2019-04-02, 07:16
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Diazepam är mycket bra för detta ändamål, men Klonazepam och Lorazepam är mycket bättre för just detta imo.

Klonazepam okej, men Lorazepam?? Berätta gärna hur du tänker där
Senast redigerad av KringEx 2019-04-02 kl. 07:58.
Citera
2019-04-02, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Klonazepam okej, men Lorazepam?? Berätta gärna hur du tänker där
Lång verkanstid, mycket bra ångestdämpande egenskaper, bra muskelrelaxerande effekt. Extremt mångsidig. Diazepam är mycket bra men Lorazepam är ohotad oavsett användningsområde imo.
Citera
2019-04-02, 10:20
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Lång verkanstid, mycket bra ångestdämpande egenskaper, bra muskelrelaxerande effekt. Extremt mångsidig. Diazepam är mycket bra men Lorazepam är ohotad oavsett användningsområde imo.

Ja den har lång verkningstid men halveringstiden är inte lång. Den går ur kroppen väldigt fort och man känner ganska snabbt att man blir sjuk. Jag skulle aldrig rekommendera någon att trappa ur med Lorazepam
Citera
2019-04-02, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ja den har lång verkningstid men halveringstiden är inte lång. Den går ur kroppen väldigt fort och man känner ganska snabbt att man blir sjuk. Jag skulle aldrig rekommendera någon att trappa ur med Lorazepam
Nä och de flesta (brukare samt läkare) föreslår ju Diazepam eller Klonazepam vid uttrappning vilket jag absolut förstår.

Lorazepam används mycket mer i andra länder, tex Finland och Amerika där de har en annan inställning och den används ofta vid nedtrappning där jämfört med Sverige där Lorazepam troligen är den svåraste benson av alla att få utskrivet.
Citera
2019-04-02, 11:02
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Nä och de flesta (brukare samt läkare) föreslår ju Diazepam eller Klonazepam vid uttrappning vilket jag absolut förstår.

Lorazepam används mycket mer i andra länder, tex Finland och Amerika där de har en annan inställning och den används ofta vid nedtrappning där jämfört med Sverige där Lorazepam troligen är den svåraste benson av alla att få utskrivet.

Att den är svår att få utskriven tror jag beror på att den är sjukt vanebildande. Det står på FASS att vissa patienter kan drabbas av insomnia om dom bara äter den en vecka och sedan slutar med den. Jag själv åt en karta (10 st) 2,5 mg under tre dagar, sen kunde jag inte sova på 3-4 nätter. Lyckades jag väl somna 1-2 timmar så drömde jag sinnessjuka mardrömmar.
Jag kommer aldrig mer att äta Lorazepam
Citera
2019-04-02, 17:47
Medlem
Gabrielswes avatar
Citat:
Att den är svår att få utskriven tror jag beror på att den är sjukt vanebildande. Det står på FASS att vissa patienter kan drabbas av insomnia om dom bara äter den en vecka och sedan slutar med den. Jag själv åt en karta (10 st) 2,5 mg under tre dagar, sen kunde jag inte sova på 3-4 nätter. Lyckades jag väl somna 1-2 timmar så drömde jag sinnessjuka mardrömmar.
Jag kommer aldrig mer att äta Lorazepam
Nä, samma här - aldrig mer lorazepam för min del heller. Fick suicidtankar och blev extremt deprimerad vilket jag aldrig har annars, under hela den sommaren jag fick det utskriven. Sedan kan den utlösa latent depression tydligen, den skall vara en av dem värsta på det.
Citera
2019-04-04, 07:50
Medlem
Hej!

Söp till det ordentligt igår, imorse vaknade jag med den värsta baksmällan jag någonsin haft i princip. Har tryckt i mig mat, vatten, duschat och allt sånt men mår fortfarande rövhål, får slängar av panikångest till och från.

Jag har ett par Flunitrazepam liggandes hemma, jag har aldrig använt Flunitrazepam förut så jag undrar om dessa även funkar att ta på dagen och inte bara till att sova på. Är väl bara att pröva tänker ni, men grejen är att jag måste iväg om några timmar och träffa folk, och då kan jag inte komma helt flöddrad.

Om jag tar 0.5mg Flunitrazepam, kommer jag bli märkbart påverkad eller skev?

Tacksam för snabba svar!
Citera
2019-04-04, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurk69
Text

Tog 0.5mg tillsammans med en kopp kaffe för att förhindra att bli allt för seg. Nu mår man som en människa igen!

Styrkan på Flunitrazepam verkar vara grovt överhypat. Jag hade fått för mig att bara 1mg skulle vara som en slägga i skallen.
Citera
2019-04-19, 20:00
Medlem
Kom över typ 20st fm1or idag. Redan ätit 3 stycken man pallar nog fler. Ska inte dricka. Vad bör jag hålla mig till för att slippa vakna upp i arresten? Aldrig ätit roppar förut.
Citera
2019-04-19, 20:10
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alabazbyn
Kom över typ 20st fm1or idag. Redan ätit 3 stycken man pallar nog fler. Ska inte dricka. Vad bör jag hålla mig till för att slippa vakna upp i arresten? Aldrig ätit roppar förut.

I mg? Det blir nog inte så mycket roligare än 2-3 mg, man tappar bara minnet och däckar.
Citera
2019-05-05, 15:46
Medlem
muminkexs avatar
Kranen påstår sig ha fm1r, en annan kompis sa att de var gröna men han hade inte hunnit testa dem. Går det att få tag på gröna flunisar nu för tiden eller lutar det åt fake-hållet tro??
Citera
2019-05-05, 17:42
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muminkex
Kranen påstår sig ha fm1r, en annan kompis sa att de var gröna men han hade inte hunnit testa dem. Går det att få tag på gröna flunisar nu för tiden eller lutar det åt fake-hållet tro??
Import kanske?

Frågan varför kranen kallar dom för FM1?
Roches gröna roppar är märkta 542,det är endast Mylans Flunitrazepam som är märkta FM1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in