat. Kurder har visat sig vara duktiga på att få de mest osannolika dödsfall avskrivna som självmord.
Citera
2019-05-05, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Oftast utövat mot andra invandrare (vilket du behändigt lämnade utanför) och förklarat med socioekonomisk status, utanförskap osv.

Alltid i regionen namn, det glömde DU att skriva!
Citera
2019-05-05, 15:27
Medlem
kalipp0s avatar
Citat:
Polisen tror att kroppen blivit flyttad till platsen. Så det ryktet verkar orimligt.
Citera
2019-05-05, 15:28
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalipp0
Polisen tror att kroppen blivit flyttad till platsen. Så det ryktet verkar orimligt.

Samma polis trodde även att hon var i 25-års åldern.
Citera
2019-05-05, 15:28
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Oj. Enligt översatta kommentarer på Facebook har hon fyllt år precis och statistiken visar ju att många självmord brukar ske på betydelsefulla/stora dagar såsom högtider och födelsedagar.
Citera
2019-05-05, 15:30
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Samma polis trodde även att hon var i 25-års åldern.
Hur gammal är hon då?
Citera
2019-05-05, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lippensteiner
Nej, men nej. möjligen circle K.
okq8 och Mekonomen ligger i industriområdet. K-rauta ligger i Rotebro, hur fan får du det till nära anslutning?
Personen menade nog Järnia brevid Coop och inte K-rauta.
Citera
2019-05-05, 15:31
Medlem
generalconcretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Hur gammal är hon då?

Jag har förstått det som runt 35, ge och ta något år kanske.
Citera
2019-05-05, 15:31
Medlem
Turbotraktors avatar
Ren spekulation, men kan det vara så att BO gått upp till grillplatsen för att säga till eventuella ungdomar att lugna ner sig varpå Adam och Janne blivit kränkta av att det är en kvinna som sagt till dem? Långsökt javisst men inte omöjligt.
Citera
2019-05-05, 15:35
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbotraktor
Ren spekulation, men kan det vara så att BO gått upp till grillplatsen för att säga till eventuella ungdomar att lugna ner sig varpå Adam och Janne blivit kränkta av att det är en kvinna som sagt till dem? Långsökt javisst men inte omöjligt.

Jo det är det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in